فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو ژنو (۶۴)

سریع ترین سدان دنیا + ویدئو

عصر خودرو- دوج سدان عضلانی دیفرانسیل عقبی را در موتورشو ژنو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته که لوکس ترین سوپر سدان های اروپایی را به زانو درآورد.

سریع ترین سدان دنیا + ویدئو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، چارجر  SRTهِلکت با 707 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاوری که از نیروگاه 6.2 لیتری HEMI V8 مجهز به سوپرچارجرش می گیرد، دیگر از لیگ دیترویتی ها خارج شده و رو در روی گران قیمت ترین سدان های لوکس دنیا قرار می گیرد. این هِلکت دوج حتی در این کلاس هم با اختلاف بالا نسبت به S65 AMG سدان 621 اسب بخاری مرسدس، قدرتمندترین سدان دنیا لقب می گیرد. البته نیروگاه V12 مرسدس 120 نیوتن متر بیشتر از پیشرانه داج گشتاور تولید می کند اما باید این را هم در نظر داشت که S65 AMG قیمت پایه 222.925 دلاری دارد؛ بهایی که برای Charger SRT Hellcat، کمتر از 68 هزار دلار است.
    چارجر هلکت در 11 ثانیه، 400 متر را تخته می کند و در نهایت، به حداکثر سرعتی برابر با 328.3 کیلومتر در ساعت دست می یابد! برای مقایسه هم که شده بد نیست بدانید حداکثر سرعت S65 AMG، در مرز 300 کیلومتر در ساعت است. حتی فلایینگ اسپور 200 هزار دلاری بنتلی هم که از یک نیروگاه 616 اسب بخاری W12 نیرو می گیرد، نمی تواند فراتر از 322 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این یانکی همچنین در کمتر از 13 ثانیه تا 161 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد و دوباره بصورت کامل متوقف می شود.
    چارجر هلکت از نظر ظاهری نیز بسیار وحشی تر شده و سوار بر چرخ های 20 اینچی آلومینیومی است که با تایرهای پیرلی پیزیرو پوشش یافته اند. این کاراکتر اسپرتی تر در کابین نیز با صندلی های اسپرت مجهز به گرمکن و سردکُن، فرمان اسپرت کف-تخت و ترکیبی از پوشش های خوش دست از جنس چرم ناپا و آلکانتارا کاملا مشهود است. سیستم صوتی قدرتمند هارمن کاردن با 18 بلندگو، صفحه نمایش دیجیتال نشانگرهای پشت فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی Uconnect با صفحه نمایش 8.4 اینچی از دیگر مشخصه های کابین مهیج سریع ترین، چالاک ترین و قدرتمندترین سدان تولیدی دنیا هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو