فونیکسریمکسبهتام

استفاده از پلت فرم هیوندا اکسنت در نسل جدید

کیا ریو جدید آمد

عصر خودرو: کیا سرانجام اعلام کرد که قصد دارد وارد بازار هند شود و مجموعه‌ای از بهترین‌هایش را در کشور هفتاد و دو ملت به حرکت درآورد.

کیا ریو جدید آمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰
  • 1
  • کیا ریو جدید آمد
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ،  این خودروساز کره‌ای در ساعات گذشته اعلام کرده که قصد دارد 1.1 میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کند. با این روند کارخانه تولیدی کیا در هند می‌تواند سالانه بیش از 300 هزار خودرو را به خیابان‌های این کشور بفرستد. هاچبک‌ و سدان‌های کیاریو اولین مدل‌های کارخانه کیا هستند که از کارخانه‌های بومی این کشور در سال 2019 خارج خواهند شد.

 ان دی تی وی"، به مناسبت سرمایه‌گذاری کیا در تولید ریوهای هاچبک و سدان به بررسی نکاتی می‌پردازیم که دانستنشان جذاب خواهد بود.
8 نکته‌ای که باید از نسل آخر کیاریو بدانید

1- جدیدترین نسل سدان کیاریو در سال گذشته ساخته شد و برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی 2016 پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت. اما کیا نمایش مدل جدید از همتایان این خودرو در ساختار هاچبک را به نمایشگاه خودرویی نیویورک 2017 موکول کرد.
8 نکته‌ای که باید از نسل آخر کیاریو بدانید

2- نسل چهارم کیا ریوهای هاچبک خوش‌تیپ‌تر و عضلانی‌تر ظاهر شده‌اند و ابعاد این خودروها تحول یافته است. این خودرو در حال حاضر کمی به زمین نزدیک شده و 16 میلی‌متر بزرگتر است و به همین دلیل خودرو کمی باابهت‌تر نشان می‌دهد. سدان‌های کیاریو نیز در طراحی مجدد مانند فرزند کوچک کیا اپتیما به نظر می‌رسند.
8 نکته‌ای که باید از نسل آخر کیاریو بدانید

3- سدان‌های ریو طراحی خود را با مدل‌های هاچبک به اشتراک گذاشته‌اند. بنابراین هر دو این خودرو ظاهری شبیه هم داشته و از تجهیزات خارجی یکسان مانند لامپ‌های خوشه‌ای زیبا، آینه‌های خارجی دید عقب ORVM، مه‌شکن و حتی بیشتر از اینها بهره می‌برند. اما اگر نگاه کوتاهی به این خودرو داشته باشید، تفاوت‌های خوبی را در طراحی متمایز نمای عقب خودرو خواهید یافت.
8 نکته‌ای که باید از نسل آخر کیاریو بدانید

4- هر دو نسخه جدید ریو در نسل چهارم روی پلت‌فرم هیوندایی ورنا که با نام اکسنت در کره جنوبی و برخی دیگر بازارها معروف است، سوار شده‌اند. از طرفی کیاریو هاچبک در هنگام ورود به بازار  باید با عموزادگان خود مانند هیوندایی i20 رقابت کنند. این در حالیست که سدان‌های ریو در برابر هیوندایی ورنا قرار خواهند گرفت. نسخه‌های جدید ورنا در بازار هند نیز به خوبی ارتقاء یافته‌اند.

5- در آمریکا ریو هاچبک در سه مدل LX، EX و SX و نسخه سدان در دو مدل LX و EX وارد بازار خواهند شد. البته این گزینه‌ها در هند وجود نخواهند داشت.

6- کابین‌های داخل این خودروها نیز به شکل قابل توجهی تغییر یافته است. فاصله بین دو محور حدود 10 میلی‌متر افزایش یافته و این به معنای افزایش فضای پا برای سرنشینان است. از طرفی طراحی‌های ظاهری شباهت‌های‌ریزی را به کیا کادنزا و اپتیما نشان می‌دهد. کیا برای طراحی داخلی و هماهنگی با فضای خارجی سلیقه بیشتری را در این نسل ارائه کرده است.

7- ریوها همچنین یک صفحه نمایش اطلاعات- سرگرمی لمسی دارند. سامانه اطلاعات و سرگرمی خودرو با اتو اندروید و کارپلی اپل هماهنگی دارد. فرمان خودرو نیز به صورت سه پر ارائه شده و دارای دکمه‌های متعدد برای کنترل موسیقی، ارتباط‌های از راه دور، تماس‌های تلفنی و اینترنتی یا کسب اطلاعات در خصوص آب و هواست. از طرفی فضای بزرگ و مناسبی برای استراحت دستان بین راننده و سرنشین جلو وجود دارد.

8- سدان و هاچبک‌های ریو سامانه قدرتی خود را با ورنای هیوندایی شریکند. این خودروها با موتور بنزینی و دیزلی 1.4 و 1.6 لیتری ارائه می‌شوند. از طرفی می‌توان سامانه انتقال قدرت خودکار یا دستی را در این خودروها مشاهده کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو