فونیکسریمکسبهتام

پایان سرخ برای هفته منفی خوردویی ها

عصر خودرو- نماگر گروه خودرو در دومین هفته اردیبهشت ماه با ریزش ۳ درصدی، اولین ریزش هفتگی خود را در سال ۹۶ ثبت کرد.

پایان سرخ برای هفته منفی خوردویی ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات که قبل از آغاز معاملات در هفته مزبور در سطح 19‌هزار و 529 واحدی قرار داشت، معاملات این هفته  را با افت 651  واحدی به پایان رساند و در ارتفاع 18 هزار و 878 واحدی قرار گرفت.
    همانطور که در نمودار نشان داده شده گروه خودرو از اولین روز هفته تا آخرین روز را اصلاح کرد، در این هفته پر عرضه خودرویی‌ها، نماد خساپا از 134 تومان آخرین روز کاری هفته پیش با 6 درصد افت قیمتی به 126 تومان رسید.
    اما نماد خودرو افت چندانی نداشت و قیمت سهم از 280 تومان به حوالی 279 تومان تنزل کرد، در طرف مقابل نمادی مثل خفنر از 293 تومان به 429 تومان جهش کرد به عبارتی طی یک هفته 46 درصد بازدهی داشت که بیشترین بازدهی سهم در اولین روز هفته به دلیل بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان بود.
    خاور نیز هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و قیمت هر برگه سهم از 90 به 99 تومان رسید، خاور مقاومتهای محکمی پیش رو دارد که در این هفته موفق به عبور از مقاومت 100 تومانی شد ولی نتوانست در بالای این قیمت تثبیت شود.
    سومین روز هفته، خودرویی ها جو منفی سنگینی داشتند که ناشی از قابل معامله شدن سهام جایزه خپارس بود، همچنین شاهد صف فروش سنگین خپارس بودیم که ناشی از آزاد شدن سهام جایزه سهامداران بود.
    در این روز علی رغم جو منفی گروه، نماد خنصیر به دلیل عدم کشف قیمت در روز قبل، بدون محدودیت نوسان باز شد  لذا طی یک روز 10 درصد بازدهی نصیب سهامدارانش کرد و در قیمت 400 تومان جایی گرفت.
    روز بعد نیز نماد خپارس به دلیل عرضه 15 میلیونی حقوقی در حوالی منفی کامل قرار داشت، مجموعا خپارس در این هفته 10 درصد بازدهی کم کرد.
    در پایان گفتنی است، از منظر تکنیکالی، گروه خوردو درصورت از دست دادن حمایت 18 هزار و 750 واحدی در مدار نزولی قرار خواهد گرفت ولی فعلا شاخص گروه در مدار صعودی است.


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو