فونیکسریمکسبهتام

در کنفرانس خبری ایرتویا مطرح شد:

هولدینگ ناصح به زودی وارد عرصه خودروسازی می شود

عصر خودرو- در کنفرانس خبری امروز ایرتویا که با حضور عبدالرضا فهیمی مدیرعامل ایرتویا، کوروش مرشد سلوک عضو هیأت مدیره این شرکت و مدیرعامل هولدینگ ناصح، فرزاد صالحی مدیر بازاریابی ایرتویا و اصحاب رسانه برگزار شد، عملکرد این شرکت و سیاست های پیش روی ایرتویا مطرح شد.

هولدینگ ناصح به زودی وارد عرصه خودروسازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰
  • هولدینگ ناصح به زودی وارد عرصه خودروسازی می شود
  • قیمت محصولات تویوتا تا پایان سال تغییری نمی کند
  • قیمت محصولات تویوتا تا پایان سال تغییری نمی کند
  • قیمت محصولات تویوتا تا پایان سال تغییری نمی کند
  • قیمت محصولات تویوتا تا پایان سال تغییری نمی کند
  • قیمت محصولات تویوتا تا پایان سال تغییری نمی کند

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اهم مسائل مطرح شده از سوی مسئولین شرکت ایرتویا در این کنفرانس خبری  به شرح زیر می باشد.
دولت دائم در حال سیاست گذاری است و این سیاست گذاری ها تبعاتی دارد. اگر دولت به دنبال حمایت از تولید داخل است می تواند صندوقی برای این موضوع تشکیل دهد که درآمد آن از محل واردات خودرو باشد. در حال حاضر عمده ترین مشکل صنعت خودر را نقدینگی عنوان می کنند که اگر این مسأله مدنظر سیاست گذران است می توان نقدینگی لازم را از محل صندوق مورد نظر تأمین کرد و به خودروسازان تسهیلات داد.
در سال 95 هر 20 روز شاهد تغییرات قوانین و ایجاد بحران از سوی سازمان هایی مانند گمرک، حمایت از مصرف کنندگان، محیط زیست و ... بوده ایم. حال نیز احتمال  لغو دستورالعمل تدوین شده جدید که قرار است در هیأت دولت مطرح شود وجود دارد، زیرا اگر اجرایی شود تقریبا باعث بحرانی بزرگ می شود.
در حال حاضر 96 درصد واردات خودرو توسط اعضای انجمن وارد کنندگان خودرو صورت می گیرد و کاملا تحت کنترل است. ما نیز به هیچ عنوان موافق حذف گری مارکت نیستیم ولی می خواهیم سهم واردکنندگان مانند سال 89 باشد که 20 درصد بازار دست گری مارکت و 80 درصد آن در اختیار واردکنندگان رسمی بود. این در حالی است که در سال 93 هفتاد درصد بازار را گری مارکت وارد می کرد و 30 درصد را واردکنندگان رسمی انجام دادند. ما به هیچ وجه به دنبال حذف واردکنندگان غیر رسمی از بازار نیستیم ولی هدف ما این است که این گروه نقش درست خود را ایفا کنند و به عنوان یک توزیع کننده عمل کنند.
دولت تصور می کرد در بحث ابلاغیه ساماندهی  ارز، باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود  اما اگر این اتفاق  می افتاد و واردکنندگان غیر رسمی حذف می شدند این درخواست برای خرید خودروهای وارداتی در نهایت به سمت دیگری حرکت می کرد و باز ما خروج ارز را داشتیم و کمکی به ما نمی کرد.

تویوتا در نمایشگاه خودرو تهران با سه محصول جدید در کلاس کراس اوور و سواری شرکت خواهد داشت.
در زمینه تولید نیز فعلا صحبت جدیدی نمی توان کرد زیرا هرچند که حضور و تولید در بازار ایران از سوی آمریکا منع نشده، اما این شرکت ها به دلیل مسائل سیاسی و منافع تجاری شان فعلا امکان این کار را ندارند. منافع بزرگ در بازار آمریکا و  شرکای آمریکایی دلایل محدودیت فعالیت این شرکت ها در ایران است.
در زمینه پیش بینی وضعیت دو ماه آینده نیز برای دو ماه باقی مانده از سال با توجه به تغییر قوانین اعمال شده احتمال افزایش قیمت در حاشیه بازار را خواهیم داشت ولی قیمت محصولات واردکنندگان رسمی تغییر چندانی نخواهد داشت زیرا واردات از سوی این شرکت ها با توجه قراردادهای قبلی با مشتریان صورت می گیرد.
در ده ماهه ابتدای سال جاری 75 درصد سهم واردات برند تویوتا در ایران از سوی ایرتویا وارد شده است. بیشترین فروش محصول ما روی خودرو پریوس بوده و سهم بازار  تویوتا در سال جاری رشد داشته است. با توجه به اینکه بخش زیادی از خودروهای تویوتا در بازارهای اروپایی عرضه نمی شود در گرفتن تأییدیه های نوع همچنان مشکلاتی وجود دارد که در حال  مذاکره با اداره استاندارد و سازمان های زیربط در این خصوص هستیم و همین مسأله  باعث شده تا واردات بعضی از مدل ها محدود شود.

در خصوص وضعیت ایرتویا به عنوان نماینده تویوتا در ایران با اشاره به اینکه ارتباط  این شرکت با تویوتا به صورت پیوسته و رسمی برقرار بوده و نبود نام ایرتویا در سایت رسمی این شرکت نشانه خاصی نیست،گفته شد: این سایت صرفا یک رسانه برای اطلاع رسانی است و درج یا عدم درج نام شرکت درواقع یک مسأله سیاسی است. امضای قرارداد LOC و قراردادهای فی مابین است که رسمیت این رابطه را روشن می کند. این قراردادها در داخل کشور به سازمان های زیربط ارائه شده است و ما برخلاف برخی برندها که از واسطه ها نمایندگی خود را اخذ کرده اند به طور مستقیم از خود تویوتا نمایندگی داریم و در سال های تحریم هم به طور پیوسته تندیس رضایت مشتری گرفته ایم که این نشان دهنده  ارتباط مستقیم ما با تویوتا است. در حال حاضر هم برای تأمین نیازهای سفارت های خارجی خودروهای خاص را به طور مستقیم از تویوتا دریافت و وارد می کنیم.
تا اواخر سال 96 یا ابتدای سال 97، هولدینگ ناصح، تولید خودرو را نیز شروع خواهد کرد.زیرساخت های این خودروسازی فراهم شده و زمین کارخانه نیز خریداری شده است.
 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو