فونیکسریمکسبهتام

هوا – جاده‌ای‌ها از راه می‌رسند

عصر خودرو- پیش بینی حمل‌و‌نقل در آینده به این دلیل که عوامل زیادی در آن دخالت دارند. کار چندان راحتی نیست، اما به‌طور کلی می‌توان بر اساس فناوری‌های موجود و خط سیر تحول آنها به جمع‌بندی کلی رسید و پیش‌بینی کرد که دنیا به چه سمتی حرکت می‌کند.

هوا – جاده‌ای‌ها از راه می‌رسند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو »به نقل از دنیای اقتصاد, یکی از موضوعاتی که در رابطه با خودروهای آینده مخصوصا در سال 2050 گفته می‌شود، حضور گسترده خودروهای پرنده است که می‌توانند کالا‌ها و افراد را به‌صورت هوایی و در مدت زمان بسیار کمی جابه‌جا‌ کنند.  موضوع تاکسی‌های هوایی و پرنده‌های سرنشین‌دار کوچک که به‌عنوان وسیله‌ای برای حمل‌و‌نقل درون شهری یا برون شهری استفاده می‌شوند، در یک سال اخیر در کانون توجه بوده و نمونه‌هایی هم به‌صورت اولیه ساخته شده است. سامانه‌های خودران در این وسایل نقش بسیار مهمی دارند و پرنده‌های خودپرواز هدف بسیاری از این نوع پرژه‌ها هستند؛ چرا‌که پرواز نیاز به مهارت‌های مختلفی دارد که به‌دست آوردن آن مستلزم وقت زیادی است و خطاهای انسانی همواره وجود دارند؛ اما در رابطه با خودران‌ها که به سیستم‌های چند لایه محافظتی و پشتیبانی مجهز هستند این اشتباهات به حداقل می‌رسد؛ مخصوصا در چند دهه آینده. در نظر بگیرید وجود خودپروازهای شهری می‌توانند در بخش گردشگری چه مزیت‌های فراوانی داشته باشند.

    در نظر بگیرید برای تماشای یک آبشار بزرگ سوار یک کوادکوپر خودپرواز می‌شوید و به راحتی از زاویه‌های مختلفی می‌توانید از مناظر موجود لذت ببرید و این در حالی اتفاق می‌افتد که امنیت پرواز از طریق مختلف تامین شده است. یکی از کانون‌هایی که موضوع تاکسی‌های هوایی در آنجا پیگیری می‌شود، امارات و شهر دبی است؛ چرا‌که چنین پروژه‌هایی به هزینه‌های بسیار زیادی نیاز دارد که در این شهر سرمایه گذارانش را به راحتی می‌تواند پیدا کند. موضوع خودروهای پرنده به نظر می‌رسد در سال 2050 بخشی جدایی ناپذیر از صنعت خودرو‌سازی باشد و زمزمه‌های معرفی آزمایشی این وسایل تا قبل از سال 2020 به گوش می‌رسد.

    این خودروها یا تاکسی‌های پرنده برای اینکه مورد استفاده عموم قرار بگیرند باید راه طولانی را طی کنند که بخشی از آن مربوط به مسائل امنیتی و قوانین و مقررات است که نیاز است تا قوانین جدید وضع شود. بعد از حادثه 11 سپتامبر این موضوع با چالش‌های بیشتری مواجه شده است و در شهرهای مهم دنیا قوانین سختگیرانه‌تری وضع شده‌اند که خود عاملی مهم در پیشگیری از توسعه پرنده‌های شهری به حساب می‌آیند. در صورتی که قوانین و مقررات از سر راه این پرنده‌ها برداشته شوند باید انتظار حضور این نوع سیستم حمل‌و‌نقل را در آینده‌ای نه چندان دور در کلان شهر‌های مهم دنیا داشته باشیم. وسایل پرنده بی صدا که با موتورهای برقی می‌توانند بین آسمانخراش‌ها حرکت کرده و در امنیت کامل خدمات مختلفی را ارائه کنند. یکی از گزینه‌های مهم در این نوع پرنده‌ها استفاده از پیشرانه‌های برقی است که علاوه بر نداشتن آلودگی با تولید کمترین صدا و کمترین وزن ممکن به ارائه خدمات مختلف که حمل مسافر و تحویل کالا است، می‌پردازد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو