فونیکسریمکسبهتام

سایه سنگین دلالی در روزهای پایانی سال

بازار سیاه خودرو جان دوباره گرفت

عصر خودرو- افزایش تقاضا برای خرید خودرو در هفته های پایانی سال و عرضه محدود در این عرصه،بازار سیاه و دلالی را در حوزه مدکور بیش از پیش تشدید کرده است.

بازار سیاه خودرو جان دوباره گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان خودرو از نمونه محصولاتی است که در روزها و هفته های پایانی سال با افزایش تقاضا برای خرید همراه می شود.

    به اعتقاد برخی کارشناسان،افزایش عرضه از راهکارهایی است که می تواند زمینه و بستر ثبات و پیشگیری از بروز بازار سیاه را فراهم سازد.

    علیرغم اهمیت تاثیرگذار چنین مولفه ای،دلالان این عرصه با سوء استفاده از فضای موجود، بازار داغ و گرمی را برای خود ایجاد کرده اند و همین موضوع مسبب افزایش قیمت خودروهای داخلی در چنین ایامی است.

    البته معضل مذکور، صرفا به روزها و هفته های جاری ختم نمی شود، در طول سالهای گذشته نیز این نارسایی با شدت و ضعف هایی ظهور و بروز پیدا کرده که در نتیجه اسفندماه 95  نیز از این قاعده نانوشته و نامیمون اشاره شده مصون نمانده است.

    سیروس حیدری،کارشناس اقتصاد و فعال حوزه بازار خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در طی روزهای گذشته، انسداد سایت فروش خودروسازان داخلی و افزایش قیمت ها در این عرصه، باعث طرح برخی گلایه ها و انتقادات از سوی متقاضیان خرید خودرو(بصورت نقدی)شده است.

    وی افزود: به واقع، با مقایسه شکاف قیمتی میان محصول عرضه شده در کارخانه با آنچه که در بازار آزاد ارائه و واگذار می شود به روشنی به تفاوت قیمت ها پی خواهیم برد.

    حیدری گفت:علیرغم اعلام شرایط ویژه فروش و پیش فروش نوروزی خودرو،اما کاهش عرضه خودرو به عنوان واقعیت موجود و جاری و ساری در بازار،قیمت خودروهای داخلی را به فراخور نوع خودرو با افزایش 300 تا 10 میلیون تومانی همره ساخته است.

    وی افزود:با عنایت به قیمت اعلام شده خودرو از سوی اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروهای ،پراید،تیبا، ساینا،دنا،پژو،تندر،برلیانس،پژو پارس،رانا،سمند و...هر یک با افزایش همراه شده است.

    بازار خودروهای وارداتی آرام تر از خودروهای تولیدی و مونتاژ داخلی

    صادق کریم زاده،یگی از نمایشگاه داران خودرو در غرب استان تهران،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید و تهیه خودرو در هفته های پایانی سال گفت:نه تنها در خودرو بلکه در تمامی محصولات،ناهمسانی میان نظام عرضه و تقاضا در نرخ و قیمت ها تاثیرگذار خواهد بود.

    وی افزود:در این میان،نظارت مستمر و دقیق،دقت نظر و هوشمندی متقاضیان خرید خودرو،نقش بسزایی در کنترل بازار ایفاء می کند.

    کریم زاده عنوان کرد:تهیه و خرید خودرو از نمایندگی های مجاز تا حدود بسیاری،عرصه و بستر سوء استفاده دلالان را محدود و تنگ تر خواهد ساخت.

    این نمایشگاه دار فعال در غرب استان تهران گفت:بر خلاف پیش بینی ها در خصوص احتمال افزایش قیمت خودرو های خارجی از سوی برخی از فعالان عرصه بازارا خودرو،اما شاهد هستیم شیب و افزایش قیمت ها در بازار خودروهای داخلی به مراتب شدید تر و عمیق تر از خودروهای خارجی است و جز در موارد محدودی،خودرو های خارجی با افزایش قیمت چندانی همراه نشده اند که اعلام ممنوعیت واردات خودرو توسط شرکت های فاقد نمایندگی رسمی،تا حدودی در ثبات قیمتی مرتبط با این بخش(خودروهای وارداتی خارجی)تاثیرگذار بوده است.

    وی در خاتمه یادآور شد:با عنایت به تجربه افزایش قیمت خودرو در روزها و هفته های پایانی سال،امید آن می رود با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و موثر،از بروز مجدد چنین رویه ای در سالهای آینده بصورتی جدی و اثرگذار پیشگیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو