فونیکسریمکسبهتام

انگشت اتهام آلایندگی به سمت خودروهای دیزلی با افزایش آلودگی هوا در انگلیس

عصر خودرو- انتشار گزارش‌هایی در مورد افزایش بی‌سابقه سطح آلودگی ناشی از ذرات سمی 'دی‌اکسید نیتروژن' در انگلیس، در روز شنبه بار دیگر انگشت اتهام آلایندگی به سمت خودروهای دیزلی در این کشور نشانه رفت.

انگشت اتهام آلایندگی به سمت خودروهای دیزلی با افزایش آلودگی هوا در انگلیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، روزنامه تایمز روز شنبه در گزارشی عنوان کرد که بررسی‌هایش از داده های منتشر شده از 146 ایستگاه سنجش آلودگی هوا توسط وزارت محیط‌زیست و امور غذا و روستایی انگلیس، بیانگر آن است که سطح آلایندگی ناشی از 'دی‌اکسید نیتروژن' در 26 ایستگاه بالاتر از توصیه های اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی بوده است.
    روزنامه تایمز با بیان اینکه این برای اولین بار طی یک دهه گذشته است که سطح آلایندگی هوا در مناطق مختلف انگلیس تا این حد گسترش می یابد، نوشت: این آمارها در حالی منتشر می‌شود که دولت 'ترزا می' براساس رأی دادگاه عالی انگلیس در سال گذشته میلادی وعده داد، تا 24 آوریل برنامه‌هایش را برای بهبود وضعیت هوای این کشور منتشر کند .
    این روزنامه افزود: سطح آلودگی دی‌اکسید نیتروژن که با بسیاری از بیماری‌های تنفسی مرتبط است، توصیه ‌شده است که بایستی زیر 40 میکروگرم در هر مترمربع در هوا باشد. اما این مقدار براساس داده‌های وزارت بهداشت انگلیس، به‌طور میانگین در سال جاری میلادی و نیز سال گذشته میلادی در منطقه تجاری 'ماریلبنرود' در قلب لندن، 82 میکروگرم در هر متر مربع بوده است.
    به نوشته تایمز، میزان 'دی اکسید نیتروژن' در منطقه 'هافد یینس' در ولز واقع در غرب انگلیس نیز در سال جاری میلادی، به‌طور میانگین 81 میکروگرم در هر مترمربع اعلام ‌شده است.
    تایمز نوشت: آلودگی ناشی از دی‌اکسید نیتروژن که خودروهای دیزلی منشأ اصلی آن هستند، یکی از عوامل است که سلامتی افراد را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد و همین امر سبب شده است که تقاضای عمومی برای مقابله با این خودروها فزونی یابد.
    این روزنامه نوشت: صادق خان شهردار لندن پیش ‌از این گفته است که افزایش عوارض تا 24 پوند در روز برای خودروهایی که آلایندگی بیشتری دارند، در این شهر به اجرا گذاشته خواهد شد.
    به نوشته تایمز، شهردار لندن اعلام کرد این عوارض جدید از 23 اکتبر سال جاری میلادی برای خودروهایی که سطح آلایندگی بالایی دارند و وارد مناطق مرکزی پایتخت انگلیس می‌شوند، اعمال خواهد شد و خودروهایی دیزلی و بنزینی که استاندارد یورو 4 را نداشته باشند و نوعاً ساخت آنها به قبل از سال 2006 میلادی بازمی‌گردد، مشمول این مالیات جدید خواهند شد.
    این روزنامه افزود: انتظار می‌رود که دولت انگلیس نیز عوارض جدیدی برای این خودروهای آلاینده به اجرا گذارد.
    تایمز نوشت: 'جانان گریک' استاد دانشگاه 'کوئین مری' لندن و متخصص در بیماری‌های زیست‌محیطی و تنفسی در این خصوص می‌گوید: این مساله به اثبات رسیده است که صدمات ناشی از آلودگی هوا، ارتباط مستقیم با سرطان، آسم، بیماری‌های قلبی، زوال عقل و گسترش بیماری‌های تنفسی در کودکان دارد.
    این روزنامه افزود: دکتر گریک با اشاره به نقش خودروهای دیزلی در آلودگی هوا تأکید دارد که 'ناوگان این خودروها بایستی در اسرع وقت از جاده‌های انگلیس پاک شوند'.
    تایمز افزود: این استاد دانشگاه مری کوئین لندن می‌گوید 'هدف قرار دادن خودروهای دیزلی یک‌راه حل بسیار آسان برای کاهش میزان آلایندگی هوا در حال حاضر بشمار می‌رود . ضمن اینکه عوامل بازدارنده برای اینکه افراد به سمت خرید این‌گونه خودروها نروند، وجود ندارد.
    این روزنامه همچنین نوشت: انجمن سلطنتی پزشکان انگلیس چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که آلودگی هوا سالانه حدود 40 هزار مرگ زودرس در انگلیس را منجر می‌شود که هرسال 20 میلیارد پوند برای این کشور هزینه در بردارد.
    صادق خان شهردار لندن اخیرا در اظهاراتی اعلام کرد که سالانه بیش از 9 هزار تن در لندن بر اثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.
    کمیسیون اروپا نیز در بهمن ماه گذشته ضمن دادن آخرین اخطار به پنج کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس برای مقابله با آلودگی هوا اعلام کرد که سالانه بیش از 400 هزار نفر در کشورهای عضو این اتحادیه به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.
    کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اخطارهای نهایی به کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا به دلیل شکسته شدن مکرر محدودیت مربوط به آلودگی هوا در زمینهٔ میزان انتشار ذرات سمی دی‌اکسید نیتروژن در این کشورها، فرستاده‌ شده است.
    کمیسیون اروپا از پنج کشور یادشده خواسته است که هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت هوا باهدف تضمین سلامتی مردم این کشورها صورت دهند.
    کمیسیون اروپا به این پنج کشور، دو ماه مهلت داده است که اقدامات لازم را برای کاهش انتشار دی‌اکسید نیتروژن صورت دهند و در غیر این صورت با دادگاه کیفری اروپا و جریمه سنگین مواجه خواهند شد.
    براساس گزارش کمیسیون اروپا در حال حاضر در 16 منطقه انگلیس از جمله شهرهای لندن، بیرمنگام، لیدز و گلاسکو میزان انتشار دی‌اکسید نیتروژن بارها ‌از حد تعیین شده فراتر رفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو