فونیکسریمکسبهتام

چرا باید داستر را به عنوان یک شاسی‌بلند اروپایی در لیست خریدهای پایان سال خود قرار دهیم

۱۰ دلیل برای خریدن داستر

عصر خودرو: این روزها نگین خودرو با شرایط فروش ویژه نوروزی خود سروصدای زیادی در بازار خودروهای وارداتی به پا کرده است و با توجه به شرایط مناسبی که برای فروش خودروها در نظر گرفته شاهد استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان از خودروهای این برند هستیم.

۱۰ دلیل برای خریدن داستر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰
  • 10 دلیل برای خریدن داستر
  • 10 دلیل برای خریدن داستر
  • 10 دلیل برای خریدن داستر
  • 10 دلیل برای خریدن داستر
  • 10 دلیل برای خریدن داستر
  • 10 دلیل برای خریدن داستر
  • 10 دلیل برای خریدن داستر
  • 10 دلیل برای خریدن داستر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این میان یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در سبد فروش نگین خودرو، رنو داستر است، یک شاسی‌بلند اروپایی که هم‌اکنون با شرایط فروش نقدی و اعتباری از سوی نگین خودرو عرضه می‌شود. داستر اما چیز‌هایی بیش از قیمت مناسب و شرایط پرداخت جذاب دارد که در این بخش 10 دلیل برای خرید داستر را مرور می‌کنیم، دلایلی که درنهایت باعث می‌شود این خودرو را پیش از پایان سال در اختیار بگیرید و برای سفرهای نوروزی با داستر همراه شوید.

داستر یک 4WD واقعی است
داستر در کلاسی رقابت می کند که رقبایش از ساختار تک دیفرانسیل بهره می‌برند و به این ترتیب بیش از آنکه توانایی آفرود داشته باشند ظاهر یک خودروی شاسی‌بلند را دارند. در مقابل اما داستر یک 4WD واقعی است و از ساختار چهارچرخ متحرک هوشمند بهره می‌برد. ساختار چهارچرخ متحرک این خودرو به‌گونه‌ای است که راننده می‌توان آن را به دلخواه به تک دیفرانسیل، هوشمند و یا چهارچرخ متحرک دائم با قفل دیفرانسیل تبدیل کند. این تنظیمات به‌طور معمول در کلاس خودروهای اقتصادی در دسترس راننده نیست اما داستر با سخاوت تمام آن را در اختیار راننده می‌گذارد تا به این ترتیب راننده در یک سفر آفرود به‌خوبی بتواند این خودرو را کنترل کند. البته داستر در نسخه‌های تک دیفرانسیل هم عرضه می‌شود اما با توجه به اختلاف قیمت نه‌چندان زیاد نسخه‌های تک و دو دیفرانسیل، خرید نسخه‌های دو دیفرانسیل برای علاقه‌مندان به سفر می‌تواند گزینه ایده آلی باشد. البته غیر از این باید در نظر بگیرید از ساختار دو دیفرانسیل این خودرو حتی در شهر و در روزهای برفی و بارانی برای تعادل بیشتر خودرو می‌توان استفاده کرد.
داستر قیمت رقابتی دارد
رنو داستر به عنوان یک کراس‌اوور اروپایی که برند معتبری همچون رنو را بر پیشانی دارد و از قوای محرکه قدرتمندی استفاده می کند، می‌توانست قیمتی بالاتر از آن چه اکنون دارد داشته باشد. با این وجود فلسفه کاری رنو برای این خودرو عرضه یک خودروی اقتصادی است و به این ترتیب داستر با وجود قابلیت‌ها و امکانات و برند خود، کمتر از 120 میلیون تومان قیمت دارد. هم‌اکنون قیمت خرید نقدی این خودرو در نمونه‌های 2WD با مدل 2016 معادل 99 میلیون و 900 هزار تومان است که تخفیف 4 میلیون تومانی نیز برای خرید نقدی آن در نظر گرفته شده است. این خودرو در مدل های 2017 با آپشن های بیشتر قیمتی معادل 111 میلیون تومان دارد که البته 5 میلیون تومان هم تخفیف نقدی برای خریداران در نظر گرفته می‌شود. داستر در بالاترین مدل که نمونه‌های 4WD مدل 2017 هستند قیمتی معادل 119 میلیون تومان دارد که با احتساب 3 میلیون تخفیف خرید نقدی درنهایت به 116 میلیون تومان می‌رسد. با این حساب حتی با بودجه زیر 100 میلیون تومان هم می‌توان داستر را به عنوان یک شاسی‌بلند اروپایی خریداری کرد.
شرایط فروش مناسب
رنو داستر قیمت مناسبی دارد اما این‌همه داشته‌های این خودرو برای خریداران نیست و نگین خودرو با آگاهی از علاقه عمومی بازار به خودروهای شاسی‌بلند و توجه ویژه‌ای که به داستر وجود دارد، این خودرو را با شرایط متنوع اعتباری روانه بازار کرده است. هم‌اکنون امکان خرید داستر با شرایط متنوع اعتباری وجود دارد که دست خریداران را برای انتخاب باز می‌گذارد. بر اساس اعلام نگین خودرو، خریداران داستر می‌توانند با پیش‌پرداخت 30 تا 63 میلیون و 800 هزار تومان، نسبت به خرید داستر اقدام کنند و بقیه مبلغ را در قالب اقساط 10 تا 30 ماهه بپردازند که در این میان اقساط 10 و 12 ماهه بدون کارمزد است. در تمام شرایط نگین خودرو کلیه هزینه‌های ترهین، بیمه اعتباری، بیمه بدنه و هزینه‌های شماره‌گذاری در مبلغ پیش‌پرداخت خودرو اعمال شده است و خریداران نیازی به پرداخت مبلغ اضافی ندارند.
شرایط فروش منعطف
هرچند رنو داستر هم‌اکنون از سوی نگین خودرو با شرایط فروش متنوع اعتباری و با پیش‌پرداخت و مدت اقساط مختلف عرضه می‌شود، اما نگین خودرو پا را از این هم فراتر گذاشته است و این بار با معرفی شرایط فروش منعطف، دست خریداران را برای انتخاب بازتر از قبل گذاشته است. بر اساس برنامه جدید فروش نگین خودرو که با شعار "پرداخت به سلیقه شما" معرفی شده است، خریدار می‌تواند در کنار شرایط فروش اعتباری تعریف شده از سوی نگین خودرو، شرایط پرداخت خود را نیز مطرح کند تا کارشناسان فروش نگین خودرو با توجه به میزان پیش‌پرداخت مورد نظر مشتری و تعداد اقساط دلخواه وی، محاسبات مالی را انجام دهند. به این ترتیب این بار این خریدار است که شرایط خرید دلخواه خود را به شرکت اعلام می کند و این یک گام بزرگ در زمینه فروش خودرو است.
برند اروپایی داستر
یکی از مزیت‌های مهم رنو داستر نه در زیر بدنه که بر پیشانی خودرو دیده می‌شود، جایی که لوگوی رنو با اقتدار می‌درخشد. داستر محصول شرکت رنو است، شرکتی با بیش از یک قرن سابقه خودروسازی که تجربه بالایی در طراحی، مهندسی و تولید خودرو دارد و از این نظر از بسیاری از رقبایش جلوتر است. به‌علاوه رنو به دلیل آنکه در بازارهای بین‌المللی حضور دارد، داستر را در کشورهای مختلف عرضه کرده است و به این ترتیب خریداران ایرانی خودرویی را خریداری می‌کنند که مشابه آن در گرمای کشورهای حوزه خلیج‌فارس، سرمای روسیه و البته بازارهای سخت پسند اروپایی به فروش می‌رسد و خریداران ایرانی عملا می‌توانند با اطمینان این خودرو را خریداری کنند.
هزینه‌های نگهداری مناسب و خدمات پس از فروش
رنو داستر به عنوان یک خودروی اقتصادی به بازار عرضه شده است. یک خودرو اقتصادی علاوه بر قیمت خرید مناسب، باید هزینه‌های نگهداری پایینی نیز داشته باشد و داستر از این جنبه هم خودروی موفقی است. این خودرو بر پایه پلتفرم X90 رنو ساخته شده است و به این ترتیب خودرویی مقاوم با استهلاک پایین است. به‌علاوه بسیاری از قطعات آن با دیگر خودروهای رنو در ایران مشترک است و خریداران حق انتخاب زیادی برای خرید قطعات خواهند داشت. هزینه قطعات مصرفی این خودرو مناسب است و در بسیاری موارد از رقبای چینی هم پایین‌تر است و به این ترتیب خریداران هزینه کمتری خواهند پرداخت ضمن آنکه بهره‌گیری از قطعات اروپایی و با کیفیت در آن باعث می‌شود نیاز به تعویض قطعات و تعمیرات در این خودرو پایین‌تر از بسیاری از رقبا باشد. با در نظر گرفتن این موضوعات، عملا خریداران داستر هزینه کمتری را طی زمان استفاده خواهند پرداخت که یک مزیت بزرگ است. در کنار این‌ها، نگین خودرو به عنوان عرضه‌کننده داستر در ایران در حال حاضر شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مناسبی دارد و برنامه‌های زیادی برای گسترش این شبکه تدوین شده است که به‌زودی حجم سرویس‌دهی به خودروهای رنو در ایران را بالا می‌برد. نگین خودرو  همچنین از حمایت مستقیم رنو فرانسه نیز برخوردار است که این خود یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود چراکه رنو. تلاش دارد استانداردهای خود در بازارهای جهانی را در شبکه خدمات پس از فروش نگین خودرو پیاده کند تا خریداران ایرانی عملا سرویس‌هایی مشابه خریداران محصولات رنو در اروپا دریافت کنند.
موتور و گیربکس قدرتمند
رنو داستر در بازارهای جهانی با موتور و گیربکس‌های مختلفی عرضه می‌شود اما نگین خودرو داستر را با قوی‌ترین موتور روانه بازار ایران کرده است. این موتور دو لیتری می‌تواند 135 اسب بخار قدرت و 195 نیوتون متر گشتاور تولید کند که برای وزن 1.2 تنی داستر کاملا کافی است ضمن آنکه نباید فراموش کنیم بسیاری از رقبای داستر در کلاس کراس‌اوور ها از موتورهایی با حجم کمتر یا قدرت پایین‌تر بهره می‌برند. موتور این خودرو از خانواده F4 رنو است و به این ترتیب شباهت‌های زیادی به موتور مورد استفاده در مگان‌های تولید شده در ایران دارد. این یک مزیت بزرگ است چراکه عملا حتی پیش از آنکه داستر به بازار ایران بیاید شاهد ورود انبوه قطعات یدکی آن به بازار بوده‌ایم. به‌علاوه این خودرو از گیربکس اتوماتیک 4 سرعته بهره می‌برد که این گیربکس هم شباهت زیادی به گیربکس‌های اتوماتیک استفاده شده در دیگر محصولات رنو در ایران دارد و به این ترتیب بازهم شاهد فراوانی قطعات یدکی آن هستیم. این گیربکس قابلیت تعویض دستی دنده‌ها (تیپ ترونیک) را هم دارد ضمن آنکه دگمه Snow برای حرکت در سطوح برفی و لغزنده هم در آن نصب شده است.
آپشن های جدید در مدل های 2017
نگین خودرو مدتی قبل عرضه رنو داستر فاز 2 را در مدل های 2017 آغاز کرد، اتفاقی که توانست داستر را یک گام بزرگ به پیش ببرد. در مدل‌های 2017 داستر فاز2 به جلوپنجره جدید، چراغ‌های جلو با طراح جدید و رینگ‌های اسپرت مجهز است. از این نظر نمای ظاهری آن با داستر‌های پیشین متفاوت است. این البته همه داستان نیست چراکه وقتی وارد خودرو می‌شوید تغییرات را بیشتر حس خواهید کرد. طرح داشبورد، رودری‌ها، نوع پشت آمپر و غربیلک فرمان به‌کل تغییر کرده است. این تغییرات با سادگی همیشگی داستر همراه است، ولی نوع جدیدی از سادگی را بیان می‌کند. داشبورد دورنگ و رودری‌های جدید ارگونومی بهتری را به کابین داستر داده است و جایگیری دگمه‌ها در محل بهتری انجام شده است. در زمینه امکانات هم رنو با دست باز عمل کرده است و علاوه بر امکاناتی که پیش از این بر روی داستر می‌دیدم، کروز کنترل و لیمیتر به‌عنوان یکی از امکانات داستر فیس‌لیفت محسوب می‌شود که کنترل آن از روی فرمان انجام می‌شود. همچنین کامپیوتر سفر اطلاعات کاملی را به راننده می‌دهد و تنظیمات آن از طریق دگمه روی برف‌پاک‌کن امکان‌پذیر است. مانیتور، دوربین و سنسور پارک عقب، GPS فعال، قابلیت اتصال AUX و USB، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، صندلی شش‌حالته راننده، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی و ... از دیگر امکانات این خودرو است. به این ترتیب خریداران این خودرو، داستری خواهند داشت که امکانات بسیار بیشتری نسبت به خودروهای پیشین دارد و از این نظر به رقبایش نزدیک است.
داستر یک آفرود واقعی است
هرچند خریداران خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور این روزها کمتر از خودروی خود برای آفرود استفاده می‌کنند اما داستر این توانایی را دارد که در یک آفرود واقعی راننده را همراهی کند. غیر از موتوری با گشتاور بالا و بهره‌گیری از سیستم چهارچرخ متحرک، این خودرو به یک شاسی پرقدرت مجهز است که به‌خوبی می‌تواند در مقابل ضربات مقاومت کند. به‌علاوه سیستم تعلیق این خودرو برای استفاده در جاده کشورهایی مانند ایران طراحی شده است، مسیرهایی که دست‌اندازهای زیادی دارند و به این ترتیب سیستم تعلیق به‌خوبی می‌تواند در مقابل این ضربات دوام خود را حفظ کند و بدون آنکه خشک باشد، قدرتمند و مقاوم است. این‌ها البته همه ماجرا نیست چراکه داستر ارتفاع مناسبی نیز از سطح زمین دارد و این هم یک مزیت بزرگ برای این خودرو در مسیرهای آفرود است. ارتفاع داستر از کف زمین معادل 205 میلی‌متر (20.5 سانتی‌متر) است. برای مقایسه بد نیست بدانید ارتفاع خودرویی مانند کیا اسپورتیج از کف زمین بر اساس اعلام شرکت 16.2 سانتی‌متر است تا به این ترتیب داستر با ارتفاع مناسبی که دارد به‌خوبی بتواند در پستی‌وبلندی‌های خارج از جاده راننده را همراهی کند.
قبل از آغاز سال داستر خود را تحویل بگیرید
داستر شرایط فروش مناسب و البته منعطف دارد اما مهم‌تر از این‌ها، زمان تحویل خودروها است چراکه نگین خودرو موفق شده با مدیریت زنجیره تامین خود، شرایط تحویل خودروها را به‌گونه‌ای تنظیم کند که خریداران این خودرو، داستر را پیش از پایان سال تحویل بگیرند و عملا عید امسال را با خودروی جدید و اروپایی خود برانند. در تمام شرایط فروش نقدی و اعتباری رنو داستر، بسته به میزان پیش‌پرداخت خودرو در بازه‌های 10 یا 30 روزه تحویل خریداران می‌شود و به این ترتیب خریداران این خودرو می‌توانند داستر خود را پیش از پایان سال در اختیار بگیرند تا سفرهای نوروزی را با شاسی‌بلند اروپایی خود تجربه کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو