فونیکسریمکسبهتام

اظهارنظر خودرویی زنگنه:

تولید وانت نیسان بنزینی متوقف شود

عصر خودرو- وزیر نفت از رضایت تولیدکنندگان از نفت ۵۵ تا ۶۰ دلاری خبر داد و گفت: پس از پایان زمان اجرای برنامه توافق کاهش تولید اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت که از یکم ژانویه به مدت ۶ ماه آغاز شده است، درباره لزوم تمدید یا ادامه آن بحث و مذاکره می‎شود.

تولید وانت نیسان بنزینی متوقف شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، «بیژن زنگنه» وزیر نفت در حاشیه مراسم امضا و مبادله قرارداد جایگزینی تاکسی‎های فرسوده با تاکسی‎های پایه گازسوز/هیبریدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازار نفت به سمت برقراری تعادل میان عرضه و تقاضای  نفت می‎رود و هیچگاه این بحث مطرح نبوده است که یک مرتبه این اتفاق رخ دهد.

    این عضو کابینه دوت در پاسخ به اینکه "آیا روند افزایشی قیمت‎های جهانی نفت خام ادامه می یابد"، گفت: نمی توان گفت روند افزایشی قیمت نفت ادامه می یابد و کسی هم چنین برآوردی نکرده است، اما بیشتر برآوردها این است که قیمت نفت در محدوده ٥٥ دلار برای هر بشکه تثبیت می شود، اما این ارقام پیش بینی است و احتمال می رود شرایط دیگری رخ دهد.

    وی در پاسخ به اینکه "قیمت نفت 70 دلاری با توجه به بهبود شرایط برای بازگشت شیل اویل به بازار تهدیدی برای اعضای اوپک به شمار می آید یا خیر"، اذعان داشت: در بحث‎ها کسی به دنبال  نفت 70 دلاری نبوده است، اگر قیمت‎ها به 70 دلار برای هر بشکه برسد به طور حتم پس از مدتی با افزایش تولید نفت خام و نبود توازن میان عرضه و تقاضا روبه‎رو می‎شویم و این سبب کاهش قیمت‎ها می شود.

    وزیر نفت در پاسخ به اینکه "آیا فکر می کنید نفت 60 دلاری در شرایط کنونی عادلانه است؟"، گفت: عدالت درباره این موضع یک امر نسبی بوده و نمی‎توان گفت عدالت به معنای مطلق است، اما به هر حال تولیدکنندگان از نفت در بازه 55 تا 60 دلار راضی هستند.

    وی افزود: پس از پایان زمان اجرای برنامه توافق کاهش تولید اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که از یکم ژانویه به مدت 6 ماه آغاز شده است، در باره لزوم تمدید یا ادامه آن بحث و مذاکره می‎شود.

    زنگنه همچنین تولید کنونی نفت خام ایران را سه میلیون و 900 هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: اعضای اوپک هم اکنون اجرای برنامه کاهش تولید نفت خام که در نشست 30 نوامبر اعضای اوپک در وین بر سر آن به توافق رسیدند را آغاز کرده اند.

    وی درباره زمان برگزاری مناقصه میدان‌های نفتی، گفت: کارهای مناقصه در حال انجام و فهرست شرکت‌ها اعلام شده است ابتدا مناقصه به صورت محدود برگزار خواهد شد و از چند شرکت دعوت می‌شود در این مناقصه‌ها شرکت کند.

    وزیر نفت همچنین در باره تصمیم وزارت نفت برای واردات گاز از ترکمنستان، ادامه داد: این مسئله مربوط به شرکت ملی گاز ایران است.

    زنگنه در باره پیشنهاد هندی‌ها برای توسعه میدان فرزاد بی، گفت: پیشنهاد هندی‌ها مورد قبول واقع نشده است و نامه‌ای نوشته شده است که آنها باید برای تصحیح آن بیایند، در موازات این پیشنهاد، روش دیگری را دنبال می‌کنیم، اما هندی‌ها زمان زیادی ندارند.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "چه مبلغی از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها نصیب وزارت نفت می‌شود؟"، گفت: کسی به وزارت نفت پولی نمی پردازد، همه از ما می گیرند.

    این عضو کابینه دولت در باره امضای قرارداد جایگزینی تاکسی‎های فرسوده با تاکسی‎های پایه گازسوز گفت: امروز یک قرارداد میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و اتحادیه تاکسیرانی‎های شهری کشور برای عملیاتی کردن فاز نخست طرح «جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز با پیمایش بالا» امضا شد.

    وزیر نفت با بیان این که طرح جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز با پیمایش بالا به تصویب شورای اقتصاد رسیده و طرح آن توجیه شده است، گفت: قرار است 140 هزار تاکسی و ون فرسوده با تاکسی و ون‎های ساخت داخل با پیمایش بالا و پایه گاز سوز جایگزین شود.

    زنگنه ادامه داد: هدف دولت از طرح یادشده این بوده است که از محل صرفه جویی در مصرف سوخت حدود 640 میلیون دلار به صاحبان تاکسی‎های فرسوده یارانه دهد که آنان برای تعویض تاکسی خود تشویق شوند.

    وی افزود: قرارداد امروز میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و اتحادیه تاکسیرانی‎های شهری کشور برای 10 هزار تاکسی است و فکر می کنم به سرعت توسعه خواهد یافت، این فرآیند برای هماهنگی بیشتر میان ذینفعان تا اندازه به طول انجامید.

    وزیر نفت تصریح کرد: هفته گذشته هم در حضور وزیر محترم راه و شهرسازی قراردادی برای اجرای طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده امضا شد.

    زنگنه ادامه داد: پیش‎تر هم قراردادی 7.5 میلیارد دلاری با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه ناوگان ریلی و کاهش حمل مسافر و بار از جاده و انتقال آن به ناوگان ریلی کشور قراردادی امضا شد، قرار است هر اندازه بار و مسافر از جاده به راه آهن انتقال یابد وزارت نفت از محل صرفه جویی سوخت به ازای هر یک تن کلیومتر یا نفر کیلومتر مبلغی پرداخت می کند.

    وی در باره امضای توسعه قرارداد ناوگان ریلی گفت: پس از انجام صرفه جویی پرداخت انجام می شود، هم اکنون آنها برای ساخت واگن قراردادهایی امضا کرده اند و در حال رفع و اصلاحات خطوط ریلی هستند، زمانی که ظرفیت جدید برای حمل بار و مسافر فراهم شد، شرکت راه آهن صورت وضعیت نهایی را تحویل می دهد و ما نسبت به  پرداخت اقدام می کنیم.

    وزیر نفت ادامه داد: پس از تایید صورت وضعیت، پرداخت‎ها آغاز می‌شود، ما برای آنها ضمانت نامه به بانک‎ها می دهیم، به این معنا که اگر این اقدام‎ها انجام شد ما ضامن هستیم که پول را باز پرداخت را انجام دهیم.

    زنگنه در خصوص کمک به توسعه خطوط مترو با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت، گفت: در باره مترو طرحی به تقدیم شورای اقتصاد کرده ایم که باید در این شورا تصویب شود، در شورای اقتصاد طرح‌هایی با شهرداری وجود دارد که باید موانع پیش روی آن حل شود و نظر کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد را جلب کند.

    وی افزود: از نظر وزارت نفت، مترو جزو اولویت‌های تهران و شهرهای بزرگ است که دولت از مسیر ماده 12 قانون رفع موانع تولید می‌تواند بخشی از هزینه‌ها را از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت شهرهای بزرگ تامین کند.

    وزیر نفت با بیان اینکه "ما معتقدیم که خودروهای نیسانوانت دیگر نباید ساخته شود و تعدادی که اکنون فعال هستند نیز باید ساماندهی شود"، گفت: ما اعتقاد داریم تولید خودروهای نیسانوانت بنزینی باید متوقف شود و خودروی دیگری جایگزین آن شود یا در کوتاه مدت برای آنها از موتورهای دیزلی که دارای مصرف کمتر و راندمان بالاتری هستند، استفاده کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو