فونیکسریمکسبهتام

ابتکار:

نمایندگان مجلس در مورد کاهش سن معاینه فنی خودروها پاسخ دهند

عصر خودرو- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تصویب سه بند از لایحه هوای پاک در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، از تصمیم مجلس در مورد کاهش سن معاینه فنی از پنج به چهار سال انتقاد کرد.

نمایندگان مجلس در مورد کاهش سن معاینه فنی خودروها پاسخ دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  معصومه ابتکار در حاشیه مراسم امضای فاز چهارم سند همکاری مشترک دفتر عمران ملل متحد، دولت ژاپن و سازمان حفاظت محیط زیست در راستای احیای دریاچه ارومیه، به آخرین وضعیت بررسی لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: امروز تبصره بند 9 لایحه هوای پاک که در مورد معافیت مالی خودروهای برقی و هیبریدی است تصویب شد که اقدام مثبت و موثری ارزیابی می‌شود.

    وی افزود: در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بند 10 لایحه هوای پاک که در ارتباط با وظایف شهرداری‌ها نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی بود، با اصلاحیه‌ای به تصویب رسید.

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: در مورد بند 11 لایحه هوای پاک که در ارتباط با استقرار صنایع است بحث‌های زیادی در مجلس پیش آمد. این بند اهمیت بسیاری دارد. در حال حاضر ضوابط استقرار صنایع در کشور داریم و این موضوع مقوله بسیار مهمی است چون در کشور نیاز به صنعت، تولید و اشتغال داریم؛ اما نباید این فعالیت‌ها زندگی شهری و زندگی در سکونتگاه‌ها را به اختلال بکشاند. بنابراین یکی از روش‌های سازگاری صنعت با محیط زیست بحث ضوابط استقرار صنایع، پایش و مسئله خوداظهاری است.

    به گفته ابتکار بسیاری از این موضوعات در ماده و تبصره‌های پیشنهادی در کمیسیون و شورای دوم با حضور آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که بندهای خوب و جامعی بود ولی امروز نمایندگان پیشنهاداتی در این رابطه داشتند. به طور کلی امیدواریم این بند به کمیسیون رفته و در کمیسیون تقویت شود.

    وی با اشاره به اینکه در این بند تبصره‌ای در مورد تشویق صنایع سبز نیز پیش بینی شده بود، اظهار کرد: صنایع سبز که فعالیت آنها سازگار با حفظ محیط زیست است می‌توانند از مشوق‌های مالیاتی برخوردار شوند.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در مورد تصمیم اخیر مجلس در ارتباط با کاهش سن معاینه فنی از پنج سال به چهار سال نیز اظهار کرد: پیشنهاد دولت کاهش سن معاینه فنی از پنج سال به دو سال بود. ما نیز بر این موضوع تاکید داشتیم ولی در مجلس شورای اسلامی دوره معافیت فنی از پنج سال به چهار سال کاهش پیدا کرد.

    ابتکار با بیان اینکه دوره معافیت معاینه فنی خودروهای عمومی یک سال شد اظهار کرد: این موضوع شرایط را کمی جبران خواهد کرد.

    وی در پاسخ به این پرسش که سازمان حفاظت محیط زیست در قبال این تصمیم مجلس چه اقدامی را پیش خواهد گرفت، گفت: چند سال درگیر همین لایحه بودیم. یکی از راه‌ها این است که شش ماه دیگر لایحه جدیدی ارائه دهیم. مجلس شورای اسلامی در رأس امور قانون‌گذاری کشور قرار دارد. ما نیز تمام توضیحات و پیشنهادات لازم را ارائه داده بودیم اما اینکه نمایندگان چطور درباره این مسائل تصمیم گیری می‌کنند، چه اولویت‌هایی برایشان مهم است و چرا معافیت فنی را به جای دو سال به چهار سال کاهش دادند؟ پرسش‌هایی است که نمایندگان مجلس باید به آن پاسخ دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو