فونیکسریمکسبهتام

راشاتودی اعلام کرد

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر ژاپن با محور واردات خودرو

عصر خودرو- نخست وزیر ژاپن قصد دارد پیش از سفر به آمریکا و دیدار با رئیس جمهور این کشور، پیشنهادات خود برای مذاکره با مقامات آمریکایی را در گفت‌وگو با فعالان اقتصادی این کشور آماده کند.

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر ژاپن با محور واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، طی روزهای گذشته دونالد ترامپ به صورت تلفنی با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت‌وگو کرده و درباره آینده روابط تجاری دو کشور مذاکراتی را انجام داده است.

    به نظر می‌رسد این گفت‌وگو نخست وزیر ژاپن را به شدت به تکاپو انداخته و وی قرار است پیش از آنکه برای دیدار حضوری با ترامپ به واشنگتن سفر کند با فعالان اقتصادی ژاپن مذاکراتی را انجام دهد.

    یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث دو کشور در زمینه خودروسازی و ورود خودروهای ژاپنی به آمریکاست.

    براساس گزارشات موجود، ترامپ در تماس تلفنی خود علیرغم اینکه اعلام کرده بود آمریکا و ژاپن متعهد هستند تا تجارت دو جانبه خود را گسترش داده و روابط و سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهند اما به شدت نسبت به عدم توازن صادرات خودرو از آمریکا به ژاپن و بالعکس معترض بود چرا که در حالی خودروسازان ژاپنی مانند تویوتا گوی سبقت را از خودروسازان آمریکایی در بازار آمریکا گرفته است، خودروهای آمریکایی نه تنها نمی‌توانند در بازار داخل این کشور نیز با آنها رقابت کنند بلکه از اقبال بسیار کمی در بازار ژاپن نیز برخوردارند.

    تنها یک درصد از کل خودروهای موجود در ژاپن آمریکایی هستند چرا که مردم این کشور همواره متمایل به خرید خودروهای داخلی خود هستند. قرار است شینزو آبه با مدیرعامل تویوتا طی روزهای آینده دیدار کرده و پیش از سفر به آمریکا شرایط را با دقت بیشتری ارزیابی کند.

    تویوتا اعلام کرده است همچون 5 سال گذشته قصد دارد طی 5 سال آینده نیز 10 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کند. هم‌اکنون تویوتا در آمریکا به صورت مستقیم 40 هزار کارمند داشته و به صورت غیر مستقیم 200 هزار نفر را در سراسر آمریکا اشتغال ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو