فونیکسریمکسبهتام

با رای مجلس

سازمان محیط زیست موظف به جلوگیری از واردات سوخت فاقد استاندارد ملی شد

عصر خودرو- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه هوای پاک،‌ سازمان حفاظت از محیط زیست را موظف کردند تا از واردات سوخت فاقد استاندارد ملی جلوگیری به عمل آورد.

سازمان محیط زیست موظف به جلوگیری از واردات سوخت فاقد استاندارد ملی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، براساس این مصوبه مجلس، وزارت نفت مکلف شد حداکثر تا سه سال پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، سوخت تولیدی کشور اعم از بنزین، نفت‌گاز، نفت کوره و  نفت‌سفید را مطابق با استانداردهای ملی مصوب عرضه نماید. سازمان مکلف است از تولید سوخت غیر استاندارد جلوگیری به‌عمل آورد.

    همچنین پس از مهلت موضوع این قانون، سازمان حفاظت از محیط زیست موظف است از واردات سوخت فاقد استاندارد ملی جلوگیری به‌عمل آورد. وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان موظفند گزارش عملکرد این ماده را هر شش‌ماه یکبار منتشر کنند.

    این مصوبه مجلس با 153 رای موافق، 23 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر مورد موافقت قرار گرفت.

    براساس این گزارش نمایندگان مجلس در ماده دیگری از این لایحه، وزارت نیرو را مکلف کردند، نسبت به توسعه، تولید و عرضه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک بهینه به‌نحوی اقدام نماید که حداقل سی‌درصد(30%) افزایش سالانه ظرفیت مورد نیاز برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شود.

    همچنین این ماده از لایحه هوای پاک نیز با 163 رای موافق، 10 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر به تصویب رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط