فونیکسریمکسبهتام

با واریز سهم یورویی سیتروئن به حساب شرکت مشترک

قرارداد سایپا- سیتروئن نهایی شد

عصر خودرو- فردا با واریز سهم یورویی شرکت پژو سیتروئن فرانسه به حساب شرکت مشترک سیتروئن- سایپا قرارداد این شرکت خودروسازی با شریک ایرانی خود نهایی می شود.

قرارداد سایپا- سیتروئن نهایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مدیر عامل سایپا با بیان این مطلب به خبرنگار ما در مورد آخرین وضعیت قرارداد تولید مشترک سایپا- سیتروئن اعلام کرد، مراحل اصلاح نهایی این قرارداد با سیتروئن فرانسه سپری شده است. امروز با واریزسهم یورویی این شریک فرانسوی به حساب شرکت مشترک تاسیس شده ، قرارداد پژو- سیتروئن  با سایپا وارد مرحله اجرایی شده است.
    مهدی جمالی در مورد تعیین تکلیف وضعیت سهام شرکت سایپای کاشان به عنوان آورده در قرارداد تولید مشترک با پژو – سیتروئن افزود: ارزش گذاری سهام سایپای کاشان صورت گرفته و اکنون در حال جابجایی سهام این شرکت هستیم و با پرداخت مبالغ یورویی توسط سیتروئن ، عملا سهام سایپای کاشان به این شرکت منتقل خواهد شد و قطعا این واریز وجه یورویی انجام و قرارداد مذکور تا پیش از پایان امسال نهایی و در سال آینده عملا وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

    او همچنین با اشاره به اینکه در چارچوب این قرارداد  برای تولید سه خودرودر رده‌های ارازن قیمت، متوسط و مدرن لوکس تولید و به بازار عرضه خواهد شد و نخستین خودرویی که در چارچوب قرارداد مذکور تولید و به بازار عرضه خواهد شد، خودروی شاسی بلند CXR خواهد بود تصریح کرد: در این قرارداد آورده سایپا شرکت سایپای کاشان خواهد بود که با ایجاد شرکت مشترک، تأسیسات شرکت کاشان به عنوان آورده 50 درصدی هر یک از طرفین ، توسط شریک ایرانی و سیتروئن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    به گفته جمالی بر این اساس مقرر شده تا 50 درصد از ارزش کارشناسی‌ شده سایپای کاشان از طرف شرکت فرانسوی آورده محسوب می‌شود که طرف ایرانی نیز نیمی از این تأسیسات را در اختیار شرکت مشترک قراردهد.  صادرات 30 درصدی محصولات مشترک تولید شده طی 5سال نخست با تعهد طرف فرانسوی و بعد از 5 سال به صورت توافقی محور دیگر قرارداد سایپا- سیتروئن خواهد و تولید موتور خودرو توسط سیتروئن در ایران نیز از سال 2019 آغاز و به تدریج طی سال 2020 میلادی اغلب قطعات این موتور در ایران به تولید می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو