فونیکسریمکسبهتام

خرید و فروش خودرو همچنان در رکود است

بی‌حالی بهاری بازار خودرو

عصر خودرو- بازار خودرو ایران این هفته را نیز با رکود پشت‌سر گذاشت تا مشخص شود مشتریان همچنان میل چندانی به خرید و فروش ندارند و فعلا قرار بر بازگشت رونق به نمایشگاه‌های خودرو کشور نیست.

بی‌حالی بهاری بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، از ابتدای امسال و به رسم هر سال، خرید و فروش خودرو (چه داخلی‌ها و چه خارجی‌ها) به رکودی سنگین فرو رفت و آن طور که فعالان بازار می‌گویند، فعلا خبری از رونق در بازار نیست.جدا از اینکه رکود فصلی در هفته‌ها و حتی ماه‌های ابتدایی سال طبیعی بوده و مورد عجیبی به‌شمار نمی‌رود، امسال در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به نوبه خود بر رکود بازار اثر گذاشته است. البته بدون شک اثر انتخابات دلیل اصلی این رکود سنگین نبوده و ریشه آن در رسم هر سال بازار (کاهش خرید و فروش در هفته‌ها و ماه‌های ابتدایی سال) نهفته است.
    مساله دیگر اینجاست که حدود یک ماه دیگر ماه رمضان نیز آغاز خواهد شد و این موضوع نیز اثر رکودی خود را بر بازار خواهد گذاشت. با این حساب، انتظار نمی‌رود بازار خودرو تا اوایل تابستان که مشتریان معمولا در آن مقطع روی خوش به بازار نشان می‌دهند، از رکود خارج شده و رنگ رونق را به خود ببیند. اما شرایط رکودی بازار در حالی است که گفته می‌شود خودروسازان داخلی هنوز درخواستی مبنی‌بر افزایش قیمت محصولات خود به شورای رقابت ارائه نداده‌اند، هرچند با اعمال مجوزهای قبلی، عملا قیمت محصولات خود را در سال جدید بالا بردند.با توجه به رکود بازار، شاید خودروسازان به این زودی‌ها درخواست افزایش قیمت به شورای رقابت ندهند، چه آنکه بالا رفتن قیمت‌ها می‌تواند بر فروش‌شان اثر منفی بگذارد.

     

    تثبیت قیمت‌ها در بازار خودرو

    اما سری به بازار خودرو کشور بزنیم و ببینیم اوضاع قیمت‌ها در آن طی هفته جاری به چه شکل است.آن‌طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت روایت می‌کنند، فضای حاکم بر بازار از رکود حکایت دارد و قیمت‌ها نیز طی این هفته تغییر خاصی را تجربه نکرده‌اند. این البته در حالی است که هفته گذشته با افزایش قیمت خودروها در بازار با وجود رکود سنگین مواجه بودیم؛ به‌نحوی‌که فعالان بازار از افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی صحبت به میان آوردند.هر چه هست، در حال حاضر پراید 131 قیمتی برابر با 21 میلیون و 200 هزار تومان دارد که این موضوع از تثبیت قیمت آن حکایت می‌کند. همچنین پراید 132 نیز بدون تغییر قیمتی خاص طی هفته جاری، هم‌اکنون 21 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.

    مدل 111 (پراید هاچ بک) نیز 21 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و این یعنی تغییر خاصی در قیمت خودرو موردنظر رخ نداده است. از سوی دیگر تیبا در مدل صندوقدار نیز که این هفته را در آرامش سپری کرده، هم‌اکنون قیمتی برابر با 25 میلیون و 200 هزار تومان دارد. اما فعالان بازار از ثبات قیمت تندر-90 نیز طی هفته جاری صحبت به میان می‌آورند. به گفته آنها، مدل E2و پارس خودرویی این محصول قیمتی برابر با 41 میلیون و 900 هزار تومان دارد و پارس‌تندر نیز 42 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، ساندرو یا همان تندر-90 هاچ بک نیز در حال حاضر 52 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد و این یعنی تغییری در قیمت آن طی هفته جاری ایجاد نشده است. همچنین تندر90 اتومات نیز در این هفته با همان قیمت 51 میلیون تومان خود به فروش رسید.

    اما از بازار پژو 206 تیپ 5 هم خبر می‌رسد این محصول با توجه به تثبیت قیمتی که طی هفته جاری داشته، در حال حاضر 38 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای خرید مدل صندوقدار آن نیز باید 39 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کرد.به گفته فعالان بازار اما پژو 405 هم‌اکنون 30 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود و سمند EF7 نیز که این هفته را در آرامش سپری کرد، 31 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.نمایشگاهداران خودرو پایتخت اما در مورد رانا به‌عنوان یکی از محصولات نسبتا کم تیراژ ایران خودرو نیز تاکید می‌کنند که این محصول با توجه به تثبیت قیمتش طی هفته جاری، هم‌اکنون 33 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رود. اما سراتو به‌عنوان محصول مونتاژی سایپا نیز که با افزایش قیمت از سوی شرکت مواجه شد، طی هفته جاری در مدل اتومات خود 99 میلیون تومان به فروش رسید. گویا سایپایی‌ها دیگر قصد تولید مدل دنده‌ای این خودرو را نداشته و بنابراین سراتو تنها با مدل اتومات و فول آپشن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو