فونیکسریمکسبهتام

بررسی تیپ‌های تجهیزاتی ب‌ام‌و ۷۳۰Li ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بازار داخلی

تیپ‌شناســی سری ۷ در ایـــران

عصر خودرو- بدون‌شک ب‌ام‌و سری ۷ یکی از محبوب‌ترین و پر‌فروش‌ترین سدان‌های مجلل در دنیاست که مانند دیگر رقبای خود، همواره سطح بالایی از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی را همراه با مدرن‌ترین تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی به نمایش می‌گذارد.

تیپ‌شناســی سری ۷ در ایـــران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حال حاضر نسل ششم سری 7 با کد اتاق G12 (اتاق Long) و مدل 730Li به ایران وارد می‌شود که مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2‌لیتری و توربوشارژ است و البته نمایندگی ب‌ام‌و (شرکت پرشیا خودرو)، جهت تفکیک بهتر سطح آپشن مدل‌های عرضه شده و همچنین مشخص‌کردن بازه قیمتی آنها، 5 تیپ تجهیزاتی مختلف را برای این خودرو تعیین کرده‌که با نام‌های PureExellence ،‌First Class ،‌Prestige ،‌Master Class وExecutive Longe به فروش می‌رسند و بنابراین در ادامه تفاوت هریک از این تیپ‌ها و تنوع تجهیزات موجود در آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    Pure Exellence
    قیمت:حدود 690 میلیون تومان
    فعلا حداقل قیمت سری 7 متعلق به تیپ
    Pure Exellence برای مدل 2016 در نظر گرفته شده است و البته توجه داشته باشید که حتی این مدل نیز علاوه بر تجهیزات و امکانات رفاهی استاندارد و پایه برای سری7، آپشن‌های متنوع دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به سیستم Keyless، ریموت کنترل با نمایشگر دیجیتال، سیستم دزدگیر، سیستم مکش در‌‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن کنسول مرکزی، تهویه مطبوع اتوماتیک چهارنقطه‌ای، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی با سیستم کنترل اشاره‌ای (Gesture Control)، سیستم صوتی ‌هارمن کاردون، نمایشگرهای ردیف عقب، سیستم خوشبو‌کننده کابین، اهرم تعویض دنده و ماوس سرامیکی، پرده برقی شیشه‌های عقب، سیستم نورپردازی مخفی کابین با قابلیت تنظیم در 6 رنگ، سقف پانورامیک با طرح نمای آسمان (مجهز به LED‌های بسیار کوچک)، دوربین‌های دید اطراف، سیستم پارک اتوماتیک، سیستم‌های هشدار نقطه کور و حرکت بین خطوط، کروز کنترل هوشمند با رادار تنظیم فاصله، سیستم پیشگیری از تصادف در جلو، چراغ جلوهای فول LED با سیستم شست‌وشو، درب برقی و اتوماتیک صندوق عقب، لاستیک‌های Run Flat، هدآپ دیسپلی و همچنین سیستم فرمان‌پذیری هوشمند چرخ‌های عقب اشاره کرد.

    First Class
    قیمت : حدود 710 میلیون تومان
    تیپ First Class نیز مختص مدل 2016 است که علاوه بر تجهیزات ذکر شده برای مدل Pure Exellence، امکانات بیشتری مانند ماساژور صندلی‌های جلو و عقب و البته آپشن Executive Lounge را در اختیار شما قرار می‌دهد. مدل‌های مجهز به Executive Lounge از یک کنسول یکپارچه و سرتاسری در وسط صندلی‌های ردیف عقب بهره می‌گیرند که در واقع ظرفیت حمل سرنشین خودرو را از 5 به 4 نفر کاهش می‌دهد و با این وجود، سرنشینان عقب از راحتی بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال، شما می‌توانید صندلی سرنشین جلو را به میزان 41 درجه به سمت جلو خم کنید تا ضمن باز شدن یک زیرپایی در پشت آن، فضای راحت‌تری برای پای سرنشین عقب فراهم شود. همچنین صندلی‌های Executive Lounge پشتی و نشیمنگاه نسبتا نرم‌تری دارند و علاوه بر این می‌توانید از میزهای تاشو تعبیه شده در کنسول وسط آنها نیز جهت کار با لپ‌تاپ یا فعالیت‌های دیگر استفاده کنید. 
    Prestige
    قیمت : حدود 720 میلیون تومان
    این تیپ که برای مدل‌های 2017 در نظر گرفته شده است، مجهز به پکیج M Sport است که با وجود کیت بدنه اسپرت و همچنین رینگ‌های 5 پره دوبل 19 یا 20 اینچی، ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر را به نمایش می‌گذارد و ضمنا غربیلک فرمان چرمی آن نیز از نوع اسپرت است. در این تیپ، بر خلاف دو تیپ قبلی، امکاناتی مانند تنظیم برقی صندلی‌های عقب، ماساژور صندلی‌ها، گرمکن کنسول وسط، دسته دنده سرامیکی و یا ردیف عقب Executive Lounge دیده نمی‌شود، ضمن اینکه سقف پانورامیک آن نیز از نوع معمولی است.

    Master Class
    قیمت : حدود 730 میلیون تومان
    بعد از مدل پرستیژ، تیپ کامل‌تر و البته گران‌تری (برای مدل 2017) به نام Master Class وجود دارد که البته مجهز به آپشن M Sport Package نیست اما علاوه بر تجهیزات موجود در تیپ Pure Exellence، یک آپشن جالب توجه یعنی سیستم پارک خودرو از طریق ریموت کنترل را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که با وجود آن می‌توانید بعد از پیاده‌شدن از خودرو (یا قبل از سوار شدن به آن)، از طریق کنترلرهای موجود در ریموت کنترل، اتومبیل را به سمت جلو یا عقب هدایت کنید.

    Executive Lounge
    قیمت : حدود 760 میلیون تومان
    در حال حاضر گران‌ترین تیپ تجهیزاتی موجود برای 730Li 2017، مدل Executive Lounge است و همان طور که از اسم آن مشخص می‌شود، همانند مدل First Class از آپشن Executive Lounge (کنسول یکپارچه ردیف عقب) بهره می‌گیرد و علاوه بر آن، تجهیزات بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط