فونیکسریمکسبهتام

بازگشت باشکوه از پارکینگ فراموشی

عصر خودرو- بعد از مدت‌ها انتظار و خاک خوردن در پارکینگ، بیوک ۵۵۵ اسب بخاری به‌دست تد و سو ریچاردسون افتاده است. این خودروی استثنایی از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۰۲ در پارکینگی نگهداری شده و بعد از اینکه به دست مالک جدیدش می‌رسد او به فکر مرهم گذاشتن بر زخم‌های این خودروی فوق‌العاده می‌افتد تا دوباره به جاده‌ها برگردد و قابل رانندگی شود.

بازگشت باشکوه از پارکینگ فراموشی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بعد از این تصمیم خودرو تغییراتی به خود می‌بیند و سیستم تزریق سوخت بیوک 455 همراه با جعبه دنده 6 سرعته دستی قدرتی فراتر از آنچه می‌توان از این خودروی به ظاهر ساده انتظار داشت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

     

    خودروهای عضلانی جنرال موتورز در دهه 60 میلادی عموما حجم زیادی دارند و به همان نسبت هم قدرت فوق‌العاده‌ای تولید می‌کرده‌اند. تغییرات تنها به بخش موتور خلاصه نمی‌شود و در بخش سیستم تعلیق هم خودرو تغییراتی به خود می‌بیند. قدرت زیاد به معنای افزایش شتاب و سرعت است و قطعا خودرو نیاز به ترمزهای قوی‌تری نیز دارد و رینگ‌های 17 اینچی هم زیبایی خاصی به خودرو داده است که تایرهای اسپورت زیبایی این رینگ‌ها را دو چندان کرده است.  خودروهای کلاسیک مانند این بیوک رستوماد در زمان خود در رده خودروهای پر‌قدرت روز قرار داشته است. به‌روز‌رسانی و ایجاد تغییر در خودروهای کلاسیک کمتر اتفاق می‌افتد و مجموعه داران و مالکان ترجیح می‌دهند که خودرو نسبت به مدل اصلی کمترین تغییر را در خود داشته باشد. این تغییرات به درون اتاق خودرو هم وارد شده است و تغییراتی در این بخش داده شده است تا خودرو زیباتر شود.  استفاده از چرم دست ساز سبز رنگ، زیبایی خاصی به تو‌دوزی این زیبای کلاسیک داده است که نشستن در داخل آن را لذت بخش تر می‌کند. در رابطه با قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است عدد 150 هزار دلار به چشم می‌خورد که با برخی خودروهای اسپورت و گران قیمت روز برابری دارد.

    داشتن خودرویی با این قدمت و مشخصات آرزوی بسیاری از مجموعه‌داران و عاشقان خودروهای کلاسیک است و کمتر کسی این شانس را می‌تواند داشته باشد که خودرویی با این حد از سلامت بدنه را به‌دست آورد. بیوک به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خوشنام جنرال موتورز از سال 1899 کارش را آغاز کرده است و از قدیمی‌ترین خودرو‌سازان جهان به شمار می‌آید و محصولاتش همواره دارای ویژگی‌های بارزی بوده‌اند که در زمان خود طراحی‌های خیره‌کننده‌ای داشته‌اند که بیوک رستوماد یکی از این خودروهای هیجان انگیز است که طراحی بدنه آن زیبایی‌های خاصی دارد. عضلات بیرون زده و خطوط زیبای بدنه این مدل از بیوک، ظاهرش را در عین سادگی بسیار جذاب و پر قدرت کرده است.  در درون خودرو از امکانات روز و دستگاه‌ها و دکمه‌های متعدد خبری نیست، اما تودوزی شیک و ساده آن دلنشین و راحت به نظر می‌رسد. می‌توان امیدوار بود که این خودروی زیبا باقی دوران زندگی اش را در آرامش و البته با رسیدگی زیاد سپری کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم