فونیکسریمکسبهتام

با همکاری سوزوکی

تویوتا به دنبال بازار هند است

عصر خودرو- تویوتا و سوزوکی امروز دوشنبه اعلام کردند که در مورد شروع گفتگوهای رسمی برای ایجاد یک همکاری در زمینه تامین قطعات، خودروهای سبز، فناوری اطلاعات و فناوری های ایمنی، به توافق رسیدند.

تویوتا به دنبال بازار هند است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز، براساس این توافق دو خودروساز ژاپنی یک گام به سمت رابطه همکاری نزدیک تر شدند که باعث خواهد شد سوزوکی، سازنده مینی ون های ارزان و خودروهای جمع و جور به فناوری تویوتا دست یابد.

    تویوتا نیز به عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان از بازار مطلوب و قوی سوزوکی در هند بهره مند خواهد شد.

    این دو شرکت در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: تویوتا و سوزوکی توافق کردند که روی تحقق اولیه یک همکاری تجاری کار کنند.

    تویوتا و سوزوکی در ماه اکتبر با استناد به چالشهای فناورانه پیش رو و لزوم هماهنگی با پیشرفتهای صنعت خودروسازی جهانی، اعلام کردند که قصد دارند راههای همکاری را بررسی کنند.

    سوزوکی چهارمین خودروساز بزرگ ژاپن اعلام کرده که برای عقب نماندن از سرعت تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی جهان، سخت در حال تلاش است. رقابتی که تویوتا با توجه به بنیه مالی اش بهتر می تواند از آن سربلند بیرون آید.

    تویوتا سرمایه گذاری سنگینی را در زمینه تحقیق و توسعه در زمینه هایی همچون فناوری خودران، هوش مصنوعی و کاهش آلایندگی خودروها انجام داده است.

    سوزوکی مدتهاست که در تلاش است تا یک شریک بزرگ برای خود پیدا کند. همکاری با فولکس واگن در سال 2015 پایان خوشی نداشت و خودروساز آلمانی، سوزوکی را به دلیل پذیرش قرارداد یک موتور دیزلی با فیات، به نقض توافقات متهم کرد.

    برای تویوتا، دسترسی به شبکه زنجیره ای تامین قطعات در هند، می تواند به توسعه و فروش خودروهای بیشتر در این کشور منجر شود. تویوتا از دهه 1980 به دنبال حضور در بازار هند است.

    یوسوهیتو هارایاما نایب رئیس سوزوکی در یک کنفرانس خبری مشترک با مقامات تویوتا در توکیو گفت: اگر تویوتا مایل به یک همکاری برد-برد برای طرفین باشد، ما خوشحال می شویم که تجربه هایی را که از حضور در هند بدست آورده ایم در اختیار تویوتا بگذاریم.

    سوزوکی سهم عمده ای از بازار خودرو هند را از طریق داشتن سهام اکثریت شرکت هندی ماروتی در اختیار دارد. این در حالیست که تویوتا به رغم تلاش های در بدست گرفتن سهم قابل توجهی از بازار خودرو هند، مشکل دارد. انتظار میرود بازار خودرو هند تا سال 2020 به سومین بازار بزرگ خودرو دنیا تبدیل شود. 

    تویوتا قصد دارد سهم خود در بازار خودروهای سواری هند را تا سال 2025 دو برابر کرده و به 10 درصد برساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو