فونیکسریمکسبهتام

۲۰۱۸ Toyota Camry

برداشت هشتم از یک حکمران

عصر خودرو: کمری ۱۵ سال گذشته را پرفروش‌ترین خودرو سواری ایالات متحده آمریکا بوده اما این محبوبیت را نه به خاطر استایل و ژست جذاب، بلکه به خاطر اعتبار برند تویوتا و ارزش بسیار بالا در برابر بهای پرداختی دارد. اما حال که خریداران، هر روز بیشتر و بیشتر از سدان‌های خانوادگی دور شده، جذب بازار مُدام رو به رشد کراس‌اوور‌ها می‌شوند، حتی کمری محبوب و به ظاهر دست‌نیافتنی تویوتا نیز برای حفظ بازار خود، مجبور است محافظه‌کاری دیرینه در طراحی را کنار گذاشته، فاکتور جذابیت بصری را نیز به داشته‌های خود بیفزاید.

برداشت هشتم از یک حکمران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در نسل هشتم که این هفته به‌صورت رسمی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو دیترویت رونمایی شد، بالاخره شاهد تزریق آن هیجان بصری لازم در چهره و پیکره کمری هستیم؛ سرمشقی که به نظر می‌آید طراحان تویوتا از دپارتمان طراحی لکسس گرفته‌اند. رد این سرمشق را به وضوح می‌توان در بازی بی‌محابای خطوط و شکست‌ها روی سطوح بدنه یافت. بارزتر از آن، شباهتی است که طرح چهره مخوف و به‌خشم آمده کمری 2017 در تریم‌های SE و XSE (مدل سرخ رنگ در تصاویر) به جلوپنجره دوک‌شکل نسل جدید ساخته‌های لکسس دارد. این تریم‌ها با پکیج ظاهری اسپرتی عرضه می‌شوند که هدف طراحان تویوتا از طراحی آن، دادن ژستی مشخص به کمری، حتی از فاصله 100 متری بوده. در کنار رُخ تهامی‌تر، این پکیج رکاب‌های جانبی آیرودینامیک‌تر، بالچه‌ای ‌روی صندوق بار و سپر عقبی مهیج‌تر با خروجی‌های هوای خطی زیر چراغ عقب و دیفیوزر را به بدنه اضافه کرده است. البته چهره تریم‌های پایین‌تر (LE و XLE، مدل نقره‌ای رنگ در تصاویر) نیز کم از این خشونت بصری ندارند و تنها تفاوت، در طرح پوزه‌ای الگو گرفته شده از چهره تویوتا اَوِلان، البته با ورودی هوای یک‌تکه به مراتب بزرگ‌تر است. تویوتا همچنین ارتفاع خودرو را هم روی سقف‌ و هم روی کاپوت، کاهش داده (به ترتیب به میزان 30 و 40 میلی‌متر) که نه‌تنها در ترکیب با کشیدگی و پهنای بیشتر بدنه، ژست دینامیک‌تری به آن می‌دهد، بلکه در عمل نیز با پایین آوردن مرکز ثقل خودرو، به ارتقای فرمان‌پذیری کمک می‌کند.

کابینی مدرن و مجهز
پلت‌فرم جدید TNGA که زیرسازی نسل جدید کمری بوده، تنها 50 میلی‌متر فاصله بین دو محور را به نسبت نسل قبل افزایش داده که طبیعتا نمی‌تواند تاثیر چشمگیری در فضای داخلی داشته باشد اما از منظر طراحی و ارگونومی، کابین کمری نسل 8 کاملا دگرگون شده و حال از استایل مدرن‌تری بهره می‌برد که در عین خوش‌ساخت بودن، به اندازه طراحی بدنه حس پویایی را در سرنشینان القا می‌کند. یکی از بارزترین عناصر بصری این محیط نیز طرح داشبورد متمایزی است که مجموعه دکمه‌ها، کنترلگر‌های چرخشی و نمایشگر 8 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی در دل یک پوسته شیشه ای در مرکز آن جا شده‌اند. تویوتا هدآپ‌دیسپلی آپشنالی را برای کمری 2018 ارائه می‌دهد که اطلاعات ضروری همچون سرعت، مسیر‌های نویگیشن و ... را در صفحه‌ای به قُطر 10 اینچ در خط دید راننده به نمایش می‌گذارد. اپلیکیشن Remote Connect همراه با نسل سوم سیستم اطلاعات و سرگرمی Entune برای کمری 2018 در نظر گرفته شده که امکان استارت، موقعیت‌یابی، نظارت بر راننده میهمان، بررسی وضعیت خودرو و کنترل قفل از راه دور توسط گوشی‌های هوشمند را به مالک می‌دهد. وای‌فای‌هاتسپات 4G LTE با قابلیت برقراری ارتباط حداکثر 5 دستگاه به اینترنت و پخش پریمیوم به‌روز شده JBL با 9 بلندگو نیز دیگر امکاناتی هستند که برای کمری 2018 در نظر گرفته شده است. پکیج Toyota Safety
Sense P هم که در نسل جدید، به صورت استاندارد ‌ روی کمری عرضه خواهد شد، متشکل است از کروزکنترل تطبیق‌پذیر، دوربین دید عقب، نوربالای اتوماتیک، هشدار انحراف مسیر و Pre-Collision System با قابلیت تشخیص عابر پیاده. مورد آخر، راننده را از احتمال تصادف آگاه می‌سازد و در صورت عدم توجه راننده به هشدار، ترمز اضطراری اتوماتیک را برای رفع خطر فعال می‌کند. هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عبوری از پُشت خودرو نیز برای برخی تریم‌ها قابل سفارش خواهند بود.

پیشرانه‌های جدید، سواری نرم‌تر
موتور پایه کمری 2018، یک 4 سیلندر خطی 2.5 لیتری از خانواده جدید Dynamic Force تویوتاست که دارای مکانیسم تزریق مستقیم و نقطه‌ای سوخت، نسبت تراکمی بالاتر و تا 40 درصد راندمان حرارتی بهتر است. پیشرانه قدرتمندتر که پیش‌تر گفته می‌شد از نوع 4 سیلندر توربو خواهد بود، باز هم یک واحد V6 است. البته انتظار می‌رود این واحد 3.5 لیتری جدید مجهز به سامانه تزریق سوخت مستقیم و نقطه‌ای، قدرتمندتر از واحدی باشد که جایگزینش می‌شود (همین پیشرانه در تویوتا ‌هایلندر و لکسس RX350، 295 اسب‌بخار قدرت دارد). هنوز اطلاعات فنی منتشر نشده اما مدل‌های بنزینی کمری 2018 تنها با گیربکس 8 سرعته اتومات جدیدی عرضه خواهند شد که به لطف قفل مستقیم از دنده دوم تا هشتم، به شتاب‌گیری سریع‌تر و انتقال بهینه‌تر قدرت به چرخ‌ها کمک می‌کند. در کمری‌ هایبرید 2018 اما پیشرانه متشکل از موتور 2.4 لیتری جدید و موتور برقی، متصل به گیربکس CVT است که در تریم SE (جدید برای مدل ‌هایبرید)، دارای حالت اسپرت با 6‌دنده شبیه‌سازی شده و قابلیت تعویض دستی دنده از پشت فرمان است. در ضمن، به لطف پلت‌فرم TNGA، پکیج باتری‌های لیتیوم-یون (و یا نیکل-هیدراید) حال در زیر صندلی‌های عقب تعبیه شده و در نتیجه آن، مدل‌ هایبرید ارائه‌دهنده فضای بار بیشتری به نسبت نسل قبل است. گفتنی است مهندسان تویوتا در نسل جدید، بهینه‌سازی‌هایی نیز در شاسی اعمال کرده اند و با بهره‌گیری از پیکربندی جدید چند اتصالی در فنربندی عقب و بازنگری در اتصالات نگه‌دارنده موتور، انتظار سواری نرم‌تر و کم‌صدا‌تری در کابین می‌رود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو