فونیکسریمکسبهتام

فعالیت جدیدترین سامانه هوشمند کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی درجاده چالوس

عصر خودرو- رئیس پلیس راه البرز گفت که سامانه پایش حمل ونقل و تردد ناوگان عمومی ایمنی سپهتن نوروز امسال در جاده کرج -چالوس دراین استان فعال می شود.

فعالیت جدیدترین سامانه هوشمند کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی درجاده چالوس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضا گودرزی  افزود: این سامانه اکنون در تمام راه های کشور فعال است و در نوروز امسال خط برگشت آن نیز در جاده کرج - چالوس نیز فعال می شود.
    وی اضافه کرد: این سامانه به صورت هوشمند تمام تخلف های رانندگان اتوبوس را ثبت و به نزدیک ترین مرکز پلیس راه اعلام می کند.
    گودرزی خاطرنشان کرد: اکنون کنترل ساعت کار رانندگان، زمان استراحت، جلوگیری از جابه جایی رانندگان با یکدیگر و کنترل سرعت لحظه ای از طریق این سامانه به صورت خودکار انجام و یک کیلومتر مانده به پاسگاه پلیس راه، اطلاعات لازم اعلام می شود و ماموران می توانند با توقف خودرو از نحوه عملکرد راننده و تخلفات احتمالی مطلع شوند.
    وی بیان کرد: پلیس راه با رانندگانی که فاقد این سامانه باشند برخورد و ازتردد آن ها جلوگیری می کند.
    وی گفت: با نصب این دستگاه رانندگان در ایستگاه های پلیس بجز پاسگاه های مبدا و مقصد توقف نخواهند داشت و پلیس تمام تحرکات راننده و مسیرهای طی شده را رصد می کند و حتی فرد دیگری نمی تواند به جای راننده اقدام به رانندگی کند.
    وی خاطرنشان کرد: برای فعال کردن این سامانه ابتدا راننده قبل از حرکت باید گواهینامه هوشمند خود را در دستگاه قرار دهد و باید هرسه ساعت 14 دقیقه استراحت و سپس اقدام به رانندگی کند.
    رئیس پلیس راه البرز گفت: طبق آمارها 10 درصد از رانندگان اتوبوس دارو مصرف می کنند و خطری که آن ها را تهدید می کند، خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز است که با اجرایی شدن این سیستم این دو عامل کاهش خواهد یافت.
    گودرزی افزود: آزادراه تهران - کرج پرترددترین راه درغرب آسیا است و روزانه بیش از3هزار و 400 مورد تردد ناوگان حمل ونقل اتوبوس ازآن عبورمی کنند که عملکرد آن ها به صورت ویژه نظارت می شود.
    وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده درآینده نزدیک ناوگان حمل باری و تاکسی های برون شهری و مینی بوس ها نیز به این سیستم مجهز خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم