فونیکسریمکسبهتام

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد

از راه‌اندازی پارکینگ بلوار میرداماد تا ساخت ادامه بزرگراه کردستان

عصر خودرو- مشکلات منطقه ۳ صبح امروز روی میز بررسی شورای شهر تهران قرار گرفت.

از راه‌اندازی پارکینگ بلوار میرداماد تا ساخت ادامه بزرگراه کردستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سوری دبیر دبیران شورایاری منطقه 3 صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی درخصوص وضعیت این منطقه پرداخت و با بیان اینکه سرانه فضای سبز این منطقه 25 متر است، گفت: 40 مرکز درمانی، 50 وزارتخانه و مراکز سیاسی، 74 مجموعه فرهنگی و ورزشی و... در این منطقه وجود دارد.

    وی با بیان اینکه یکی از معضلات منطقه 3 ترافیک است، گفت: آمار بالای مدارس غیرانتفاعی در این منطقه دردسرساز شده است؛ به گونه‌ای که بالای 50 درصد دانش‌آموزانی که در این منطقه تحصیل می‌کنند، ساکن نیستند و از مناطق همجوار برای تحصیل به این منطقه می‌آیند که این مساله سبب افزایش ترافیک شده است.

    دبیر دبیران شورایاری منطقه 3 با بیان اینکه حجم بالای آب‌های سطحی و قنات‌ها در این منطقه دردسرساز شده به گونه‌ای که با یک بارندگی شاهد جاری شدن سیل‌های کوچک هستیم، گفت: پروژه میدان ونک متاسفانه در اولویت کاری قرار ندارد و با اینکه قرار بود در این میدان زیرگذر احداث شود، اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

    سوری همچنین پیشنهاد کرد که نام تونل آرش – اسفندیار به نام شهدای منا تغییر نام دهد.

    همچنین دبیر دبیران شورایاری منطقه 3 پیشنهاد داد باغ نوری 14 هزار متری در پاسداران توسط شهرداری خریداری شود و جالب است بدانید که 5 ورثه این باغ آمادگی فروش را نیز دارند.

    به گزارش ایسنا، احمددنیامالی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه منطقه 3 در حوزه حمل و نقل فقیر است، گفت: منطقه 3 نقش تسهیل‌کنندگی ترافیک را دارد و باید در حوزه حمل و نقل عمومی آن سرمایه‌گذاری بیشتری کرد.

    وی افزود: در بودجه 96 توجه‌مان به حمل و نقل عمومی این منطقه بیشتر است و سعی داریم به برخی مناطق که کارکرد فرامنطقه‌ای دارد در لایحه بودجه توجه بیشتری داشته باشیم.

    همچنین الهه راستگو، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در سه محله بزرگ این منطقه، میدان میوه و تربار وجود ندارد، گفت: متاسفانه در منطقه 3 شاهد هستیم که تعداد برج‌های سر به فلک کشیده هر روز افزایش می‌یابد و افراد خاصی هستند که پول زیادی دارند و هنوز هم بدهی‌شان را به شهرداری و بانک‌ها پرداخت نکرده‌اند اما همچنان به ساخت و ساز می‌پردازند.

    همچنین اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه متاسفانه زیرگذر آرش – اسفندیار مشکلات زیادی دارد و باید هرچه زودتر حل شود، گفت: ترافیک چهارراه نیایش یکی از معضلات است که باید با ساخت پارکینگ مرتفع شود.

    همچنین اسماعیل دوستی، عضو کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه باید پروژه ادامه کردستان – چمران، ساخته شود، گفت: همچنین تقاطع صدر و شریعتی نیز یکی از پروژه‌های مهم است که رها شده است.

    به گزارش ایسنا، در ادامه دباغ، شهردار منطقه 3 نیز با بیان اینکه مطالعات ایجاد پارکینگ حدفاصل میدان محسنی در بلوار میرداماد در حال انجام است، گفت: اگر این پارکینگ در زیر بلوار میرداماد ساخته شود، مشکل ترافیکی حل شده و با ساخت پارکینگ نیایش نیز مشکل پارکینگ چهارراه نیایش نیز برطرف می‌شود.

    شهردار منطقه 3 افزود: ساخت پروژه ادامه کردستان  - چمران و تقاطع صدر  - نیایش در بودجه 96 منظور شده است.

    به گزارش ایسنا، سرخو بدون روشن کردن میکروفن خود از هیات رییسه خواست که ریز بودجه ستاد شورایاری‌ها را در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهند که پیرهادی به عنوان منشی گفت: ما ریز بودجه را داده‌ایم اما شما توجه نکرده‌اید که این مساله موجب شد سرخو بگوید که دکمه میکروفن‌ها دست شماست و هروقت بخواهید آن را روشن می‌کنید و حرف می‌زنید که پیرهادی گفت: ما از موقعیت‌مان سوءاستفاده نمی‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو