فونیکسریمکسبهتام

ضایعات مواد غذایی به عنوان سوخت کامیون

عصر خودرو:یک فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی در بریتانیا از ضایعات مواد غذایی برای تولید سوخت ناوگان کامیون هایی که از آنها برای حمل بار استفاده می‌کند، پرداخته است.

ضایعات مواد غذایی به عنوان سوخت کامیون
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰
  • ضایعات مواد غذایی به عنوان سوخت کامیون
  • ضایعات مواد غذایی به عنوان سوخت کامیون

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تایمز، مدیریت ضایعات موادغذایی یکی از مشکلات جهان امروز است. فروشگاه زنجیره ای "ویت‌رُز"( Waitros) در بریتانیا برای استفاده دوباره از این ضایعات یک روش نوآورانه و مبتکرانه ارائه کرده است.

فروشگاه ویت‌رُز به عنوان اولین شرکت در اروپا در کامیون‌های حمل کالا از گاز بیومتان که از ضایعات مواد غذایی ایجاد می‌شود برای سوخت استفاده می‌کند.
افزایش ضایعات موادغذایی یکی از نگرانی‌های دولت بریتانیا است. میزان این ضایعات در سال 2015 7.3 میلیون تن اعلام شده است.

این فروشگاه سوخت حدود 10 دستگاه از کامیون‌هایش را به طور 100 درصد از طریق گاز بیومتان تجدیدپذیر تامین می‌کند. این کامیون‌ها حدود 500 مایل را با استفاده از ضایعات موادغذایی فاسد طی می کنند.
بیومتان تجدیدپذیر 40 درصد ارزان‌ قیمت‌تر و بسیار پاک‌تر از سوخت دیزل است و از دیگر ویژگی‌های این سوخت کاهش 70 درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن است.

تحت توافقنامه آب‌وهوایی پاریس کشورها باید تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه ای را 40 درصد کاهش دهند و و بریتانیا با این روش به این هدف نزدیک خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط