فونیکسریمکسبهتام

چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران (۳۴)

اولین همایش قطعه سازان سایپا و سیتروئن برگزار شد

عصر خودرو- اولین گردهمایی تامین کنندگان شرکت مشترک سایپا سیتروئن در دومین روز همایش بین المللی صنعت خودرو برگزار شد.

اولین همایش قطعه سازان سایپا و سیتروئن برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، این همایش  با حضور ناصر آقا محمدی قائم مقام مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا در توسعه محصول، ژان کریستف کمارد قائم مقام منطقه خاور میانه و آفریقا و عضو هیات مدیره  PSA، فریبرز شهباز مدیرعامل سایپاکاشان، مارتین قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن، معصوم نجفیان مدیرعامل سازه گستر و عضو هیات مدیره گروه سایپا و بزارد، قائم مقام ارشد خرید شرکت PSA و جمعی از قطعه سازانسایپا و سیتروئن برگزار شد.

    در ابتدا آقا محمدی و کمارد به صورت مشترکت به ارائه استراتژی ایجاد شرکت مشترک سایپا و سیتروئن پرداختند و با اشاره  به همکاری های خوبی که دو شرکت در گذشته با هم داشتند، به روند ایجاد شرکت سایپا سیتروئن در قالب همکاری های جدید اشاره کردند.

    در این پرزنت کمارد گفت: اولین باری است که در قالب شرکت جوینت ونچر کامل به صورت 50-50 با کشور ایران آغاز به کار کرده ایم و سیتروئن تصمیم گرفته که آخرین تکنولوژی های خود را به ایران و شهرکاشان بیاورد.

    وی گفت: با توجه به استعداد بالای شرکت سایپا کاشان، این شرکت قابلیت آن را دارد که در زمره یکی از 3 سایت بزرگ گروه PSA قرار گیرد و در نظر داریم که کارخانه سایپا کاشان را به عنوان یک هاب صادراتی در خاورمیانه مطرح کنیم و در این راستا تمام نیازهای مشتریان را در نظر گرفته ایم.

    کمارد افزود: سیتروئن سعی می کند محصولات تولیدی خود را در کاشان بهینه کند و شرکت جوینت ونچر در زمینه های کیفیت، ایمنی، تکنولوژی و محیط زیست تلاش خواهد کرد تا رقابتی ترین محصولات را ارائه دهد.

    در ادامه آقامحمدی گفت: این جوینت ونچر تمام زمینه های زنجیره ارزش از مهندسی، تولید، ساخت قطعات، فروش و خدمات پس از فروش را در بر می گیرد و با توجه به برنامه ساخت داخل قطعات شامل قوای محرکه خودروهای تولیدی فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری سازندگان در قطعات بوجود می آید که قطعا باعث ارتقا دانش فنی و سطح تکنولوژی سازندگان ما خواهد شد.

    قائم مقام مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا در توسعه محصول یادآور شد: یکی از مهم ترین بخش های قرارداد مشترک، صادرات محصول است و سیتروئن متعهد شده است که 30 درصد از تولیدات مشترک را در شبکه فروش خود صادر نماید، برهمین اساس باید کیفیت محصولات در رده بالایی قرار گیرد.

    درادامه شهباز مدیرعامل سایپاکاشان و مارتین قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن به صورت مشترک به ارائه نکاتی در خصوص جوینت ونچر پرداختند.

    شهباز با معرفی پتانسیل های شهر کاشان گفت: شرکت جوینت ونچر از موقعیت استراتژیک ممتازی بهره می برد و در انجام برنامه ها از حمایت شرکت های مادر( سیتروئن و سایپا ) برخوردار خواهد بود و راهبری این شرکت بصورت مشارکتی انجام خواهد شد.

    در این گردهمایی مارتین قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن گفت: در برنامه مشترک شرکت سایپا و سیتروئن در نظر داریم تا تعداد 150 هزار خودرو به صورت بومی سازی وارد بازار شود که در فاز اول 50 درصد داخلی سازی انجام خواهد شد و در فاز دوم داخلی سازی  به سرعت تا 75 درصد افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: در نظر داریم محصول مشترک تولیدی را با بازار ایران تطبیق دهیم و خودرو با کیفیت وارد بازار نماییم و در این خصوص تمام مدل هایی که در ایران تولید خواهد شد جزء نسل جدید محصولات سیتروئن است.

    مارتین گفت: تمام مدل های تولیدی این شرکت براساس استاندارد بین المللی یورو5 و یورو6 تولید خواهند شد.

    قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن اظهار کرد: دستاورد این مشارکت ارتقا سطح فن آوری در سایپا کاشان و سازندگان قطعات در ایران خواهد بود.

    در ادامه معصوم نجفیان مدیرعامل سازه گستر و عضو هیات مدیره گروه سایپا با اشاره به سابقه همکاری دو شرکت گفت: دو خودرو ژیان و زانتیا در سال های گذشته به صورت مشترک در ایران تولید می شد که خودرو زانتیا سطح داخلی سازی آن به 42 درصد رسید و این بومی سازی در زمان خود بهترین پروژه موجود در خصوص داخلی سازی بود.

    وی افزود: نزدیک به 1200 سازنده مختلف در کشور وجود دارد که 380 سازنده، همکاری بین المللی با شرکت سایپا سیتروئن را بر عهده دارد که از  1200 سازنده، نزدیک به 500 هزار شغل، 4.5 میلیارد دلار سرمایه در گردش و ارزش افزوده خاص قطعه سازی نسبت به صنعت 9 درصد ایجاد شده است که نشان از اهمیت زنجیره تامین قطعات در کشور را دارد.

    نجفیان خاطر نشان کرد: در زنجیره تامین سایپا، تامین قطعات سی کی دی و مواد اولیه درشرکت بازرگانی سایپا، قطعات الکتریکال در شرکت سازه گستر و اکسل, گیربکس و موتور در شرکت مگاموتور تامین می شود.

    وی بیان کرد: ایجاد نقدینگی و حمایت سازندگان برای سایپا کاملا ملموس است و این حمایت ها منجر به افزایش تولید 54 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

    عضو هیات مدیره گروه سایپا تصریح کرد: در حوزه زنجیره تامین، زمانی اثر بخشی ایجاد می شود که تامین کنندگان با هم وحدت داشته  و سیاست برد برد بین سازندگان ایجاد شده باشد و با ارتقاء فرهنگ خلاقیت و نوآوری و بهبود فرایندها می توانیم مشارکت های بیشتری جلب کنیم.

    مدیرعامل سازه گستر یادآور شد: در سال 2015 توسعه ظرفیت ها و قابلیت ها در زنجیره تامین مد نظر بود و وظفیه ما در این زمینه ایجاد یک زنجیره تامین ناب در سایپا است، چرا که این زنجیره مناسب اگر در  مکان  و زمان مناسب اتفاق بیفتد، می توان گفت این یک زنجیره ناب است و به اهداف خواهیم رسید.

    وی افزود: افزایش رضایت مندی مشتریان، کاهش زمان تحویل خودرو مشتری و کاهش حجم عملیاتی از ویژگی های زنجیره تامین ناب در سایپا بوده است.

    نجفیان تصریح کرد: اصول بنیادین زنجیره ناب در سایپا شامل چهار اصل است که کارکنان به عنوان موتور محرک، توسعه سازندگان در سایپا، ارتقاء و بهبود فرایندها و ایجاد نظم در جریان اطلاعات و نقدینگی از نتایج زنجیره تامین ناب می باشد.

    عضو هیات مدیره گروه خودرو سازی سایپا در ادامه افزود: سازندگان به عنوان شرکای همکار در توسعه محصول،ارتقاء کیفی، کاهش هزینه ها و توسعه صادرات تاثیر گذارند و نتیجه ی این مشارکت رشد 54 درصدی تولید و افزایش سهم بازار می باشد.

    نجفیان در پایان اظهار کرد: همکاری مشترک سایپا و سیتروئن باعث شده که تامین کنندگان داخلی از زنجیره قدرتمند سایپا وارد شبکه زنجیر تامین سیتروئن شوند و این موضوع منجر به ورود قطعه سازان ایرانی به صادرات جهانی می شود .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو