فونیکسریمکسبهتام

نتایج نظرسنجی زیست محیطی؛

از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، بیشترین رای

عصر خودرو- مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از اعلام نتایج نظرسنجی زیست محیطی استان تهران در محل برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست خبر داد.

از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، بیشترین رای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از واحد مرکزی خبر ، امین افتخار گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی از 6 تا 9 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
    وی با اشاره به اینکه حضور بازدیدکنندگان و علاقه مندان به حوزه محیط زیست از این نمایشگاه نسبت به ادوار گذشته درخور توجه بوده و با افزایش چشمگیری مواجه شده است، افزود: محیط زیست استان تهران در کنار برنامه های فرهنگی و ارایه دست آوردهای محیط زیست در چهار سال گذشته ، اقدام به برگزاری یک نظرسنجی زیست محیطی در ایام برگزاری نمود.
    مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: این نظرسنجی در حوزه محیط زیست انسانی و با پرسش اینکه کدام عامل را در کاهش آلودگی هوای تهران موثرتر می دانید طراحی شد.
    وی با بیان اینکه از مجموع بازدیدکنندگان از غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران جمعا 802 نفر در این پرسمان شرکت کردند اظهار داشت: از این میان 38/7درصد به نقش از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ، 32 درصد گسترش شبکه حمل و نقل شهری ، 19 درصد به پایش واحدهای صنعتی و معدنی و10/3درصد به نقش معاینه فنی خودروها در کاهش آلودگی هوای تهران رای دادند.
    افتخار نقش عوامل دیگری همچون فرهنگسازی و مشارکت مردمی ، بکارگیری از فن آوری های نوین و انتقال صنایع آلاینده از محدوده شهری را در کاهش آلودگی هوا مهم دانست و گفت : البته این نظرسنجی با هدف ایجاد حساسیت های اجتماعی طراحی گردید اما تحلیل نتایج حاصله بیانگر این است که مردم با مفاهیم، موضوعات و عوامل مربوط به آلودگی هوا آشنایی دارند.
    وی بابه اشاره نقش فرهنگسازی در موضوعات اجتماعی درحفاظت ازمحیط زیست گفت : در موضوع فرهنگسازی نیازمند برخورداری از ساختارها و زیربناهای لازم هستیم چرا که ما نمی توانیم بطور مثال قبل از برخورداری از شبکه حمل و نقل مناسب و کارآمد ، نسبت  به اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی موفقیت شایانی را کسب کنیم.
    مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران در پایان با تقدیر از شرکت کنندگان در این پرسمان افزود : توجه مردم به موضوعات محیط زیست و مشارکت آن ها در سهم اجتماعی و مسئولیت در این حوزه می تواند نوید بخش روزهای خوب برای طبیعت و محیط زیست ایران باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو