فونیکسریمکسبهتام

از سفرهای غیرضروری بپرهیزید

هشدار به رانندگان در جاده های برفی

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور، با اشاره به بارش برف و کولاک در چند روز آینده ضمن اعلام هماهنگی و آمادگی دستگاه های مربوطه از هموطنان خواست با توجه به شرایط برفی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

هشدار به رانندگان در جاده های برفی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و نیز هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک در چند روز آینده، گفت: هشدارهای لازم به تمامی سازمان های مربوطه به منظور امداد و خدمات رسانی به مسافران احتمالی گرفتار در برف داده شد.

    وی ادامه داد: همچنین به تمامی همکارانم در سراسر کشور، آمادگی جهت امدادرسانی به شهروندان در چنین شرایط ویژه و متفاوت ابلاغ شد.

    رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: اقدامات، هماهنگی و پیگیری های لازم در بخش برون سپاری اعم از ستاد بحران، سازمان های امدادی در استان های مربوطه به منظور آمادگی و نیز استفاده از ظرفیت ها به هنگام ضرورت و امدادرسانی به شهروندان احتمالی گرفتار در برف انجام شده است.

    سردار حمیدی بر رانندگی با سرعت مطمئنه در شرایط برفی و یخبندان تاکید و تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی در چنین شرایطی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می کنند.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، پلیس بنا به وظایف ذاتی خود از تردد رانندگان فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای برف گیر و یخ زده جلوگیری می کند.

    وی از هموطنان خواست از سفرهای غیر ضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کرده و در صورت الزام به سفر، تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه را به همراه داشته باشند.

    اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم های گرمایشی و روشنایی، برف پاک کن، مخزن شیشه شور و نیز پربودن باک بنزین، دیگر توصیه های رئیس پلیس راه کشور به رانندگان بود.

    وی، مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یکی از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ زدگی عنوان کرد و افزود: یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ برای رانندگان امری ضروری است.

    این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: توصیه اکید ما به شهروندان این است که در صورت امکان از تردد در شرایط برفی و لغزندگی به ویژه در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

    رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: شهروندان برای اطلاع از وضعیت جاده های کشور با شماره تلفن های 88255555- 120 تماس گرفته و یا به سایت راهور 120 مراجعه کنند.

    سردار حمیدی گفت: در شرایط برفی و یخبندان که عبور ایمن برای خودروها فراهم نباشد، پلیس راه انسداد مسیر را اعلام می کند لذا از شهروندان در خواست می کنیم توصیه های پلیس راه را جدی گرفته و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو