فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۰ بهمن ۹۵

پایان سرخ خودرویی ها در آخرین روز معاملاتی هفته

عصر خودرو- امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه، گروه خودرویی شروعی متعادل و منفی داشت و تا پایان معاملات بر سرخی گروه افزوده شد به طوریکه شاخص خودرویی ها با ۲۱۰ واحد کاهش معادل ۱.۱۵درصد در مدار ۱۸ هزار و ۵۳ واحدی قرار گرفت.

پایان سرخ خودرویی ها در آخرین روز معاملاتی هفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در این روز سهامداران تعداد168 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی را به ارزش 23 میلیارد تومان در 13 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند در این میان خزامیا با 47 میلیون و پس از آن خساپا با 43 میلیون بیشترین حجم معاملات گروه را در اختیار داشتند.
    امروز خبرهای متفاوتی به خودرویی ها مخابره شد، در ابتدای بازار ورنا از تقسیم 10 درصد سود در مجمع گفت و باتوجه به اینکه وساپا مالک 39 درصدی آن است و در بودجه اش سود تقسیمی ورنا را 60 درصد فرض کرده احتمال تعدیل منفی وجود دارد مگر اینکه وساپا به عنوان سهامدار 39 درصدی این شرکت بر سیاست تقسیم سود تاثیر بگذارد.
    لذا انتشار خبر مذکور موجب افت قیمتی وساپا و به دنبال آن خساپا به عنوان مالک 70 درصدی این شرکت شد، نهایتا خساپا با افت 1.28 درصدی در قیمت پایانی 1,238 ریال به کار خود خاتمه داد.
    گفتنی است، امروز خساپا 15 واحد و خودرو 27 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس گذاشتند.
    پس از آن شایعات تعدیل مثبت در نماد خزامیا دست به دست شد که موجب شد این نماد رنج مثبت شود و معاملاتش از منفی به حاشیه 2 درصد مثبت رسید، خزامیا امروز را در حاشیه 1.5 درصد مثبت و قیمت پایانی 866 ریال به پایان رساند.
    انتشار بلوک فروش خمحرکه به دست ورنا خبر مهم دیگری بود که امروز به بازار مخابره شد، لذا با توجه به تفاوت قابل توجه قیمت سهام نیرو محرکه و قیمت پایه تعیین شده  4,265 ریالی برای واگذاری بلوک آن توسط ورنا، سهام شرکت نیرو محرکه که در مدار منفی در محدوده قیمتی 1,900 ریال معامله می شد تا قیمت پایانی 1,969 ریال رشد کرد.
    از طرفی شنیده میشود که یک هیأت اقتصادى به همراه وزیر اروپایى و تجارت از کشور سوئد در روز ٢٣ بهمن ماه به منظور توسعه همکارى هاى اقتصادى و تجارى وارد ایران میشود که موضوع فروش سایپا دیزل به ولوو بررسى میشود، با این حال خکاوه امروز افت در محدوده صفر منفی در قیمت 794 ریال داشت.
    در فضای منفی امروز خودرویی ها خلنت تنها نمادی بود که در آستانه مثبت کامل در قیمت پایانی 2,693 ریال صف خرید سبکی تشکیل داده بود، خچرخش، ختور نیز در حاشیه 4 درصد مثبت نوسان کردند، در مجموع امروز از 29  نماد معاملاتی 20 نماد کاهش قیمت و 9 نماد رشد قیمت پایانی را  ثبت کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو