فونیکسریمکسبهتام

به استقبال بهار برویم

آماده‌باش در مراکز معاینه فنی خودرو

عصر خودرو- مراکز معاینه فنی تهران از اسفند ماه در حالت آماده باش قرار گرفته اند. رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و سفرهای نوروزی تمامی مراکز معاینه فنی پایتخت از ابتدای اسفند ماه در آماده باش کامل قرار گرفتند.

آماده‌باش در مراکز معاینه فنی خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، سیدنواب حسینی منش در جمع خبرنگاران افزود: مراکز معاینه فنی پایتخت در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7 تا 22 و در روز جمعه از ساعت 7 تا 14 فعال هستند.  وی خاطرنشان کرد: در هفته ابتدایی نوروز تعدادی از مراکز به صورت شیفتی و در هفته دوم تمامی مراکز فعال خواهند بود.

    حسینی منش به شهروندان توصیه کرد خودروهای فاقد معاینه فنی به منظور اخذ معاینه فنی و خودروهای دارای معاینه فنی برای حصول اطمینان بیشتر پیش از سفرهای نوروزی به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

    به گفته وی روزانه 10تا 15درصد از خودروهایی که وارد محدوده زوج و فرد می شوند به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه می شوند.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت تصریح کرد: از این تعداد 30 تا 40درصد از خودروها برگه معاینه فنی جعلی دریافت کرده اند که پس از بررسی در سیستم مشمول جریمه می شوند.

    وی گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی به ازای هر 24 ساعت 50هزار تومان جریمه می شوند. حسینی منش افزود: منشا صدور معاینه فنی جعلی مراکز نبوده بلکه افراد هستند.

    وی درخصوص آخرین اخبار پیرامون طرح معاینه فنی برتر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از آنجایی که تعداد زیادی از خودروها در پی اجرای این طرح مردود می شدند مقرر شد پس از انجام یکسری اصلاحات اجرا شود.

    وی با بیان اینکه بررسی های صورت گرفته نشان داد در صورت اجرای طرح معاینه فنی برتر بیش از 65درصد خودروها در این آزمون رد می شوند خاطرنشان کرد: در طرح معاینه فنی برترحدود مجاز در آزمون CO از 2.5 به 0.7کاهش یافته و در صورت اجرا خودروهای خارجی نیز در آن رد می شوند.

    حسینی منش بهترین شیوه اجرای طرح معاینه فنی برتر را مرحله ای و گام به گام دانست و گفت: این طرح به صورت پایلوت در دو مرکز اجرا شد و خودروهای دچار نقص با نصب یک کاتالیست رفع مشکل شدند.

    وی همچنین در مورد اجرای مراحل بعدی طرح کاهش نیز گفت: طرح LEZ در حال حاضر فقط در محدوده طرح ترافیک اجرایی شده و شهرداری تهران آماده اجرای مراحل بعدی است، اما سایر سازمان ها هنوز زیرساخت های شان را آماده نکرده اند.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت با تأکید بر اینکه در روزهای آینده استعلامات از سامانه سیمفا و کنترل معاینه فنی خودروها شدت بیشتری می گیرد، افزود: با اجرای طرح کاهش بیش از 500هزار برگ جریمه صادر شد.

    حسینی منش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از شهریور تا آذرماه سال جاری میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران 400درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت 870هزار خودرو به این مراکز مراجعه کردند که بیشترین فراوانی مربوط به خودروی پراید با 27درصد و پژوه 206 با 14درصد است.

    وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی مراجعات به مراکز معاینه فنی مربوط به گروه ایران خودرو و سایپا بوده، افزود: بعد از خودروهای پراید وپژو206، خودروهای پژو 405، سمند و پارس در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت خاطرنشان کرد: 55درصد از خودروهای وانتنیسان به علت نقص فنی در مرحله اول موفق به اخذ تاییدیه معاینه فنی نشدند و 28درصد از این خودروها بیش از دو نقص فنی داشته اند.

    حسینی منش افزود: 47درصد از خودروهای پیکان، 38درصد از خودروهای پراید و 26درصد از خودروهای MVM110 با وجود سن پایین دچار نقص فنی بودند.

    وی با بیان اینکه وانت پیکان، پژو آردی و وانتنیسان در تحلیل کیفی خودروها بیشترین فراوانی بیش از یک ایراد را داشته اند، ادامه داد: 10درصد از خودروهای پراید و 12درصد از خودروهای آردی دارای دو نقص و 9درصد از خودروهای MVM110 دارای بیش از دو نقص فنی بودند.

    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت وانت پیکان، وانتنیسان و پراید و MVM530 را به عنوان خودروهایی که به دلیل عیوب ظاهری در معاینه فنی رد شده اند، ذکر کرد.

    حسینی منش با اشاره به اینکه وانت  نیسان، پراید و وانت پیکان خودروهای کاری به شمار می روند و عیوب ظاهری نشان دهنده کوتاهی در نگهداری از این خودروها است، گفت: در صورتی که مردودشدن خودرو MVM530 نشان می دهد این خودور بی کیفیت است. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت اظهار کرد: خودروی کیا، هیوندا و L90 کمترین درصد نقص فنی را داشته اند.

    به گفته وی 18آیتم در صدور تاییدیه معاینه فنی مورد بررسی قرار می گیرد که چهار مورد آن مربوط به آلایندگی و ایمنی خودرو است. حسینی منش یادآور شد: ناهمراستایی چرخ ها، نقص در سیستم ترمزگیری، خرابی چراغ های اخطار، خرابی و لق بودن سیستم فرمان و خرابی کمک فنر ها از جمله موارد ایمنی خودرو است که منجر به تصادف می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو