فونیکسریمکسبهتام

حذف ۹۰۰ هزارخودروی فرسوده و توزیع بنزین یورو۴ از گام های دولت برای رفع آلودگی هوا

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه های منسجم و گام های مثبت دولت یازدهم برای مقابله با آلودگی هوا گفت که حذف بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از چرخه حمل ونقل کشور یکی از اقدام های بزرگ در این راستاست.

حذف ۹۰۰ هزارخودروی فرسوده و توزیع بنزین یورو۴ از گام های دولت برای رفع آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، معصومه ابتکار  اظهار داشت: حذف بنزین آلوده در پتروشیمی ها از دیگر اقدام های دولت یازدهم برای مقابله با آلودگی هوا و چالش های زیست محیطی است.
    وی تصریح کرد: اینک بنزین یورو 4 در 40 شهر عرضه می شود و با توجه به برنامه ریزی انجام شده تمامی شهرهای کشور از این فرآورده پاک بهره مند خواهند شد.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین ارتقای سطح تولید خودرو در ایران به یورو 4 و توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و ارتقای آن به انژکتوری را از دیگر کارهای بزرگ زیست محیطی در دولت یازدهم ذکر کرد.
    ابتکار گفت: کاهش میزان مصرف مازوت نیروگاه ها از 43 درصد در قبل از دولت یازدهم به کمتر از هشت درصد که تا پایان سال نیز به صفر خواهد رسید از دیگر گام های کارساز در زمینه مقابله با آلودگی هوا در دولت یازدهم بوده است.
    ** احیای تالابها
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به برخی برنامه های مهم دولت یازدهم برای مقابله با کانون های داخلی بروز پدیده گردو غبار در کشور گفت که احیای تالابها، کاشت نهال، پخش سیلاب و استفاده از مالچ از برجسته ترین اقدام های این دولت طی سه و نیم سال گذشته است.
    وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت و شخص رئیس جمهوری در زمینه احیای دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم در استان خوزستان گفت که وضعیت بحرانی این تالاب ها، قابل مقایسه با سال 92 نیست.
    ابتکار ادامه داد که تالاب هورالعظیم خوزستان که در سال 92 به طور کامل خشک شده بود هم اینک بیش از 80 درصد احیای شده است.
    وی با اشاره به کاشت جنگل، پخش سیلاب و استفاده از مالچ را نیز از دیگر اقدام های مهم دولت در زمینه مقابله با پدیده گردو غبار دانست و گفت که تاکنون بیش از 10 هزار هکتار در این راستا و در سطح مزارع کار شده است.
    ** راه اندازی کانون مقابله با گردو غبار در عراق
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با تاکید بر اینکه افزون بر 70 درصد پدیده گردو غبار در سطح کشور منشاء خارجی دارد، گفت که از همان سال 92 رایزنی ها و مکاتبات لازم در این راستا با برخی کشورها از جمله عراق آغاز شد.
    وی تصریح کرد که تفاهم نامه های مشترکی از آغاز دولت یازدهم با کشور عراق در این راستا به امضا رسید اما به دلیل شرایط سیاسی و بی ثباتی، مسئولان عراقی نتواستند به تعهدات خود عمل کنند.
    وی افزود که مجدد حدود سه ماه قبل نیز مذاکراتی برای انجام اقدام های مشترک آغاز شده و مسئولان عراقی نیز متعهد شده اند که به همه تعهدات خود پایبند هستند.
    ابتکار یادآور شد که قرار است به زودی نیز کانونی با هدف توان افزایی و ارائه آموزش های لازم در راستای مقابله با گرد و غبار در کشور عراق و با همکاری ایران راه اندازی شود.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یک روزه به منظور شرکت در شورای اداری و دیدار با تشکل های زیست محیطی، زنان فعال و کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو