فونیکسریمکسبهتام

تقدیر وزیر صنعت از گروه سایپا در ارائه مقاله رویه‌های موفق در خدمات فروش و پس از فروش

عصر خودرو-وزیر صنعت معدن و تجارت با اهدا لوح تقدیر از مقاله ارائه شده معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا با عنوان "طراحی مدلی برای یکپارچگی بازاریابی فروش و توزیع محصولات در سطح سازمان" تقدیر کرد.

تقدیر وزیر صنعت از گروه سایپا در ارائه مقاله رویه‌های موفق در خدمات فروش و پس از فروش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، دکتر رضا تقی‌زاده در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو و در جریان نشست تخصصی «الگوها و رویه‌های موفق در خدمات فروش و پس از فروش»  به ارائه مقاله ای با عنوان "طراحی مدلی برای یکپارچگی بازاریابی فروش و توزیع محصولات در سطح سازمان"  پرداخت که این مقاله در ردیف مقالات برتر قرار گرفت و از سوی  وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد تقدیر قرار گرفت.

    معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا در خصوص شرایط بانکها و همراهی آنها با صنعت خودرو گفت: از آنجا که نرخ تامین اعتبار از سیستم بانکی کشور برای تولیدکنندگان بسیار بالا است و بعضاً تا 27 درصد نیز می‌رسد، بازپرداخت تسهیلات بانکی برای خودروسازان به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است؛

    وی تاکید کرد: این شرایط به گونه ای است که امکان سرمایه‌گذاری در طراحی محصول بسیار کمتر شده و شاهد فروش یک خودرو با وضعیت ظاهری ثابت در طول سالیان متمادی هستیم. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری خارجی تحت تاثیر عوامل سیاسی نیز زحمات انجام شده در تولید، بازاریابی و فروش یک محصول را از بین می‌برد.

    تقی زاده افزود: شاهد هستیم که نمایندگی‌های بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده خارجی و واردکننده، به‌جهت قطع همکاری آن شرکت، مجبور به تعطیلی و تغییر کاربری شده اند.

    وی تصریح کرد: توسعه کسب ‌وکار شبکه نمایندگی‌ها از جمله امتیازات یکپارچه‌سازی است و گروه خودروسازی سایپا با یکپارچه‌سازی فرایندهای بازاریابی و فروش شرکت‌های زیرمجموعه خود، در عین حال که سبد محصولات در اختیار شبکه را گسترش داده، متوسط فروش هریک از آنها را از  186 به 560 دستگاه رسانده است.

    تقی زاده افزود: بر همین اساس گروه سایپا سهم بازار خود را در ده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 5/6 درصد افزایش داده و از 34 درصد به 5/40 درصد رسانده است.

    معاون بازار یابی و فروش گروه سایپا گفت: شبکه نمایندگان گروه سایپا نیز به جهت بهبود شرایط کسب و کار خود، با انگیزه بالاتری ارائه دهنده خدمات فروش و پس از فروش به متقاضیان بوده و در جهت کسب رضایت مشتریان می کوشند.

    وی با برشمردن تفاوت‌های بازار ایران در مقایسه با بازارهای خارجی نظیر نحوه قیمت‌گذاری خودروها توسط شورای رقابت و نرخ بالای تامین اعتبار از سیستم بانکی گفت: با مکانیزم‌های مختلف می‌توان تسهیلات بانکی و قطعات موردنیاز را تامین کرد ولی نمایندگی‌های فروش و خدمات پس‌ازفروش، سرمایه‌های اصلی خودروسازان بوده و شرکت‌های خارجی نمی‌توانند چنین سرمایه ای را به کشور وارد کنند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو