فونیکسریمکسبهتام

محبوب‌ترین خودروهای مردم در جهان

تاریخ به کدام خودرو خود می‌نازد (+اینفوگرافی)

عصر خودرو- آیا تا کنون این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده است که خودروی محبوب و برگزیده جهانیان چیست؟ اما اینک کدام خودروها در کجای جهان از محبوبیت برخوردارند؟

محبوب‌ترین خودروهای مردم در جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، انتخاب یک خودرو تجربه‌ای بسیار شخصی است اما آمار نشان می‌دهد که بسیاری از ما خودرویی از برند محبوب زمان خود را انتخاب می‌کنیم و با توجه به زمان، دلیل این انتخاب را بارها تکرار خواهیم کرد. (البته انتخاب یک خودرو متناسب با بودجه نیز بسیار مهم است). با این وجود بدون در نظر گرفتن بودجه نیز همواره خودروهایی هستند که میزان علاقه‌مان به آنها ذهنمان را درگیر می کند. اما چه چیزی در این خودروها وجود دارد که که میزان محبوبیت آنها را تا این حد افزایش می‌دهد.

    موسسه "ریس‌چیپ"، در یک پژوهش عمده به جستجوی محبوب‌ترین خودروهای جهان برآمده است. نتایج حاصل از این پژوهش کاملا شگفت‌انگیز خواهد بود. شکی وجود ندارد که برندهای آلمانی، آمریکایی و ژاپنی تسلط خود را با اتومبیل‌هایی از فولکس‌واگن، فورد یا تویوتا بر چشم‌انداز صنعت اتومبیل حفظ کرده‌اند و علاقه دارند پیشروی خود در کشورهای مختلف را به رخ یکدیگر بکشند، اما جالب است بدانیم که تا چه حد می‌توانیم از رکورد تاریخی فروش تویوتا کرولا (44 میلیون دستگاه) و فورد سری اف (40 میلیون دستگاه)، با خودروهای کنونی جهان پیشی گیریم.

    دو مدل کرولا و سری اف در سال 2016 نیز در رده پرفروش‌ترین اتومبیل‌ها در اروپا قرار می‌گیرند. هر چند فولکس‌واگن گلف در سال 2016 به اندازه سری اف فورد داغ و جذاب نشان داد و اختلاف فروش این دو خودرو تنها به چند هزار دستگاه می‌رسد. هیوندایی نیز تنها برندی بود که رقابت علیه غول‌هایی مانند هوندا، فورد، تویوتا و فولکس‌واگن را مدیریت کرد و موفق شد 788,081 دستگاه از النتراهای جدیدش را به فروش برساند.

    این اینفوگرافی حاوی اطلاعات جذابی از پرفروش‌ترین مدل خودروها در سال 2016 اروپاست. نکته جالب این گراف اطلاعاتی، تفکیک روند برندها خاص، مدل‌های ویژه در مناطق مختلف است. یک برند و تسلط آن روی نقشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به عنوان مثال یکی از برندهایی که در نقشه پررنگ شده است، برند تجاری فولکس‌واگن با مدل گلف است که خودروی مورد علاقه مردم اروپای مرکزی و خطه اسکاندیناوی محسوب می‌شود.

    نام تجاری دیگری که در نقشه به خوبی جلب توجه می‌کند، برند اشکوداست. این برند یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اروپای شرقی محسوب می‌شود، هرچند این شرکت در حجم و اندازه‌های خودروهای والد خود یعنی فولکس‌واگن در جهان تاثیرگذار نیست. فورد به دلیل حضور پررنگ، در انگلیس محبوب و پرفروش است. از دیگر سو طبیعی است که فیات و رنو نیز در کشورهای خود (ایتالیا و فرانسه) مورد علاقه مردم باشند.

    با این وجود هر دوی این کمپانی‌ها از پرفروش‌های اروپا نیز محسوب می‌شوند. فولکس‌واگن به رهبر مسابقه برندها در بخش فروش در ناحیه اروپا تبدیل شده و به نظر نمی‌رسد در میزان فروش یا جایگاه رهبری‌اش به این زودی‌ها تغییری ایجاد شود.

    با تمام این اوصاف، پرفروش‌ترین خودروی تاریخ معاصر جهان تویوتا کرولاست و فروش خوب کنونی‌اش در حال حاضر را مدیون اجدادش در طول تاریخ است. ساخته‌های این برند ژاپنی قابل اعتماد هستند و کمپانی با درک خواسته‌های مشتریان حلقه ارتباط خود با مشتریان را نزدیک می‌کنند. به همین دلیل کرولا تا سال‌های متمادی خودروی مورد علاقه جهان باقی خواهد ماند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو