فونیکسریمکسبهتام

پژو: قصد نداریم پیشتازی در بازار ایران را از دست دهیم

سیاست ترامپ علیه ایران به نفع ماست

عصر خودرو- یکی از مقامات بلندپایه پژو-سیتروئن گفت: سیاست دولت جدید آمریکا علیه ایران می‌تواند به نفع این شرکت تمام شود.

سیاست ترامپ علیه ایران به نفع ماست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، گروه خودروسازی پژو-سیتروئن(PSA) در حال پیشبرد سرمایه گذاری های خود در زمینه توسعه کارخانجات و افزایش تولید در ایران به رغم موضع سخت آمریکا علیه تهران در دوره تصدی دونالد ترامپ است که می‌تواند به نفع این شرکت تمام شود.

    ژان کریستف کمار  مدیر پژو-سیتروئن در خاورمیانه در یک کنفرانس خبری گفت: برند پژو در شرف تولید خودرو در ایران با همکاری شرکت ایران خودرو است. این در حالیست که PSA همچنین در تدارک سرمایه گذاری بیش از 100 میلیون یورویی در کارخانه جدید سیتروئن در کاشان با همکاری سایپا است.

    کمار در کنفرانس خودرویی تهران به خبرنگاران گفت: تجدید فشارها از سوی واشنگتن احتمالا به تداوم پیشتازی PSA در بازار ایران کمک خواهد کرد زیرا رقبا از بازگشت به ایران منع خواهند شد.

    وی افزود: فرصت ایجاد شده برای ما در ایران تسریع خواهد شد. با این اوصاف مطمئنا حضور شرکتهای خودروسازی آمریکایی در ایران سخت تر خواهد شد. ما پیشتازی در ایران را شروع کرده ایم و قصد نداریم آن را از دست دهیم.

    پژو سال گذشته پس از توافق هسته ای که به لغو تحریمها علیه تهران انجامید به ایران بازگشت و براساس آمار موسسه IHS جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین برند خودرویی در ایران با 32 درصد سهم بازار پس گرفته است.

    این خودروساز قرارداد 400 میلیون یورویی تولید پژو را در ماه ژوئن(خرداد) و قرارداد 300 میلیون یورویی تولید سیتروئن را چهار ماه بعد با ایران امضا کرد.

    جنرال موتورز و دیگر برندهای آمریکایی در گذشته حضور قابل توجهی دربازار خودرو ایران داشتند. همچنین دیگر خودروسازان غربی و ژاپنی که به دلیل تحریم های هسته ای از حضور در ایران اجتناب می‌کردند، اکنون در حال بررسی پتانسیل این بازار هستند.

    موسسه IHS انتظار دارد که بازار خودرو ایران در سال جاری میلادی با هشت درصد رشد به تولید یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو و تا سال 2024 به تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو برسد.

    برندهای آلمانی همچون فولکس واگن، دایملر و ب ام و بر خلاف رقبای فرانسوی فروش و تولید گسترده ای در آمریکا دارند و به همین دلیل حضور در ایران را با احتیاط بیشتری دنبال می‌کنند. 

    دایملر و برند اسکانیا متعلق به فولکس واگن از قراردادهایشان در زمینه تولید کامیون و اتوبوس در ایران رونمایی کرده اند، اما در زمینه سرمایه گذاری برای تولید خودروهای سواری کند تر از فرانسوی ها عمل کرده اند.

    منصور معظمی معاون وزیر صنعت و تجارت ایران در کنفرانس تهران گفت: فولکس واگن قرارداد تولید خودرو با یکی از شرکت‌های ایرانی را به زودی نهایی می‌کند.  فولکس واگن در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

    رنو به بزرگترین رقیب PSA در ایران، نیز در حال افزایش تولید خود در این کشور است و مدلهای جدیدی را با شرکای ایرانی تولید کرده و IHS پیش بینی کرده که این شرکت به مدد پلتفرم‌های کم هزینه تر که به تولید خودروهای ارزان تر می انجامد، احتمالا تا سال 2019 از فروش پژو در ایران سبقت خواهد گرفت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو