فونیکسریمکسبهتام

دبیر شورای ترافیک قم مطرح کرد؛

کمبود پارکینگ در قم

جلوگیری از تردد اتوبوس‌های خارجی در شهر

عصر خودرو- دبیر شورای ترافیک استان قم با اشاره به کمبود پارکینگ در شهر قم در ایان نوروز، گفت: در سال‌های گذشته نیز با این مشکل مواجه بودیم که امسال هم به قوت خود باقی است.

کمبود پارکینگ در قم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ وحید مقدم پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در استانداری قم برگزار شد، با انتقاد از ورود اتوبوس‌های خارجی به استان قم، اظهار کرد: این مسئله باید پیگیری شده و به سفارتخانه‌ها ابلاغ شود که به خصوص در این ایام مجوز گردشگری و ورود اتوبوس‌های خارجی به استان قم داده نشود.

    وی افزود: بسیاری از این اتوبوس‌ها هیچ همراهی که به زبان فارسی مسلط باشند با خود به همراه ندارد و زیر نظر میراث فرهنگی هم نیستند که باید از ورود اتوبوس‌های خارجی به محدوده شهر جلوگیری شود.

    دبیر کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائران قم به مسئله کمبود پارکینگ در شهر قم اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته با این مشکل مواجه بودیم که امسال هم به قوت خود باقی است، ظرفیت پارکینگ‌های شهر در ساعات پیک تردد اصلاً جوابگوی نیاز نیست که باید برای این مساله راهکاری اندیشیده شود.

    مقدم ادامه داد: در همین رابطه از شهرداری خواسته شده است که قسمتی از محدوده پارکینگ شهید کاظمی در دوران عید به این منظور در نظر گرفته شود و قسمتی از بار پارکینگ مورد نیاز شهر را بردوش بکشد که پاسخ مناسبی هنوز دریافت نشده و شهرداری در این رابطه همراهی نکرده است.

    دبیر شورای ترافیک استان قم با اشاره به اینکه امسال به نسبت سال گذشته شاهد ترافیک روان‌تری در شهر قم خواهیم بود، تأکید کرد: 2 الی 3 تقاطع غیر همسطح امسال در سطح شهر قم به افتتاح خواهد رسید که هر سه در مسیر زائران قرار دارند و نقش برجسته‌ای در کاهش بارترافیکی خواهندداشت.

    وی افزود: روگذر تقاطع غیر همسطح عماریاسر افتتاح شده است و زیر گذر آن هم بر اساس قول‌های شهرداری تا پایان سال و تقاطع غیر همسطح اتوبان امام علی(ع) هم تا دو هفته دیگر به بهره برداری می‌رسد که نقش برجسته‌ای در روان سازی ترافیک ورودی اتوبان امام علی به سمت حرم مطهر خواهند داشت.

    مقدم تصریح کرد: رمپ و لوپ خود بلوار غدیر هم از سوی شهرداری قول داده شده است که تا شب عید به بهره برداری برسد که این مسیر هم می‌تواند در روان سازی ترافیک نقش مهمی ایفا کند.

    وی به لزوم استفاده از امدادخودرو پایانه‌ها هم اشاره کرد و گفت: آخرین هماهنگی‌ها بین پلیس و پایانه‌ها انجام شده است که درصورت تماس مردم با 110 امداد خودروهای پایانه‌ها به مردم معرفی شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو