فونیکسریمکسبهتام

کمپانی BMW رسما به رقابت های فرمول E پیوست

عصر خودرو- مسابقات فرمول E رفته رفته جایگاه اصلی خود را در دنیای رقابت های اتومبیل رانی در بین طرفداران این رشته ورزشی مهیج به دست می آورد.

کمپانی BMW رسما به رقابت های فرمول E پیوست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سخت افزار، در چند فصل اخیر این مسابقات از زیر سایه سنگین فرمول 1 خارج شده و حالا دارای تیم ها، رانندگان، قوانین خاص و البته طرفداران پرشور خود است. از طرفی افزایش روز افزون اقبال عمومی به خودروهای الکتریکی و حضور شرکت های بیشتری در بخش تولید این دست ماشین ها نیز باعث شده کمپانی های بزرگ همانگونه که فرمول 1 را محلی برای به اوج رساندن دستاوردهای تکنولوژیک خود می دانند، به فرمول E نیز به مکانی برای بهبود عملکرد خود در دنیای خودروهای الکتریکی نگاه کنند.

    پس از شایعات متعدد، امروز رسما اعلام شد کمپانی آلمانی BMW نیز به عنوان یک تیم در رقابت های فرمول E حضور خواهد داشت. بر اساس توافقات به عمل آمده، BMW که در حال حاضر به صورت همکاری مشترک با تیم MS Amlin Andretti در این رقابت ها حضور دارد، از فصل 2019-2018 به صورت مستقل پا به رقابت ها خواهد گذاشت. به نظر می رسد دو بخش سری i و سری M از BMW به دلیل قرارگیری از استراتژی بلند مدت بین المللی این شرکت نقش پر رنگ تری در حضور آنها در رقابت های فرمول E ایفا کنند. به گفته مقامات BMW، تولید پیشرانه مورد نیاز برای حضور در فرمول E از همین حالا در مقر مونیخ این شرکت آغاز شده است.

    از زمان آغاز به کار مسابقات فرمول E، ماشین های سری i کمپانی BMW و به صورت مشخص مدل i8 این شرکت در نقش ماشین های ایمنی در آن حضور داشته اند و مدل i3 نیز به عنوان ماشین امداد فعالیت کرده است. باید دید آیا حضور در Formula E می تواند شرکت محبوب BMW را بار دیگر به رقابت با غول های صنعت خودروسازی از جمله مرسدس، پورشه و فراری که چندین سال جلوتر از آنها حرکت می کنند برساند یا خیر.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط