فونیکسریمکسبهتام

معاون آخوندی مطرح کرد؛

دارندگان گواهینامه باید دوره مهارت رانندگی ببینند

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم حمل و نقل جاده‌ای عمومی از کل تردد جاده‌ها ۲۵ درصد است، گفت:با این حال تنها ۶تا ۷درصد مقصران تلفات جاده‌ای، بخش حمل و نقل عمومی است.

دارندگان گواهینامه باید دوره مهارت رانندگی ببینند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، داوود کشاورزیان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با سازمان راهداری گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در بحث اشتغالزایی بسیار موفق بوده و از طرفی صنعت حمل و نقل نیز از جمله صنایع اشتغالزا است. همکاری این دو سازمان با یکدیگر می‌تواند در تحقق شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» کمک کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته 16 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده‌ها کشته شدند که تنها 6 تا 7 درصد این تعداد مربوط به سوانح ناشی از خودروهای تحت نظارت سازمان راهداری بوده است که شامل خودروهای باری و مسافری سنگین و نیمه سنگین می‌شود؛ این در حالی است که سهم حمل و نقل جاده‌ای عمومی از کل حمل و نقل جاده‌ای کشور 25 درصد است.

    به گفته کشاورزیان، قسمت اعظم تلفات جاده‌ای مربوط به خودروهای شخصی است که تحت نظارت و کنترل سازمان راهداری قرار ندارند.

    وی با انتقاد از اینکه گواهینامه رانندگی به راحتی به افراد بالای 18 سال داده می‌شود و این افراد بلافاصله در جاده‌ها رانندگی می‌کنند، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند با پلیس راهور در خصوص آموزش مهارت رانندگی در جاده با رانندگان خودروهای شخصی و سواری، تفاهمنامه جداگانه‌ای امضا کنند.

    در ادامه محمدامین سازگارنژاد، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اشتغالزا بودن آموزش‌های این سازمان، به امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان راهداری در خصوص آموزش مهارت به رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی جاده‌ای اعم از بار و مسافر، گفت: آنچه سبب شد تا سازمان فنی و حرفه‌ای به این تفاهمنامه سوق پیدا کند، اهمیت ارزش جان انسان‌ها در چرخه حمل و نقل جاده‌هاست که متأسفانه نادیده گرفته شده و سالانه بیش از 16 هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش مهمی از تلفات جاده‌ای به نداشتن مهارت رانندگان برمی‌گردد، افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای قصد دارد با ارائه آموزش‌های مدرن به رانندگان، مهارت فعالیت حمل و نقل بار و مسافر در جاده‌ها را ارتقا دهد.

    وی حوزه حمل و نقل و جاده‌ای را از جمله حوزه‌هایی دانست که اشتغالزایی در آن بالاتر از سایر صنایع است و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از فعالان حمل و نقل جاده‌ای، کمبود مهارت دارند اما از آنجایی که مشاغل حوزه حمل و نقل، پایدار است؛ می‌توان با آموزش مهارت بیشتر، میزان اشتغالزایی در صنعت حمل و نقل را افزایش داد.

    سازگارنژاد در پایان تأکید کرد: تکنولوژی فناوری اطلاعات در حال حاضر در صنعت حمل و نقل در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود. این در حالی است که این فناوری مؤثر در کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای در حمل و نقل جاده‌ای ایران بهره‌وری پایین دارد. ما در سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش خواهیم کرد تا در آموزش مهارت‌های فوق به رانندگان، استفاده از تکنولوژی آی‌تی را به رانندگان شاغل از قبل و همچنین متقاضیان جدید برای ورود به حوزه حمل و نقل جاده‌ای آموزش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو