فونیکسریمکسبهتام

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا:

شبکه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش، سرمایه های اصلی گروه سایپا

عصر خودرو- معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا در دومین روز برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو برگزار شد، در جریان نشست تخصصی «الگوها و رویه های موفق در خدمات فروش و پس از فروش» با برشمردن تفاوتهای بازار ایران در مقایسه با بازارهای خارجی گفت: نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش، سرمایه های اصلی خودروسازان بوده و شرکتهای خارجی نمی توانند چنین سرمایه ای را به کشور وارد کنند.

شبکه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش، سرمایه های اصلی گروه سایپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، رضاتقی زاده، معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا، درخصوص تسهیلات بانکی گفت: از آنجا که نرخ تامین اعتبار از سیستم بانکی کشور برای تولیدکنندگان بسیار بالا است و بعضاً تا 27% نیز می رسد، بازپرداخت تسهیلات بانکی برای خودروسازان به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است؛ به گونه ای که امکان سرمایه گذاری در طراحی محصول بسیار کمتر شده و شاهد فروش یک خودرو با وضعیت ظاهری ثابت در طول سالیان متمادی هستیم. علاوه بر این، سرمایه گذاری خارجی تحت تاثیر عوامل سیاسی نیز زحمات انجام شده در تولید، بازاریابی و فروش یک محصول را از بین می برد.

    تقی زاده درخصوص مزایای یکپارچه سازی فرایندهای بازاریابی و فروش در بازار داخلی با توجه به تفاوتهای آن با بازارهای خارجی، گفت: یکپارچه سازی فرایندهای بازاریابی و فروش در گروه خودروسازی سایپا سبب یکپارچه سازی استراتژی ها در سطح شرکتهای گروه، یکپارچه سازی کانالهای مختلف ارتباط با مشتریان سایپا، کاهش هزینه، یکپارچه سازی توزیع خودرو از سایتهای مختلف تولیدی به شبکه نمایندگی ها، افزایش تنوع در سبد محصولات گروه سایپا، رشد جذب نقدینگی، بالا رفتن سرعت فروش، افزایش نقاط دسترسی مشتریان به شبکه نمایندگی ها و ... گردید.

    رضا تقی زاده توسعه کسب و کار شبکه نمایندگی ها را از جمله امتیازات دیگر یکپارچه سازی برشمرد. وی در این خصوص گفت: درحالیکه شاهد هستیم نمایندگی های بسیاری از شرکتهای تولیدکننده خارجی و واردکننده، به جهت قطع همکاری آن شرکت مجبور به تعطیلی و تغییر کاربری شدند، گروه خودروسازی سایپا با یکپارچه سازی فرایندهای بازاریابی و فروش شرکتهای زیرمجموعه خود، در عین حال که سبد محصولات در اختیار شبکه را گسترش داد و متنوع نمود، متوسط فروش هریک از آنها را از  186 به 560 دستگاه رساند.

    وی افزود: برآیند همه اقدامات فوق سبب شد گروه سایپا سهم بازار خود را در ده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 6.5 درصد افزایش داده و از 34 درصد به 40.5 درصد برساند. شبکه نمایندگان نیز به جهت بهبود شرایط کسب و کار خود، با انگیزه بالاتری ارائه دهنده خدمات فروش و پس از فروش به متقاضیان بوده و در جهت کسب رضایت مشتریان بکوشند.

    رضا تقی زاده در پایان خاطر نشان ساخت با توجه به شرایط متفاوت بازار خودرو ایران در مقایسه با بازارهای جهانی، شرکتهای خارجی در صورت اقدام به فعالیت در این بازار می بایست مدلهای خود را بومی سازی نموده و برخلاف سیاستهای تفکیک برندها در بازارهای جهانی نظیر تویوتا با لکسوس یا نیسان با اینفینیتی، یکپارچه سازی را در بازار ایران در دستور کار خود قرار دهند.

    معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا با برشمردن تفاوتهای بازار ایران در مقایسه با بازارهای خارجی نظیر نحوه قیمت گذاری خودروها توسط شورای رقابت، نرخ بالای تامین اعتبار از سیستم بانکی و ...گفت: با مکانیزمهای مختلف می توان تسهیلات بانکی و قطعات موردنیاز را تامین نمود ولی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش، سرمایه های اصلی خودروسازان بوده و شرکتهای خارجی نمی توانند چنین سرمایه ای را به کشور وارد کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو