فونیکسریمکسبهتام

در جلسه تدابیر و تمهیدات ترافیکی ایام پایانی سال تصویب شد

از افزایش ساعت کار مترو و اتوبوس تا افزایش ساعت طرح ترافیک

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تمعیدات ترافیکی اخرسال را تشریح کرد.

از افزایش ساعت کار مترو و اتوبوس تا افزایش ساعت طرح ترافیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر مازیار حسینی در جلسه ای که به منظور اتخاذ تدابیر و تمهیدات ترافیکی ایام پایانی سال برگزار شد با بیان اینکه در جمع بندی تدابیر و تصمیمات این جلسه با اشاره به این که سد معبر تحت هر شرایطی ممنوع است و روز بازارهای موقت مجاز در مناطق باید اطلاع رسانی شوند، اظهار کرد: در همه معابر به ویژه معابر با تردد بالا، باید صد در صد قانون اِعمال و انضباط ترافیکی اجرا شود.

    حسینی با بیان این که نقاط مهم و ویژه شهر باید مشخص شده و مرکز اصلی و مراکز محلی کنترل ترافیک به صورت هوشمند تا آخرین دقیقه ای که تراکم ترافیک در معابر وجود دارد، فعال باشند، تصریح کرد: ساعات کار ایستگاه ها و خطوط مترو و بی آر تی و خطوط اصلی و منتخب اتوبوسرانی تا ساعات 24 افزایش خواهند یافت، ضمن این که خطوط شبانه بی آر تی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

    وی با تأکید بر این که تا آخر سال، ساعت طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه مانند روزهای عادی خواهند بود و البته تا پایان سال طرح ترافیک روزانه در پنجشنبه ها به فروش نخواهد رسید، اضافه کرد: اتوبوسرانی و تاکسیرانی، مشترکاً باید تدابیر این جلسه را عملیاتی کنند و به صورت ویژه در نقاط شلوغ گلوگاهی، نیروهای میدانی این دو بخش در نقاط شلوغی مانند میدان قُدس مستقر شده و نسبت به انضباط بخشی فعالیت اتوبوس ها و تاکسی ها اقدام کنند.

    تأکید معاون شهردار تهران بر حضور میدانی مدیران ترافیک

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که از معاون شهردار تهران گرفته تا مدیران و مسئولان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و معاونان و کارشناسان ترافیک مناطق، این روزها باید در کف خیابان حضور داشته باشند، اظهار کرد: مسئولان ترافیکی باید به صورت میدانی به حل و فصل مسائل و مشکلات ترافیکی بپردازد.

    حسینی با بیان این که احترام به قانون را اول باید از خودمان شروع کنیم و بعد از مردم انتظار داشته باشیم به قوانین و مقررات احترام بگذارند، تصریح کرد: پذیرفته نیست اتوبوس ها خارج از ایستگاه ایستاده و تاکسی ها در حریم تقاطع ها بایستند و در این صورت است که می‌توانیم از رانندگان خودروهای شخصی توقع داشته باشیم که در محل های غیر مجاز توقف نکنند.

    وی با تأکید بر این که همچون هر سال، هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، ترافیک افزایش می یابد و مردم این موضوع را می دانند، اضافه کرد: همه باید پایِ کار باشیم و با اِعمال قانون و نظارت دقیق، نظم و انضباط را به صورت ویژه برقرار کنیم و به این منظور، از همکاری رسانه های جمعی جهت جلب همراهی مردم استفاده نماییم تا روزهای منظم تری رقم بخورد.

    سردار مهماندار: برخی فکر می‌کنند جمعه‌ها رعایت قانون تعطیل است

    معاون شهردار تهران با اعلام این که در مدیریت بحران، اصلی وجود دارد که به موجب آن، آنجایی که کمبود داریم منجر به بحران نمی شود، بلکه جایی که از قبل برای آن فکر نکرده ایم به بحران می انجامد، خاطرنشان کرد: به منظور انضباط بخشی در شهر و ایجاد نظم ترافیکی، مجموعه ای از اقدامات منطقه ای و سیاست های فَرا منطقه ای پیش بینی شده که با کمک   شهرداری های مناطق و مشارکت پلیس از جمله همکاری پلیس راهور به اجرا در می آید.

    در ادامه این جلسه، رییس پلیس راهور پایتخت، دستفروشی و اِشغال سطح معابر از سوی دستفروشان را از جمله مشکلات ترافیکی ایام پایان سال عنوان کرد و گفت: برخی از مردم فکر می کنند چون روز جمعه تعطیل است، احترام به قانون و رعایت قوانین و مقررات هم در این روز تعطیل است اما واقعیت این است که اینگونه نیست.

    مهماندار با تأکید بر این که مردم افزایش ترافیک آخر سال را پذیرفته اند اما ما مسؤلین باید دور هم بنشینیم و برنامه ریزی دقیق داشته باشیم و سپس با قدرت وارد عمل شویم و اجازه قانون شکنی به متخلفان را ندهیم، اعلام کرد: بحث   پنج شنبه و جمعه آخر سال و روان سازی ترافیک به منظور حضور شهروندان در بهشت زهرا در این ایام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

    دکتر افندی زاده: خودمان را در تصمیم گیری ها جای مردم بگذاریم

    شهریار افندی زاده قائم مقام معاونت حمل  و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اعلام این که طرح های ترافیکی باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شوند که تا جای ممکن مردم را محدود نکرده و باعث زحمت شهروندان نشوند، تأکید کرد: باید از دریچه نگاه مردم عادی به مسائل شهر از جمله ترافیک نگاه کنیم و در تصمیم گیری ها خودمان را جای مردم بگذاریم.

    همچنین مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به این که این روزها بسیاری از افراد از شهرهای دور و نزدیک در تهران به مسافربری و دستفروشی مشغول هستند، اظهار کرد: دستفروشی تحت هر عنوان در شهر و معابر شهری ممنوع است و برای برخورد با وانت بارهای دستفروشی که سرشبکه های آنها شناسایی شده اند، حکم دادستانی گرفته ایم.

    اصغر عطایی با بیان این که در ایام آخر سال، 48 مرکز مهم خرید در تهران شناسایی شده که تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در این روزها، شاهد دستفروشی در معابر مجاور این مراکز نباشیم، تصریح کرد: به موازات این موضوع، 50 روزبازار موقت در نقاط مختلف شهر پیش بینی شده تا به صورت مجاز، علاوه بر بازارچه های بهاره خدمات رسانی نمایند.

    گفتنی است در این جلسه که با حضور شهروندان مناطق 11، 12، 16، 19 و 20 برگزار شده بود، شهروندان هر یک از مناطق موضوعات مربوط به منطقه خود را مطرح نمودند و مقرر شد با هماهنگی مناطق 22 گانه شهرداری تهران از جمله این 5 منطقه، در جهت به حداقل رساندن مسائل و مشکلات ترافیکی پایتخت در ایام آخر سال اقدامات لازم به عمل آید.    

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو