فونیکسریمکسبهتام

بازار داغ فروش حواله خودروی فرانسوی

عصر خودرو- مرحله دوم ‌پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی نیز حاشیه‌ساز شد؛ به‌طوری‌که به دنبال فعال شدن سایت فروش اینترنتی این خودروی فرانسوی، بار دیگر بسیاری از مشتریان از خرید جا ماندند؛ موضوعی که موجب شده انگشت اتهام به سمت نمایندگی‌های شرکت سایپا نشانه برود.

بازار داغ فروش حواله خودروی فرانسوی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی در حالی برای دومین بار در 6 ماه دوم سال صورت می‌گیرد که بسیاری از مشتریان خودروی مدنظر از ثبت‌نام جا ماندند. این موضوع در شرایطی است که فاکتور فروش این خودروها هم اکنون در بازار به قیمت 62میلیون تومان به فروش می‌رسد. موضوعی که بار دیگر موجی از انتقادات را نسبت به روند پیش‌فروش این خودرو برانگیخته است. مشتریان در حالی می‌توانند با اختلاف 8 تا 9 میلیون تومانی فاکتور پیش‌فروش خودروی موردنظر را در بازار خریداری کنند که اولین پیش‌فروش این خودروی فرانسوی در مهرماه نیز موجی از اعتراضات را به دنبال داشت. در آن مقطع 4 هزار خودروی استپ‌وی ظرف مدت 30دقیقه به فروش رفت و به‌رغم مراجعات متعدد مردم به نمایندگی‌ها آنها دست خالی برگشتند. به گفته مشتریان، سیستم فروش به نحوی بود که متقاضیان عادی امکان خرید نداشتند و همه 4هزار حواله خودرو توسط نمایندگی‌ها خریداری شد.

    حال در شرایطی برای دومین بار 5هزار و 500 دستگاه استپ‌وی پیش‌فروش شده ظرف یک ساعت به فروش رفته است که بار دیگر انگشت اتهام به سمت نمایندگی‌ها نشانه رفته است اما آن‌گونه که به نظر می‌رسد، عمده خرید توسط دلالان بازار صورت گرفته است. موضوعی که نمایندگی‌های شرکت سایپا نیز نسبت به آن اعتراض دارند. به‌طوری که یکی از نمایندگی‌های این شرکت در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید، به دنبال اعتراضات صورت‌گرفته در پیش‌فروش اول، سایپا دسترسی نمایندگی‌ها برای ثبت را بست؛ در صورتی که آنها نیز خواهان خرید این خودرو بودند.

    وی با اشاره به اینکه رویه در نظر گرفته شده در پیش‌فروش دوم نارضایتی نمایندگی‌ها را به دنبال داشته است، عنوان می‌کند: نمایندگی نیز حق دارد که در زمان پیش‌فروش خرید خود را انجام دهد اما با عدم مدیریت چنین امکانی برای ما فراهم نبود؛ حال آنکه دلالان بازار توانستند با تجمیع افراد بیشتر حواله‌ها را خریداری و با اختلاف 8 تا 9 میلیون‌تومان در بازار به فروش برسانند. در شرایطی این موضوع مطرح می‌شود که رضا تقی‌زاده، معاون فروش گروه خودروسازی سایپا در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» ادعای خرید این خودرو توسط نمایندگی‌ها و دلالان خودرو را رد می‌کند و می‌گوید: در پیش‌فروش دوم شرکت سایپا محدودیت‌هایی برای ثبت‌نام قائل شد، از جمله اینکه هر متقاضی فقط یک بار اجازه ثبت‌نام از طریق شماره کارت ملی خود را دارا بود.

    وی با بیان اینکه هر نمایندگی و هر دلالی مثل مشتری عادی دسترسی خرید را دارا بود، عنوان می‌کند: در روش‌های قبلی نماینده مشتری را انتخاب می‌کرد اما در این روش مشتریان امکان انتخاب یک نمایندگی با تعیین سقف مجاز را دارا بودند. تقی‌زاده تاکید کرد: بنابراین 483هزار متقاضی با «ای پی یونیک» به سایت برای خرید مراجعه کردند و در مدت زمان یک ساعت 5هزار و500 دستگاه توسط مشتریان خریداری شد. وی با اشاره به اینکه کسانی که در این طرح، پیش خرید داشتند تا 4ماه آینده امکان خرید این خودرو را ندارند، می‌گوید: با هدف ایجاد امکان خرید مشتریان، تلاش خواهیم کرد پیش‌فروش دیگری در اسفند، برای مشتریان در نظر بگیریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو