فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۱۴۲»

هر سال ۳۴هزار تن آلودگی هوا در منطقه۱۲ منتشر می‌شود

عصر خودرو-نتایج «گزارش آلودگی هوا و صدا در منطقه ۱۲ تهران» نشان می‌دهد هر سال ۳۴هزار تن آلودگی هوا در منطقه۱۲ منتشر می‌شود. این گزارش که به همت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تهیه شده، به نقش ۲ آلودگی مخرب در قلب تاریخی پایتخت بر مبنای سال ۱۳۹۲ می‌پردازد.

هر سال ۳۴هزار تن آلودگی هوا در منطقه۱۲ منتشر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  آنگونه که در این گزارش آمده، از منابع آلودگی هوای ساکن و متحرک در منطقه 12، در مجموع سالانه  26380 تن منواکسیدکربن منتشر شده که حدود 99درصد آن ناشی از منابع متحرک بوده است. همچنین جمعاً 1840 تن آلاینده اکسیدهای نیتروژن تولید شده که 70درصد آن مربوط به منابع متحرک و 30درصد آن مربوط به منابع ساکن بوده است. در بخش ترکیبات آلی  فرار نیز 5583 تن در منطقه 12 منتشر شده که 7درصد مربوط به منابع ساکن (به ویژه جایگاه‌های سوخت رسانی) و 93درصد آن ناشی از وسایل نقلیه است. از سویی انتشار اکسیدهای گوگرد از منطقه 12 شهرداری، 167 تن بوده که 69درصد آن ناشی از منابع ساکن است. بدین ترتیب از منابع ساکن و متحرک در سطح منطقه 12، در مجموع 2022 تن ذرات معلق منتشر شده که در حدود 93درصد آن ناشی از منابع متحرک بوده است.
    بدین ترتیب مجموع آلودگی هوای انتشار یافته در منطقه 12 به 34هزار تن در هر سال می‌رسد که نشان می‌دهد بطور متوسط 94تن در هر روز در این منطقه آلودگی هوا تولید و منتشر می‌شود.

    در بخش گزارش آلودگی صوتی این پژوهش نیز نقشه‌های تراز صوتی منطقه 12 تهیه شده و در آن تصریح شده است که مناطق و ساختمان‌های همجوار با خیابان‌های انقلاب، سعدی، امام خمینی، جمهوری، بهارستان، 15خرداد، خیام، وحدت اسلامی، ناصرخسرو، مصطفی خمینی، شوش، مولوی و 17 شهریور، با تراز صوتی بالاتر از 74 دسی‌بل دارای آلودگی صوتی بالاتر از حد استاندارد لازم در کاربری مسکونی هستند. گفتنی است بعضی از نقاط این منطقه نیاز مبرمی به کنترل و کاهش میزان صدا بخصوص در مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو