فونیکسریمکسبهتام

ناوگان اتوبوسرانی ایران هوشمند شد

عصر خودرو- پس از مدت ها کش و قوس سرانجام طی مراسمی از سامانه هوشمند ناوگان اتوبسرانی در ایران رونمایی شد.

ناوگان اتوبوسرانی ایران هوشمند شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از کلیک، جواد هدایتی در نشست رونمایی از سامانه هوشمند ناوگان اتوبوسرانی گفت: سالانه حدود 16 هزار و 500 نفر کشته در تصادفات معابر درون شهری و برون شهری راه های کشور ثبت می شود و هرسال آسیب های ناشی از حوادث رانندگی حدود هفت درصد از هزینه های تولید ناخالصی داخل را به خود اختصاص می دهد.

    مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: برای حفظ سرمایه های مملکت و خانواده ها باید به بحث ایمنی پرداخته شود و در همین راستا تلاش بر این است تا با همکاری شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، ایمنی خانواده های ایرانی را ارتقا دهیم.

    وی با بیان این که این سامانه به نوعی جزو خدمات پس از فروش به حساب می آید گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلات در حوزه حمل و نقل و راهداری، این بود که ارتباط بین خودروساز و صاحب خودرو در حین فرایند بهره برداری قطع می شد، این قطع ارتباط باعث می شد خودورساز و بهره بردار از مشکلات احتمالی خودرو باخبر نشوند و این موضوع هزینه های هنگفتی را برای هر دوی آن ها به همراه داشت.
    این کارشناس حمل و نقل جاده ای ادامه داد: اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی محل درآمد دایمی هستند، پس لازم است خدمات تعمیرگاهی در کوتاه ترین زمان ممکن و قبل از آنکه هزینه سنگینی را به صاحب خودور تحمیل کند، ارایه شود.

    هدایتی درباره سیستم جدید هوشمند ناوگان اتوبوسرانی گفت: بهره گیری از این سامانه این امکان را برای تمام ذی نفعان حوزه حمل و نقل فراهم می آورد که تمام اطلاعات را چه نوع از سخت افزاری مانند، مشکلات فنی خودرو و چه از نوع نرم افزاری مانند نوع وضعیت روحی راننده (پرخاشگر، آروم، عصبانی) به آن ها انتقال دهد.

    مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل جاده ای کشور افزود: این سیستم می تواند در اختیار تمام ناوگان ها قرار گیرد و برای هر کدام از آن ها کارکردی داشته باشد، نوع کارکردی که برای وزارت بهداشت دارد قطعا با نوع کارکردی که برای پلیس راهور دارد متفاوت خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو