فونیکسریمکسبهتام

معظمی:

تولیدات رنو و پژو از اسفند ماه به بازار می‌آیند

عصر خودرو- رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ورود هیات بلندمرتبه اقتصادی فرانسه همراه با وزیر امور خارجه این کشور به ایران را نشانه تاکید فرانسه بر اجرای برجام توصیف کرد.

تولیدات رنو و پژو از اسفند ماه به بازار می‌آیند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، منصور معظمی در حاشیه نشست مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با هیات فرانسوی با اشاره به ترکیب این هیات گفت: در این هیات نمایندگان شرکت‌های بزرگ، صاحبان صنایع و مدیران بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و صنعتی حضور دارند که شامل بخش زیادی از نیازهای ایران در زمینه‌های صنعتی می‌شود.

    وی حضور وزیر امور خارجه فرانسه به جای یکی از وزرای اقتصادی این کشور در ایران به همراه یک هیات اقتصادی را حاوی پیام‌هایی دانست و اظهار کرد: پیامی که حضور وزیر امور خارجه فرانسه در ایران دارد و خود نیز آن را اظهار کرده این است که فرانسه به اجرای برجام پایبند است و آن را به صورت جدی دنبال می‌کند.

    تفاهم‌نامه با فرانسه به قرارداد رسیده است

    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به سابقه روابط اقتصادی ایران و فرانسه بعد از امضای برجام عنوان کرد: تا کنون از 19 تفاهم‌نامه‌ای که با طرف‌های خارجی از زمان حصول برجام امضا شده است، هفت تفاهم‌نامه به قرارداد منجر شده و امیدواریم که تا پایان سال نیز دو تفاهم‌نامه دیگر را به قرارداد تبدیل کنیم.

    وی حوزه‌هایی که مد نظر ایدرو بوده و با طرف فرانسوی در باره آنها مذاکره شده را شامل انرژی، نفت و گاز، خودرو، راه‌آهن  و واگن شهری و بالگرد عنوان کرد و گفت: امروز در این حوزه‌ها مقداری بیشتر از مذاکره پیش رفتیم و با برخی از آنها به موافقتنامه‌های خوبی رسیدیم و امیدواریم با تسهیلی که به خاطر امضای برجام در این رفت و آمدها ایجاد شده است این همکاری‌ها گسترش یابد و به قراردادهای خوبی برسد.

    هیچ قرارداد خارجی بدون رویکرد صادراتی بسته نشده

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایدرو یک مجموعه وارداتی نیست، اظهار کرد: ایدرو ماهیتا سازمانی برای گسترش و نوسازی صنایع است، نه یک مجموعه واردکننده و رسالت آن نیز تقویت توان تولید داخلی با سرمایه‌گذاری خارجی، همکاری‌های مشترک و تولیدات مشترک است.

    وی همچنین یکی از محورهای اساسی قراردادهای خارجی را صادرات عنوان و تصریح کرد: تا کنون هیچ قرارداد خارجی با هیچ کشوری بسته نشده است که در آن موضوع تولید در خاک ایران و صادرات با همان برند به کشورهای منطقه دیده نشده باشد؛ به گونه‌ای که ما از شرکت رنو و پژو هم خواسته‌ایم تا تولیدی که در خاک ایران انجام می‌دهند را با برند خود به بازارهای اطراف صادر کنند.

    تولیدات رنو و پژو  از اسفند ماه به بازار می‌آیند

    معظمی در ادامه با اشاره به قراردادهایی که با شرکت‌های خودروساز فرانسوی عقد شده است، گفت: امسال با دو شرکت فرانسوی قراردادی منعقد شده که قرار است تولیدات مشترک آنها با ایران‌خودرو اسفند امسال وارد بازار شود و همچنین تولیدات مشترک رنو با سایپا هم اوایل سال آینده روانه بازار می‌شود.

    وی درباره قرارداد با رنو اضافه کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین تفاهمنامه‌ای با رنو امضا کرده است که ماه آینده نهایی و به قرارداد تبدیل می‌شود.

    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برجام را حاصل موافقت ایران با 6 کشور جهان دانست و حرف‌های دولت آمریکا به خصوص در دوره ترامپ را بی‌پایه و اساس توصیف و ابراز امیدواری کرد که درایت و عقل به دولت جدید آمریکا برگردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو