فونیکسریمکسبهتام

درویش خبر داد؛

پرونده خطوط ۶،۷ و۸ مترو، سال آینده بسته خواهد شد

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: پرونده خطوط ۶،۷ و ۸ مترو قبل از شهریور سال ۹۶ بسته خواهد شد.

پرونده خطوط ۶،۷ و۸ مترو، سال آینده بسته خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، هابیل درویش مدیر عامل شرکت متروی تهران در مراسم بهره‌برداری از متروی میدان انتظار ولی‌عصر(عج)،اظهار داشت: زحمات فراوانی برای این پروژه بزرگ که به وسعت 42 هزار مترمربع است، کشیده شده همچنین و در این میدان 45 دستگاه پله برقی نصب شده است.


    وی افزود: 23۰ میلیارد تومان هزینه احداث پلازای میدان ولی‌عصر(عج) شده و این پروژه 3 هزار مترمربع فضای فرهنگی دارد و دارای 7 طبقه بوده همچنین تقاطع ایستگاه‌های خط 3 و 6 متروی تهران است.

    درویش بیان داشت: امسال 24 ایستگاه مترو را افتتاح کرده ایم و بیش از 100 کیلومتر و تونل ساخته شده است که بعید می‌دانم در طول تاریخ کار عمرانی و مترو در کشور چنین پروژه‌هایی با این وسعت بسیار داشته باشیم.

    درویش در ادامه تصریح کرد:غیر از احداث سه خط 6، 7 و 8 یک هزار و 6۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و با احتساب هزینه این سه خط مترو نیز امسال بیش از 6 هزار میلیارد تومان توسط شهردار تهران در پروژه‌های مترو هزینه شده که بر اساس قانون باید 5۰ درصد از این مبلغ به وسیله دولت پرداخت می‌ شد که تاکنون سهم خود را پرداخت نکرده است.

    وی اضافه کرد: دولت امسال 6۰ میلیارد تومان اوراق عرضه برای پرداخت سهم خود در احداث مترو پرداخت کرده است که این مبلغ در برابر کار بزرگ احداث مترو، مبلغ زیادی محسوب نمی‌شود.

    مدیر عامل شرکت مترو تهران خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم خواسته‌های مقام معظم رهبری تحقق یابد، باید فقط کار کرد و امروز کمتر مدیری پیدا می‌شود که مانند شهردار تهران روزی 17 ساعت کار کند و با تشکیل ستاد و نمودار صرف، اتفاق جدیدی در کشور نمی‌افتد.

    وی با بیان اینکه امروزه کشور ما به کار کردن نیاز دارد و بزرگ‌ترین دغدغه ما معیشت مردم و بیکاری است، اظهار کرد: بیکاری یکی از مشکلات اساسی کشور است و امروز 30 هزار نفر در مترو فعالیت می‌کنند.

    درویش افزود: با توجه به اینکه شهر تهران به مترو نیاز دارد، انتظار داریم دولت به تعهدات قانونی خود عمل کند که تاکنون سه فاینانس مترو بر روی میز دولت قرار گرفته است.

    مدیر عامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه به‌زودی 100 کیلومتر مترو در شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد،تصریح کرد: پرونده خطوط 6،7 و 8 مترو قبل از شهریور سال 96 بسته خواهد شد و برای پروژه خط 9 و 1۰ در اسلامشهر و دیگر نقاط نیز مطالعاتی در حال انجام است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو