فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو ژنو (۱۲۷)

۴ پرچمدار کیا در ژنو

عصر خودرو- شرکت خودروسازی کیا در نمایشگاه ژنو با چهار خودروی جدید حاضر شد.

۴ پرچمدار کیا در ژنو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، خودروهای معرفی شده خودروساز کره ای در ژنو شامل سدان اسپورت استینگر، خودروی شهری پیکانتو و دو خودروی هیبریدی پلاگین به نام‌های کراس اور "نیرو" و اپتیما اسپورت واگن هستند.

    مایکل کول، مدیر اجرایی کیا در اروپا درباره این خودروها گفت: تنوع خودروهای جدید کیا در ژنو بیانگر بلندپروازی این شرکت و محبوبیت روزافزون خودروهایش است. 

    وی افزود: استینگر قوی‌ترین خودروی کیا است که تا به امروز تولید شده است. در حالیکه پیکانتو جدید یکی از پرفروش ترین خودروهای کیا با طراحی مدرن و جسورانه، فناوری‌های جدید و بهترین گزینه در کلاس خود، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.هیبریدی های جدید "نیرو" و اپتیما اسپورت واگن نیز به کیاموتور در رسیدن به اهداف سال 2020 مبنی بر بهبود 25 درصدی مصرف سوخت نسبت به سال 2014 کمک خواهند کرد.

    استینگر؛ سریع‌ترین خودروی کیا

    مشخصات کیا استینگر برای بازار اروپا در نمایشگاه ژنو و پس از رونمایی جهانی آن درنمایشگاه خودرویی دیترویت 2017 مشخص شد.

    استینگر در بازار اروپا با سه موتور مختلف عرضه خواهد شد که شامل یک موتور دو لیتری توربوشارژ بنزینی با 255 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور، موتور 2.2 لیتری توربو دیزل با توان 200 اسب بخار و گشتاور 440 نیوتن متر و موتور 3.3 لیتری توربوشارژ دوگانه V6 هستند.

    این موتور 3.3 لیتری 370 اسب بخار قدرت و حداکثر 510 نیوتن متر گشتاور و شتاب صفر تا 100 معادل 5.1 ثانیه دارد که آن را به سریع ترین و قوی ترین خودروی کیا تبدیل می‌کند.

    کیا استینگر در هر دو نسخه دیفرانسیل عقب و AWD به همراه سیستم های ایمنی فعال درایو وایز(DRiVE WISE)، یک سیستم تعلیق قابل تنظیم برقی(کنترل میرای پایداری دینامیکی) و سیستم انتخاب حالت رانندگی پنج حالته هستند.

    استینگر نتیجه سالها تلاش مستمر در زمینه طراحی و توسعه این خودرو است. استینگر در سه ماهه چهارم 2017 تولید و وارد عرصه فروش جهانی خواهد شد.

    کیا پیکانتو؛ خودرویی باکیفیت، فناورانه و همه فن حریف

    دیگر خودروی کیا که در ژنو معرفی شده خودروی جمع و جور و کوچک پیکانتو است که یک عضو جدید، جوان و پرانرژی به بخش خودروهای A کیاموتور اضافه می‌کند.

    این خودرو با همکاری مراکز طراحی کیا در نانیانگ کره جنوبی و فرانکفورت آلمان ساخته شده و ابعاد جدید و خطوط جسورانه کار شده روی بدنه ظاهر جوان پسند و پر انرژی به این خودرو داده است.

    پیکانتو جدید یک کابین با کیفیت و پر از قابلیت‌های فناورانه از جمله یک سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی 7 اینچی دارد. فناوری‌های جدید خودرویی و قابلیت‌های ارتباطی شامل اندروید اتو و اپل کارپلی و شارژر بیسیم تلفن همراه در این خودرو دیده می‌شوند.

    نسل جدید کیا پیکانتو نسبت به بسیاری از رقبای هم قد و قواره خود اتاق بزرگتر و بزرگترین فضای بار را در بین خودروهای بخش A دارد. ایمنی این خودرو بهبود یافته و اولین خودرو در کلاس خود است که سیستم ترمز اضطراری خودکار دارد. 

    این خودرو از زمان عرضه در شروع سه ماهه دوم 2017 با موتور یک لیتری و 1.25 لیتری بنزینی عرضه خواهد شد. کیا موتور در سه ماهه چهارم 2017 همچنین پیکانتو را با موتور جدید یک لیتری توربوشارژ بنزینی تزریق مستقیم که 100 اسب بخار نیرو دارد، عرضه خواهد کرد.

    کیا "نیرو" هیبریدی؛ تلفیق کارایی یک کراس اور با آلایندگی فوق پایین

    کیا نیرو هیبریدی که برای اولین بار در ژنو رونمایی شده، تلفیقی از چند کاره بودن و جذابیت طراحی با حداکثر بهره وری در مصرف سوخت به مدد پیشرانه هیبریدی پیشرفته جدید است. کیا نیرو اولین خودرو در بازار است که روی دو روند مهم در صنعت خودرو سرمایه گذاری کرده که اولی افزایش فروش خودروهای هیبریدی پلاگین و دومی تداوم رشد بازار خودروهای کراس اور کوچک است.

    پیش بینی می‌شود فروش خودروهای هیبریدی در بازار اروپا تا پایان سال 2023 به بیش از 600 هزار دستگاه در سال برسد.

    کیا نیرو هیبریدی از سه ماهه سوم 2017 در سرتاسر اروپا به فروش خواهد رسید. این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری GDI(تزریق مستقیم بنزین) در کنار یک پک باتری لیتیوم-پلیمر 8.9 کیلووات بر ساعت بهره می‌برد.

    پیشرانه هیبریدی "نیرو" کمترین تاثیر را روی کارایی های این خودرو دارد. پک باتری باظرفیت این خودرو زیر فضای بار و صندلی های عقب تعبیه شده و هیچ تاثیری روی فضای کابین ندارد. 

    سیستم دستیار رانندگی اکو درایو به راننده این امکان را می‌دهد که از راهنمایی هوشمندانه در خصوص نحوه رانندگی کاراتر بهره ببرند.

    کیا اپتیما اسپورت واگن هیبریدی؛ بهره وری بالا در کنار همه فن حریف بودن

    اپتیما اسپورت واگن هیبریدی در کنار کیا نیرو، دومین خودروی هیبریدی پلاگین با پیشرانه هیبریدی پیشرفته است که از سوی خودروساز کره ای در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمد است. 

    این خودرو قرار است از سه ماهه دوم 2017 در اروپا عرضه شود، تلفیقی از چندکاره بودن اپتیما اسپورت واگن معمولی با پیشرانه کارآمد اپتیما هیبریدی پلاگین سدان است که در اواخر سال 2016 معرفی شد.

    این خودرو منحصرا برای بازار اروپا ساخته شده و 440 لیتر فضای بار در اختیار راننده می‌گذارد که 113 لیتری بیشتر از سدان اپتیما هیبریدی است.

    پیشرانه این خودرو ترکیبی از یک موتور دو لیتری چهار سیلندرGDI در کنار یک موتور الکتریکی 50 کیلوواتی و پک باتری یون لیتیوم 11.26 کیلووات بر ساعت است.

    اپتیما هیبریدی اسپورت واگن با مجموع توان خروجی 205 اسب بخار و 375 نیوتن متر گشتاور توانایی طی 60 کیلومتر را با یک بار شارژ دارد.  

    در داخل کابین اپتیما هیبریدی اسپورت واگن یک سیستم سرگرمی با نمایشگر هشت اینچی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی در کنار سرویس های آنلاین کیا تحت پشتیبانی شرکت "تام تام" وجود دارد که بروزرسانی های ترافیکی، هشدارهای دوربین سرعت و پیش بینی های آب و هوایی را نشان می‌دهد.

    این خودرو مجهز به شارژر بیسیم گوشی است که به کار اجازه می‌دهد گوشی خود را حین حرکت شارژ کند. همچنین فناوری های ایمنی فعال به رانندگان اجازه می‌دهد که از تاثیرات تصادفات اجتناب کنند.

    شرکت کیاموتور در سال 1944 تاسیس شده و قدیمی ترین خودروساز کره جنوبی است.  در 14 سایت تولیدی کیا موتور در پنج کشور سالانه بیش از سه میلیون دستگاه خودرو تولید می‌شود. کیا در حدود 180 کشور جهان نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش دارد. این شرکت در حال حاضر بالغ بر 51 هزار نیرو در سراسر جهان دارد و درآمد سالانه این شرکت بیش از 45 میلیارد دلار است. این شرکت جزو حامیان مالی اصلی فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) حضور دارد. شعار اصلی این شرکت موسوم به "قدرت غافلگیری" بیانگر تعهد جهانی این شرکت به غافلگیر کردن جهان با عرضه خودروهای هیجان انگیز و الهام بخش فراتر از انتظارات است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط