فونیکسریمکسبهتام

چگونگی اصلاح و حذف جرایم معاینه فنی خودروهایی که معاینه فنی معتبر دارند

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی از انجام معاینه فنی و ارائه خدمات به ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو در سال ۹۵ در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

چگونگی اصلاح و حذف جرایم معاینه فنی خودروهایی که معاینه فنی معتبر دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرعصرخودرو» به نقل از ایسنا، حسینی منش با اشاره به افزایش 100درصدی مراجعات در سال 95 در مقایسه با سال قبل از آن اظهار داشت: این آمار و تعداد مراجعات در سال 95 در مقایسه با سایر سال ها، از بدو تاسیس اولین مرکز معاینه فنی بیهقی در سال 1379، با همت همکاران من در این مجموعه به عنوان یک رکورد در مراکز معاینه فنی شهر تهران ثبت شده که بدون تردید این مسئله نشان از ارتقاء فرهنگ نحوه استفاده از خودرو در شهروندان و همکاری مسئولین و مردم در اجرای ضوابط و قوانین را دارد.

    وی در خصوص میزان مراجعات شهروندان در 15 روز ابتدای سال 96 افزود: با توجه به سفرهای نوروزی و مشمول شدن خودروهای تولید سال 91 برای انجام معاینه فنی در این ایام در حدود 50 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده اند که خوشبختانه با عنایت به فعال بودن مراکز در ایام نوروز و ارائه خدمات با تمام ظرفیت این خودروها به طور متوسط در کمتر از یک ساعت موفق به اخذ معاینه فنی گردیده اند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص تغییر سن معافیت معاینه فنی در مجلس شورای اسلامی و تغییر آن از پنج سال به چهار سال اظهار کرد: بدون تردید این قانون اثرات مثبتی هرچند جزئی در کاهش آلودگی هوا و سامان بخشی وضعیت ایمنی خودروها خواهد داشت، ولی با عنایت به اینکه در همین قانون مدت گارانتی خودروها توسط سازندگان خودرو دو سال تعیین شده لذا انجام معاینه فنی پس از گذشت چهار سال از لحاظ کارشناسی منطقی نمی‌باشد. پیشنهاد دو سال توسط دولت در لایحه هوای پاک حاصل کار مطالعاتی و کارشناسی بوده که متاسفانه موفق به اخذ رای لازم در مجلس محترم شورای اسلامی نشد.

    وی در ادامه افزود: ساعت کاری کلیه مراکز معاینه فنی جهت ارائه خدمات مناسب به شهروندان افزایش یافته و حتی بعضی از مراکز در همین ایام ابتدایی سال تا ساعت 12 شب فعال هستند در حال حاضر توزیع صف و مراجعات به مراکز با نظم و آرامش در حال انجام بوده و خودروهای مراجعه کننده به طور متوسط در کمتر از یک ساعت می توانند نسبت به اخذ معاینه فنی خود اقدام نمایند.

    ضمناً به شهروندان توصیه می گردد قبل از مراجعه به مراکز نسبت به مطلع شدن وضعیت صف در مراکز اقدام نمایند. در حال حاضر دو سامانه و درگاه اطلاع رسانی جهت این امر تعبیه شده است شهروندان با ارسال عدد "یک" به سامانه پیامکی 2000112 و یا مراجعه به سایت معاینه فنی خودروهای تهران می توانند از آخرین وضعیت مدت انتظار در مراکز و طول صف و همچنین ساعت کاری مراکز مطلع شوند.

    وی در پایان در خصوص خودروهایی که به رغم داشتن معاینه فنی معتبر از مراکز معاینه فنی شهر تهران به صورت مکانیزه با دوربین های محدوده زوج و فرد جریمه شده اند گفت: مالکین این خودروها می توانند جهت اصلاح جرائم مربوط به معاینه فنی به مراکزی که از آن معاینه فنی اخذ نموده‌اند و یا دبیرخانه طرح کاهش واقع در مرکز معاینه فنی بیهقی مراجعه نمایند. بنابر هماهنگی انجام شده با وزارت کشور و پلیس راهور پس از ارئه مدارک لازم توسط مالک و بررسی آن توسط بخش های مرتبط جرائم اصلاح و حذف خواهد شد.

    براساس گزارش روابط عمومی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، ضمناً در خصوص خودروهایی که خارج از مراکز معاینه فنی شهر تهران در سامانه سیمفا معاینه فنی دریافت کرده اند می توانند جهت اصلاح جرائم معاینه فنی به اتحادیه حمل ونقل و همگانی کشور مراجعه نمایند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو