فونیکسریمکسبهتام

تویوتا با این مدل پنجاهمین سالگرد تولدش را جشن گرفت (+عکس)

عصر خودرو- این مدل ویژه به یک موتور ۴ سیلندر با خروجی ۱۳۲ اسب بخار مجهز است.

تویوتا با این مدل پنجاهمین سالگرد تولدش را جشن گرفت (+عکس)
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، سال‌هاست که خودروسازان سالگرد تولید بهترین‌های خود را جشن می‌گیرند. این موضوع به یک اپیدمی در میان خودروسازان تبدیل شده و آنها برنامه‌های جالبی را برای جشن تولد مدل‌هایشان برگزار می‌کنند. به عنوان مثال در اواسط سال گذشته لامبورگینی تولد 50 سالگی مدل میورای خود را با تولید 50 مدل مدرن از این خودرو جشن گرفت. اما زمانی که صحبت از کرولای نازپرورده تویوتا می شود، اوضاع کمی فرق می‌کند. چرا که این خودرو افتخارات زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده و زمانی پرفروش‌ترین خودروی جهان بوده است.

    در اوایل سال گذشته تویوتا پنجاهمین سالگرد تولد کرولا را جشن گرفت. این خودرو به عنوان یک سابکامپکت در سال 1966 توسط ژاپنی‌ها معرفی شد و در سال 1974 عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل جهان را با گذر از بیتل فولکس‌واگن به دست آورد.

    با تغییر 11 نسل از این خودرو، تویوتا موفق به فروش 40 میلیون دستگاه کرولا تا جولای سال 2013 شده است. باید گفت کرولا در طول این پنجاه سال مانند هر خودروی دیگر مورد بازطراحی ویژه قرار گرفته است.


    تویوتا با این مدل تولد 50 سالگیش را جشن گرفت

    نام کرولا نیز با توجه به سنت همیشگی خودروهای تویوتا از "تویوتا کرون" برای سدان‌هایش مشتق شده است. تویوتا کرون نام خط تولید سدان‌های لوکس و متوسط سایز است که هدف آن فروش خودرو در ژاپن و بسیاری از نقاط آسیا است.

    مدل‌های اولیه این خودرو با قابلیت محرک چرخ‌های عقب ارائه می‌شدند اما مدل‌های جدیدتر با محرک‌ چرخ‌های جلو شناخته می‌شوند. اما مدل‌هایی با محرک حرکت چهارچرخ نیز وجود دارند. از رقیبان سنتی کرولا می‌توان به نیسان سانی و هوندا سیویک اشاره کرد.

    اما اینک کرولا مدل تازه‌ای از نسل یازدهم E170 با طراحی جدید و تجهیزات خود روانه بازار کرده است. این همان مدل خاصی است که کرولا در اوایل امسال به عنوان مدل ویژه تولد پنجاه ‌سالگی‌اش از آن خبر داده بود. این مدل ویژه به یک موتور 4 سیلندر با خروجی 132 اسب بخار مجهز است.


    اولین نسل تویوتا کرولا

    از ویژگی‌های این خودرو به سامانه‌های صوتی و تصویری چند منظوره، سامانه پارک عقب و کروز کنترلی اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو