فونیکسریمکسبهتام

رخت‌ نو برتن خودرو

عصر خودرو- مدل، قدرت موتور، رنگ و شکل و شمایل ماشین شما همیشه همان است که روز اول بوده؛ حتی اگر حوصله‌تان را هم سر ببرد باید با آن کنار بیایید!

رخت‌ نو برتن خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، اما فضای داخلی ماشین درست مثل اتاق شخصی‌تان است. کافی است کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید تا ماشینی شیک و ‌تروتمیز داشته باشید. یکی از مواردی که برای شیک کردن ماشین نیاز دارید روکش صندلی است. صندلی‌هایی را فرض کنید که چرک و کثیف شده‌اند و چاره‌ای جز تحمل‌شان ندارید! صندلی‌ها و تودوزی ماشین بخشی از کیفیت و عمر خودرو هستند. البته قاعدتا شما که پشت فرمان چیزی نمی‌خورید اما اگر بچه‌ها یا مسافرهایتان در حال خوردن چیزی بودند و احیانا روی صندلی ماشین ریخت بدون استرس به رانندگی‌تان ادامه دهید چرا که کاورهای قابل تعویض صندلی‌ها را می‌شود به راحتی شست. اما خرید روکش صندلی اصول و فنون خاص خودش را دارد. مجید بابایی، یکی از تولیدکنندگان داخلی روکش صندلی، شما را با این اصول آشنا می‌کند.

        چرمی یا پارچه‌‌ای؟

    گزینه‌های موجود در بازار در انواع چرم، پارچه‌، چرم و پارچه‌، چرم و کنف و مخمل هستند. اما همیشه بین اینکه روکش چرمی بهتر است یا پارچه‌ای، نظرات مختلفی وجود دارد. مزیت روکش‌های پارچه‌ای این است که تنوع رنگ بسیار بالایی دارند و در مقابل روکش‌های چرمی بی‌کیفیت گزینه با دوام‌تری محسوب می‌شوند. علاوه بر این موقع نشستن روی روکش پارچه‌ای عرق نمی‌کنید. در عوض، روکش‌های جوان‌پسند چرمی خیلی زود و خیلی راحت تمیز می‌شوند؛ مخصوصا برای کسانی که فرزند خردسالی دارند یا شغل‌شان طوری است که روکش‌ها زود به زود کثیف می‌شوند گزینه بسیار مناسبی است. اکثر این روکش‌ها با کش دور صندلی نصب می‌شوند و انواع دیگر با چسب زبر (که به آستر می‌چسبد)، چسب زبر و نرم، بندی یا زیپی هستند. اما بهتر است از انواع چسبی یا زیپی استفاده کنید چرا که روکش‌های کش‌دار، زیبایی چندانی ندارند.
    قیمت: روکش‌ ماشین‌های تولید داخل از 100هزار تومان تا 500هزار تومان و قیمت روکش‌ ماشین‌های خارجی از 500هزار تومان شروع می‌شود.

        روکش‌های ماساژور

    اگر کارتان طوری است که دائم پشت فرمان هستید بهتر است از روکش‌های ماساژوردار استفاده کنید. این روکش‌ها در قسمت کمر و نشیمنگاه دارای ویبره بوده و شما می‌توانید برنامه ویبره آن را عوض و برنامه خاص خودتان را انتخاب کنید.
    قیمت: ماساژورها به برق ماشین وصل می‌شوند و برای خرید آنها باید 150هزار تا یک‌میلیون و 200هزار تومان هزینه کنید. این اختلاف قیمت مربوط به شرکت تولیدکننده، نوع ویبره، درجه‌ و قدرت ماساژ است.

        روکش داشبورد

    روکش‌ داشبورد در انواع نمدی، موکتی و چرمی است. هنگام خرید توجه داشته باشید حتما امکاناتی مثل چسب یا قلاب داشته باشد تا بتوانید به راحتی روی داشبورد ماشین‌تان استفاده کنید چرا که معمولا این روکش‌ها، مخصوصا نوع چرمی با برخورد آفتاب شل شده و از روی داشبورد می‌افتد و هنگام رانندگی تمرکزتان را به‌هم می‌ریزد. در مورد این روکش‌ها هم بهتر است از نمایندگی‌ها خرید کنید و بابت تغییر شکل ندادن روکش در برابر آفتاب و ثبات رنگش از فروشنده ضمانت بگیرید.
    قیمت: روکش داشبورد از 15هزار تومان تا 70هزار تومان است.

        از کجا بخریم؟

    بسیاری از تولیدکنندگان متفرقه و بدون مجوز، پارچه‌های دست دوم از چین وارد می‌کنند و با دوخت‌های بسیار ضعیف، روکش‌ها را روانه بازار می‌کنند. چیزی نمی‌گذرد که از کنار دوخت‌ها پارگی‌هایی روی پارچه ایجاد شده و کم‌کم روکش‌ها کیفیت و زیبایی خود را از دست داده و عملا بلااستفاده می‌شوند. شاید سؤال پیش بیاید که احتمالا این پارچه‌های دست دوم، ارزان‌تر هستند، پس از همین ارزان بودنشان می‌شود فهمید که قلابی‌اند، اما بدانید این روکش‌های دوخته شده با پارچه‌های دست‌دوم قیمتشان با روکش‌های با کیفیت فرقی نمی‌کند. حالا اگر ساکن تهران هستید و به‌دنبال روکش و تجهیزات ماشین می‌گردید سری به خیابان امیرکبیر که بورس انواع روکش‌ صندلی است بزنید و نمایندگی‌های مجاز را پیدا کنید.

        راه‌های تشخیص جنس با کیفیت خوب

    زیر و بم روکش را نگاه کنید. دوخت‌های ریز و اجناس محکم‌تر را انتخاب کنید. سعی کنید روکشی را انتخاب کنید که در اثر تابش خورشید و استفاده مداوم رنگش نپرد. می‌توانید از این بابت از فروشنده سؤال کنید یا در مورد ثبات رنگ حتی ضمانت بگیرید. بد نیست موقع خرید یک‌بار روی صندلی ماشین‌تان روکش مورد نظر را امتحان کنید. چرا که اجناس تقلبی معمولا استاندارد دوخته نمی‌شوند، یا کمی کوچک‌تر و یا کمی بزرگ‌تر از اندازه خود صندلی هستند. نکته مهم بعدی این است که هر چه تعداد تکه‌های به‌کار رفته در دوخت روکش بیشتر باشد اصالت کار بیشتر و جنس مرغوب‌تری است. بد نیست بدانید ساده‌ترین روکش‌ها 60 الی 70 تکه و روکش‌های حرفه‌ای 170تا 180تکه‌ به‌هم دوخته‌شده هستند و برای دوخت آنها گاهی تا 9متر پارچه‌ مرغوب مورد استفاده قرار گرفته است.

        چادر ماشین

    این گزینه قرار است ماشین شما را از تابش مستقیم آفتاب و باران و برف محافظت کند؛ پس بهتر است هنگام خرید، چادری انتخاب کنید که ثبات رنگ داشته باشد یا رنگی را انتخاب کنید که اگر هم در مقابل آفتاب رنگش پرید، این تغییر رنگ خیلی محسوس نباشد. چادری را انتخاب کنید که جریان هوا بتواند به‌راحتی از آن عبور کند چرا که حالت دم‌کردگی زیر این چادرها خودش باعث پوسیدگی بدنه خودروی‌تان می‌شود. اما اگر در مناطقی که بارندگی زیاد است زندگی می‌کنید بهتر است از چادرهای ضدآب استفاده کنید، در غیراین صورت بهتر است از چادرهای برزنتی استفاده کنید. چادرهای برزنتی و کنفی آب را به‌خود جذب کرده و در فصل سرما خیلی زود ترک برداشته و از بین می‌رود. چادرهای شمعی هم گرمای خورشید را جذب می‌کنند و باعث گرم شدن و دم‌کردگی فضای داخل خودرو می‌شوند. البته چادرهایی هم هستند که به چادر چهارفصل معروفند؛ یعنی رویه عایق و آستری نرم و لطیف دارند.
    * قیمت: چادر ماشین از 50هزار تومان شروع می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط