فونیکسریمکسبهتام

متلاشی شدن باند خرید و فروش فورد موستانگ گذر موقت

عصر خودرو : فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از دستگیری اعضای شرکت بازرگانی توسط پلیس راه‌آهن تهران که در زمینه خرید و فروش خوردوهای خارجی مدل بالا، اسپرت و گذر موقت فعالیت می‌کردند، خبرداد.

متلاشی شدن باند خرید و فروش فورد موستانگ گذر موقت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸:۰۹

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا سردار رحمت اللهی، در این باره گفت: ماموران پلیس راه آهن تهران از طریق منابع اطلاعاتی از انبار کردن خودرو «فورد موستانگ» سفید رنگ با پلاک گذر موقت در انبار توشه راه آهن مطلع شدند.
    وی گفت: در تحقیقات اولیه از سوی پلیس مشخص شد که بیش از یک ماه از مهلت تمدید اعتبار این خودرو گذشته و فرد دیگری به غیر از مالک خودرو که آن را به صورت قولنامه ای خریداری کرده قصد توشه کردن خودرو و انتقال آن به مقصد بندرعباس را دارد که پلیس راه آهن با پی بردن این موضوع و بررسی های لازم، وی را دستگیر کرد.
    فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه «ح - م» در تحقیقات پلیسی مدعی شد که این خودرو را از دفتر یک شرکت بازرگانی واقع در سعادت آباد تهران خریداری کرده است، گفت: پرونده متشکله به همراه شکواییه گمرک که هرگونه خرید و فروش چنین خودروهایی را خلاف قانون معرفی کرده بود طی تنظیم گزارشی جامع به بازپرسی شعبه 15 دادسرای انقلاب ارسال شد.
    وی خاطرنشان کرد: با دستور مقام قضایی مبنی بر شناسایی و دستگیری اعضای شرکت، تیم ویژه ای از ماموران پلیس راه آهن تهران به محل شرکت در سعادت آباد مراجعه و رییس هیات مدیره شرکت به نام « الف - ر» را دستگیر کردند.
    فرمانده پلیس راه آهن کشور در ادامه اظهارداشت: «الف - ر» در بازجویی های پلیسی با بیان اینکه برادرش «ع - ر» مسئول شرکت است، اعتراف کرد که این شرکت در زمینه واردات خودروهای اسپرت و مدل بالای خارجی و اخذ گذر موقت فعالیت می کند.
    وی با استناد به اعترافات متهم درباره نحوه فعالیت این شرکت اظهارکرد که از طریق آگهی با ارائه آدرس اینترنتی اقدام به جذب مشتری کرده و سپس به صورت شبکه ای خودروهای خارجی مدل بالا با گذر موقت را از طریق قشم، چابهار و کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور کرده و سپس به صورت غیرقانونی به جوانان و متقاضیان که به دنبال این گونه خودروها بودند با قیمت بالا می فروختند این در حالی است که پس از فروش خودرو دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آن نداشتند.
    رحمت اللهی افزود: «الف - ر» در ادامه اعترافات خود با بیان اینکه خریداران بی اطلاع از اینکه این خودروها شماره نمی شوند، تنها فریب زرق و برق خودرو را که بابت آن هزینه سنگینی پرداخت کرده بودند‏، خورده، در حالی که این کار عملاً غیرقانونی بوده و از نظر گمرک نیز جرم محسوب می شد.
    وی ادامه داد: پس از اعترافات متهم، ماموران پلیس راه آهن تهران با اجرای دستور مقام قضایی با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از بانک های اطلاعاتی پلیس آگاهی، موفق شدند محل سکونت فروشنده اصلی خودروی قاچاق مکشوفه «فورد موستانگ» به نام «ج- د» را شناسایی و وی را دستگیر کنند.
    به گفته فرمانده پلیس راه آهن کشور، متهم در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد که مدت یکسال برای این شرکت کار می کند و خودروهایی که شرکت سفارش می دهد را در قشم از شخصی خریداری و سپس از طریق جاده و گاهی اوقات از طریق راه آهن به تهران منتقل و به شرکت تحویل می داد.
    رحمت اللهی خاطرنشان کرد: دربازرسی از پارکینگ شرکت، یک دستگاه خودروی «دوج»سفید رنگ دارای گذر موقت و فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف و برای بررسی به گمرک تحویل داده شد.
    وی افزود: با بررسی های صورت گرفته از سوی پلیس، خریدار خودرو شناسایی و به مقر پلیس راه آهن تهران احضار شد و در تحقیقات به عمل آمده عنوان کرد که خودرو را در قشم با هزینه تعمیر و حمل و نقل جمعاً به مبلغ 210 میلیون ریال خریداری کرده است.
    فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به پلمپ شرکت بر طبق دستور قضایی اظهارداشت: مطابق نظر مقام قضایی «ج- د» فروشنده خودرو اصلی فورد با قرار وثیقه 680 میلیون ریالی روانه زندان شد.
    رحمت اللهی در خاتمه گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه از سوی پلیس ادامه دارد.
    پیش از این سرهنگ جهانگیری، معاون فنی - مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به خرید و فروش خودروهای پلاک گذر موقت با بیان اینکه پلاک موقت فقط برای یک خودرو صادر می شود و امکان نقل و انتقال آن وجود ندارد، تاکید کرد: در صورت مشاهده تردد خودروهای با پلاک گذر موقت، خودرو از سوی مأموران پلیس متوقف شده و فرد خاطی به اداره گمرک معرفی شده و در زمره افراد قاچاقچی کالا به شمار می رود.

    کرمان موتوراکستریم