فونیکسریمکسبهتام

آیین نامه جدید حمایت از مصرف کنندگان رضایت مشتری خودرو را افزایش داد

عصر خودرو- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: آیین نامه جدید حمایت از مصرف کنندگان، رضایت مشتریان صنعت خودروسازی در کشور را ارتقا داد.

آیین نامه جدید حمایت از مصرف کنندگان رضایت مشتری خودرو را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، شهرام میرآخورلو چهارشنبه در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خراسان شمالی اظهار کرد: با اجرای این آیین نامه، تعویض خودروهای معیوب و دچار نقص، رشد فزاینده داشت و به تبع آن رضایت مندی مردم نیز بالا رفت.
    وی تصریح کرد: بخش زیادی از مصرف کنندگان ناراضی از خودرو های خریداری شده، که دچار نقص و ایراد بود، برای تعویض اقدام کردند به طوری که تعداد خودروهای تعویض شده در شرکت ایران خودرو طی نیمه سال جاری با کل خودروهای تعویض شده در سال 93 و 94 برابری می کند.
    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این امر سبب افزایش رضایت مندی مشتریان و مصرف کنندگان شد.
    وی در عین حال گفت: صنعت خودروسازی کشور هنوز نتوانسته است رضایت مصرف کنندگان این محصولات را تامین کند.
    میراخورلو افزود: این در حالی است که نخستین قانون برای حمایت از مصرف‌کنندگان، مربوط به مصرف کنندگان خودرو است.
    وی اظهار کرد: علت نبود این رضایت این است که ما نسبت به حقوق خود مطلع نیستیم و جهل به قانون سبب شده است تا نتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم.
    وی گفت: البته قانونگذار برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان موارد لازم را دیده است اما قانون به درستی اجرا نمی شود.
    وی به برگزاری همایش حمایت از مصرف کنندگان اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم با برنامه های فرهنگی، رعایت حقوق مصرف کننده کالا و خدمات ترویج پیدا کند و احترام به این حقوق نهادینه شود.
    وی گفت: قیمت گذاری کالا و خدمات، رعایت سود، نداشتن تخلف اقتصادی، نداشتن پرونده منجر به محکومیت در مراجع قضایی، توجه به تولید مطابق استاندارد و تولید صادرات محور از جمله آیتم هایی است که در اعطای تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در نظر گفته شده است.
    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به تاخیر حدود یک ساعته در اجرای این همایش اشاره وآن را از مصادیق رعایت نشدن حقوق عنوان کرد.
    میراخورلو، به تغییر شرایط برای تجارت و بازرگانی نیز اشاره کرد و گفت: اکنون بخش زیادی از تجارت ها در سطح دنیا در بستر فضای مجازی انجام می شود و در این زمینه عرضه کنندگان کالا و خدمات باید با نحوه رعایت و پاسخ به حقوق مصرف کننده آشنا شوند.
    در این همایش به هفت تولیدکننده حامی حقوق مصرف کننده تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطا شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو