فونیکسریمکسبهتام

کتاب طراحی و بهینه سازی سیستم های تعلیق صندلی خودروهای غیرجاده ای تالیف شد

عصر خودرو- کتاب مقدمه ای بر طراحی و بهینه سازی سیستم های تعلیق صندلی خودروهای غیرجاده ای توسط عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اراک تالیف شد.

کتاب طراحی و بهینه سازی سیستم های تعلیق صندلی خودروهای غیرجاده ای تالیف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، دکتر محمد گهری روز دوشنبه گفت: با توجه به لزوم رعایت استانداردهای سازگار با فیزیولوژیک و آناتومی بدن در دستگاه ها و ماشین آلات کتاب مذکور سیستم تعلیق در خودروهای سنگین غیر جاده ای (آفرود) را مورد توجه قرار داده است.
    وی افزود: خودورهای سنگین فاقد این سیستم هستند و بیشترین ارتعاش از طریق سیستم تعلیق صندلی راننده جذب می شود از این رو طراحی سیستم تعلیق صندلی در این گونه خودروها اهمیت فراوان دارد.
    گهری با بیان اینکه طراحی سیستم تعلیق نیازمند آشنایی به مدل های دینامیکی بدن انسان به خصوص مدل های جدید مانند شبکه عصبی مصنوعی است، گفت: در این کتاب علاوه بر مرور بر مفاهیم ارتعاش و اثر آن بر بدن انسان، انواع مدل های بیودینامیک را تشریح کرده و طراحی سیستم تعلیق صندلی به صورت غیرفعال و فعال مورد بررسی قرار گرفته است.
    وی تصریح کرد: تاکنون در این زمینه کتاب جامعی موجود نبوده است و می تواند این کتاب مورد استفاده دانشجویان، محققان و اساتید فعال در زمینه ارتعاشات و کنترل قرار گیرد.
    عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اراک تعداد فصول این کتاب را هفت فصل عنوان کرد و گفت: فصل اول اهمیت موضوع ارتعاش بر بدن رانندگان با ذکر نمونه را دنبال می کند، در فصل دوم مفاهیم اساسی ارتعاش و اثرات مضر آن بر بدن انسان مورد بررسی قرار گرفته است، در فصل سوم انواع مدل های مورد استفاده در بیومکانیک بدن انسان مانند لمپ، مالتی بادی و اجزاء محدود معرفی شده است.
    وی، با اشاره به کاربرد شبکه عصبی در مدل سازی بدن انسان در فصل چهارم آن را به عنوان جدیدترین تکنیک مدل سازی بیودینامیکی بدن انسان بیان کرد و افزود: روش های بهینه سازی هوشمند سیستم تعلیق صندلی مانند روش الگوریتم ژنتیک، PSO، الگوریتم جستجوی هارمونی و بهینه سازی با روش شبکه عصبی در فصل پنجم کتاب مطرح شده است.
    گهری اضافه کرد: در فصل ششم روش های کنترل فعال سیستم تعلیق مانند کنترل فعال نیرو بیان و نتایج مدل سازی آن تشریح شده است و فصل آخر به کاربرد دمپر مگنتورئولوژیکال در سیستم تعلیق و نتایج حاصل از کاربرد آن به صورت کنترل فعال اختصاص دارد.
    وی، با تاکید بر اینکه کتاب تالیف شده برای رسیدن به استانداردهای نوین صنعت ترابری ضروری و مطالعه آن نیز برای هر مهندس طراح لازم است، گفت: کتاب حاصل 2 سال تلاش و برگرفته از مقالات تدوین شده اینجانب در طول دوران تحصیل و تدریس بوده است.
    این عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: کتاب توسط انتشارات دانشگاه صنعتی اراک و در هزار نسخه به چاپ رسیده است و منبعی جامع برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مکانیک به ویژه مکانیک خودرو و دینامیک و ارتعاشات به شمار می رود.
    یک هزار و 400 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 19 رشته و پنج گرایش مکانیک، برق، عمران، معدن و علوم پایه در دانشگاه صنعتی اراک به تحصیل اشتغال دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو