فونیکسریمکسبهتام

با ۵۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

عصر خودرو- وقتی سال جدید از راه می‌رسد برخی‌ها برای تغییر یا خرید به سراغ خودروهایی می‌روند که سه گزینه مهم با آن همراه باشد؛ یکم کیفیت، دوم قیمت و سوم آپشن است.

با ۵۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از ایران ،در فهرست این افراد خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان اولویت خرید است.کسانی‌که مشتری خودروهای گرانقیمت یا بالاتر از 50 میلیون تومان هستند طبق گفته بازاریان اواخر سال اقدام می‌کنند تا خودروی جدید را وارد پارکینگ خود کنند اما مشتریان خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان از فروردین ماه جست‌و‌جو را آغاز می‌کنند تا با گرفتن وام و تجمیع کردن پول‌های خود ماشین خوبی خریداری کنند.

     مشتریان خودروهای کمتر از 25 میلیون تومان هم در تمام فصول هستند و انتخاب آنها محدود به خودروهای پراید و تیبا است.از آنجا که خودروهای بین 25 تا 50 میلیون تومان بیشترین مشتری را دارند در این گزارش می‌خواهیم به خودروهایی اشاره کنیم که ایرانی‌ها حداقل تا آمدن خودروهای جدید می‌توانند در سبد خرید خود قرار دهند. هر چند خودروهای مورد اشاره به اعتقاد خریداران نسبت به پولی که پرداخت می‌کنند کیفیت و آپشنی ندارد اما در شرایط موجود سه خودرو برتر این نبرد تنگاتنگ هستند.

    رنو ساندرو

    نخستین برنده در بازار خودروها با قیمت کمتر از 50 میلیون تومان رنو ساندرو است. این خودرو که از دو سال پیش وارد بازار خودروی ایران شد بسرعت محبوبیت پیدا کرد و اکنون در صدر خریدها قرار گرفته است. پیش فروش این خودرو تا آذرماه سال‌جاری تمام شده است و هر فردی بخواهد مالک این خودرو شود باید سراغ بازار برود یا به‌دنبال حواله باشد.

    این خودرو اتومات با حجم موتور 1600سی‌سی(مصرف سوخت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر حدود 3/8 لیتر است)و با قیمت 49 میلیون تومان جزو انتخاب اولی‌های خریداران خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان است که البته رنج سنی برای خرید این خودرو بین 25 تا 40 سال است. از سویی افرادی که صاحب فرزند هستند به دلیل هاچ‌بک بودن این خودرو و فضای محدود سرنشین‌ها سراغ آن نمی‌روند. از سویی گزارش کیفی خودروها که هر ماهه توسط سازمان بازرسی کیفیت رسانه‌ای می‌شود نشان می‌هد که در بین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان تنها خودرو 4 ستاره رنو ساندرو است که نسبت به هم‌قیمتی‌های خود یک سر و گردن به لحاظ کیفیت بالاتر است.

    تندر 90 اتومات

    دومین خودرو که از وقتی آمده همچنان در صدر پرفروش‌ها بوده تندر 90 اتومات است. این خودرو سه ستاره که خیلی از سنین تمایل به خرید آن دارند با قیمت 47 میلیون تومان به فروش می‌رسد. تندر90 به لحاظ طراحی و استایل از رنو ساندرو چند پله عقب‌تر است اما از آنجا که دهان به دهان از کیفیت آن صحبت شده است خیلی‌ها به دوستان و آشنایان خود این خودرو را توصیه می‌کنند و می‌گویند به‌جز صندلی سفت و غیر ارگونومی این خودرو هیچ نقصی ندارد و حداقل تا 3 سال نیازی به تعمیرگاه رفتن، نیست. مشخصه دیگر این خودرو صندوق عقب آن است که باعث برتری‌اش نسبت به ساندرو می‌شود. ساندرو با اینکه خودروی جدیدی است و توانسته بسرعت در بین خانواده‌های ایرانی جای خود را پیدا کند اما هاچ‌بک بودن آن معضلی است برای خانواده‌های پرجمعیت یا کسانی‌که اهل سفر هستند. خودروهای ساندرو و تندر 90 دستی هم جایگاه خوبی در بازار دارند و هر دو به یک نسبت فروش دارند.اما به گفته فعالان بازار تندر 90 دستی همچنان میداندار بازار است چرا که هنوز ساندرو به میزان تقاضا تولید نمی‌شود و آنهایی که در صف خرید هستند ترجیح می‌دهند به جای سایر خودروها به سراغ تندر 90 بیایند.

    پارس سال

    سومین خودروی پرطرفدار در بازار، پارس سال است.این خودرو با قیمت حدود 37 میلیون تومان و داشتن یک ستاره توانسته در رقابت با دو خودروی عنوان شده خوب حرکت کند.این خودرو که سالیان متمادی است در حال تولید است و ایران خودرویی‌ها توانستند آن را داخلی‌سازی کنند برای مشتریانی که دیگر نمی‌خواهند به قول معروف پراید سوار باشند گزینه خوبی است.از سویی باید این را هم گفت که خودرو اکثر مسئولان و بخصوص وزارت صنعت پارس سال است. این خودرو برای مسافرت یکی از بهترین گزینه‌ها است هر چند که در این کلاس خودروهای دنا، پژو 206 صندوقدار و‌ ام‌وی‌ام 315 هم می‌توان مثال زد.

    206 صندوقدار

    شاید در اینجا بتوان گفت چهارمین خودروی پرطرفدار با قیمت بین 25 تا 50 میلیون تومان پژو 206 صندوقدار است. قیمت این خودرو حدود 35 الی 36 میلیون تومان است. این خودرو با 206 تیپ 2 و 5 تفاوتی ندارد و تنها صندوقدار شده است. اما چرا این خودرو سه ستاره، در ردیف چهارم پرمشتری‌ها شده است تنها یک دلیل وجود دارد و آن هم به خاطر سرنشین‌های عقب است.کسانی که پشت سر راننده و شاگرد می‌نشینند راحت نیستند و همین امر باعث شده این خودرو در بین خانواده‌ها نتواند جایگاه خیلی خوبی پیدا کند ولی ستاره‌های این خودرو گواه آن است که این خودرو نسبت به پارس سال بهتر است.یکی از نقاط ضعف این خودرو گیربکس دستی آن است.اگر این خودرو اتومات بود شاید می‌توانست در رقابت با ساندرو و تندر 90 موفقیت بیشتری کسب کند و در صدر فهرست پرفروش‌ها قرار گیرد.

    دنا

    پنجمین خودرو پرفروش که تک ستاره خود را حفظ کرده دنا است.این خودرو هر چند به صورت ملی معرفی شده است اما مدیرعامل ایران خودرو آن را ملی نمی‌شناسد و می‌گوید برای اینکه بگویم یک خودرو طراحی داخلی است باید خودمان طراح آن باشیم نه آنکه از سایر خودروهای تولید شده کپی کنیم. این خودروی 42 میلیون تومانی آپشن‌های زیادی دارد ولی هنوز در بین ایرانیان جایگاه خود را پیدا نکرده است و مردم به آن اعتماد نکردند.با آنکه تقریباً کارنامه کاری حدود سه سال دنا خوب بوده است و می‌توان نمره قبولی به آن داد ولی این خودرو هنوز به نقطه سود نرسیده است. موتور این خودرو ای‌اف سون  و حجم موتور آن 1600 است و با مصرف سوخت ترکیبی 5/7 می‌تواند در انتخاب‌های خوب خریداران خودرو قرار گیرد. کسانی‌که خودروی دنا را دارند در فهرست ناراضی‌ها قرار نگرفتند و بعضاً از خرید دنا پشیمان نیستند.جالب آنکه همه خریداران از گیربکس اتومات سؤال می‌کنند و می‌گویند این خودرو اگر اتومات داشت  رکورد فروش را می‌زد.ایران‌خودرویی‌ها که در آخرین صحبت‌های خود وعده دادند آخر امسال دنا اتومات به مرحله تولید می‌رسد. داشتن کروز کنترل، شیشه‌های دودی، صندلی برقی، مانیتور مولتی مدیا لمسی و... از جمله تجهیزات این خودرو است.

    ام‌وی‌ام 315

    شمشین خودرویی که قصد معرفی آن را داریم از کشور چشم‌بادامی‌ها می‌آید.‌ ام‌وی‌ام 315.این خودرو دو ستاره با انواع و اقسام فروش‌های مجذوب‌کننده در فهرست پرفروش خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان قرار گرفته است. این خودرو به لحاظ ظاهر و طراحی حرف زیادی برای گفتن دارد و حتی از خودروهای اول و دوم هم جذاب‌تر است. اما اتیکت چین و کیفیت آن باعث شده است که در صدر پرفروش‌ها قرار نگیرد. نکته منفی که در مورد این خودرو وجود دارد نگرانی از فروش آن است. وقتی یک نفر خودروی چینی را خریداری می‌کند باید خودش را برای افت قیمت آن آماده کند. البته این در مورد همه خودروهای چینی صدق نمی‌کند. اما برای خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان کیفیت قابل قبول نیست و ارائه خدمات به جهت کم بودن مراکز خدمات پس از فروش ضعیف است.این خودرو گیربکس دستی حجم موتوری در حدود 1500 سی‌سی دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن 5/6 لیتر است.قیمت این خودرو با توجه به آپشن‌های آن بین 43 تا 47 میلیون تومان است.

    206 تیپ 2و 5

    در اینجا به هفتمین خودرو اشاره خواهیم کرد. خودروهای 206 در تیپ‌های 2 و 5.این خودروها در برخی مواقع در کنار چهارمین خودرو پرفروش بازار قرار می‌گیرند.خودرویی که تولید آن در کشورهای مختلف به پایان رسیده است و اگر یک فرانسوی به ایران بیاید قطعاً از تولید این خودرو آن هم در این شمارگان متعجب می‌شود. اما اگر بخواهیم در بین جوان‌ها خودرویی را پیدا کنیم که همه جوره تأیید شود قطعاً در بین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان 206 است. اگر جوانی نقدینگی در حدود 33 تا 36میلیون تومان داشته باشد بدون شک سراغ 206 می‌رود.این خودرو به لحاظ شتاب، اسپرت بودن، ارگونومی و طراحی داخلی واقعاً جذب‌کننده است اما قطعاً با این توضیحات افرادی که سن و سالی دارند خودرو206 برایشان مناسب نیست.206 تیپ 5 و 2 حجم موتوری در حدود 1400 دارد و موتور آن تی یو 3 است. موتور براحتی کشش اتاق را دارد و سرنشین موقع گاز دادن حس خوبی دارد هر چند که مدل فرانسوی آن در مقایسه با آن چیزی که در ایران تولید می‌شود فرق‌های زیادی دارد اما به مراتب این خودرو می‌تواند در صدر اول خرید جوان‌ها باشد.سوخت ترکیبی این خودرو در حدود 4/6 لیتر پیش‌بینی شده است اما راکبان آن می‌دانند که این خودرو بعضاً تا 10 لیتربنزین در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.

    سمند

    هشتمین خودرو که مردم تمایل به خرید آن دارند سمند است. سمند با آنکه خودرویی بسیار قدیمی است و نخستین خودرو طراحی داخلی است همچنان توانسته در پرفروش‌ها جایگاه خود را تثبیت کند.این خودرو در شهرستان‌ها بیشترین فروش را دارد.خریداران آن می‌گویند از آنجا که این خودرو می‌تواند در جاده و پستی و بلندی‌ها بخوبی حرکت کند و ایمن است باعث شده مشتریانش را حفظ کند.سمند سال‌های گذشته به خودرویی معروف بود که بعد از یک مدت سنگین می‌شد و موتور توان کشش بدنه آن را ندارد ولی مدتی است که این عیب حذف شده است و دیگر سمند افت گذشته را ندارد.از آنجا که مردم با این خودروها آشنا هستند وضعیت خرید و فروش این خودروها در بازار خوب است و به قول معروف پول نقد هستند. خودرو سمند از سازمان بازرسی کیفیت خودرو توانسته یک ستاره بگیرد. حجم موتور این خودرو 1600 سی سی است و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8 لیتر است.موتور این خودرو مانند دنا ای اف سون است.البته موتورهای دیگری هم دارد که معمولاً می‌گویند موتور عنوان شده کیفیت بهتری دارد.

    رانا

    نهمین خودرو در فهرست پرفروش‌ها رانا است. این خودرو که حدود 34 میلیون تومان قیمت دارد فعلاً به یک ستاره قانع شده است و با‌وجود آنکه چهار سالی از طول عمر آن می‌گذرد هنوز نتوانسته موفق به کسب ستاره دیگری شود.این خودرو از پلت فرم پژو 206 است لذا نمای ظاهری آن برای کسانی که دنبال خودرو جدیدی هستند جذاب نیست.ولی با توجه به قیمت و کارایی که دارد توانسته بخشی از نیاز مشتریان را جواب دهد.اوایل که خودرو رانا وارد بازار شده بود با چالش‌های متعددی همراه بود اما چند وقتی است که این خودرو با شکایت‌های کمتری روبه‌رو است. موتور این خودرو تی یو 5 است و حجم موتور آن نزدیک 1600سی سی است.سوخت ترکیبی آن در حالت خوشبینانه در حدود 7 لیتر است.هر چند در کاتالوگ‌ها اعداد کمتری عنوان می‌شود اما هستند مصرف‌کنندگانی که می گویند مصرف سوخت این خودرو به حدود 9 لیتر هم می‌رسد.

    تیبا 2 و ‌ام‌وی‌ام 110

    اما دهمین خودروها در فهرست پرفروش‌ها و دو خودرویی  که جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کرده اند تیبا 2 و‌ ام وی‌ام 110 هستند.البته آمارها می‌گوید تیبا 2سرعت بیشتری از‌ام وی‌ام چین دارد.هر دو این خودروها تک ستاره هستند.مصرف سوخت ترکیبی تیبا 2 حدود 7لیتر است و حجم موتور آن 1500 سی سی است. به لحاظ ظاهری در بین خودروهای ارزان قیمت می‌توان آن را پذیرفت.وقتی این خودرو رونمایی شد خیلی‌ها منتظر پیش فروش آن بودند.تاکنون نیز از مشتریان این خودرو کم نشده است.با توجه به قیمت 27 میلیون تومانی این خودرو تجهیزات جانبی خوبی برای راننده و سرنشینان در نظر گرفته شده است.اما داخل آن با مدل‌های پراید تفاوت زیادی ندارد. ام‌وای‌ام 110 چهار سیلندر هم با قیمت حدود 23 میلیون تومان جان کافی برای سفر و گاز دادن ندارد ولی در جایی مثل تهران به لحاظ سایز کوچک آن بسیار مناسب است.هر کجا که نمی‌توان خودرو را پارک کرد قطعاً جایی برای این خودرو هست. حجم موتور این خودرو 1083 سی سی است و سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر حدود 8لیتر است.البته اخیراً هم 110 اس لاکچری وارد بازار شده که شکل و شمایل آن خاص است اما توانسته با مدل‌های قدیمی فرق‌های زیادی داشته باشد قیمت این خودرو حدود 33 میلیون تومان است.موتور آن مانند همان 4 سیلندر است و به لحاظ فنی ارتقا خاصی نداشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو