فونیکسریمکسبهتام

پلیس راهور فعالیت پارکبانان سنتی را قبول ندارد

پول زور به پارکبان ندهید

عصر خودرو- تهران‌ جای پارک ندارد،اما پارکبان‌هایش بسیارند؛افرادی که برای توقف‌های کوتاه مدت نیز از شهروندان طلب پول می‌کنند،ماجرایی که پلیس راهور‌ بر اشتباه بودن آن تاکید دارد و می‌گوید شهروندان نباید به پارکبان‌ها به شکل سنتی پول بدهند،چراکه براساس قانون پلیس فقط خودروهایی که هزینه پارکومتر را پرداخت نکرده باشند، جریمه می‌کند.

پول زور به پارکبان ندهید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبر فوری،در هر خیابان پر رفت و آمدی حضور دارند،کافی است خودرو خود  را برای لحظاتی کنار خیابان متوقف کنید تا سر و کله شان پیدا شود و از شما طلب هزینه پارک کنند،هزینه ای که این روزها بسته به خیابان و سلیقه پارکبان‌ها متفاوت است از هزار تومان بگیرید تا 5000 تومان.

    آشفته بازار  پارکبان‎ها یکی از مسائلی است که سبب سردرگمی شهروندان شده و از غیر منطقی بودن تعرفه ها و سلیقه ای عمل کردن پارکبان ها مشخص است که آنها به شکل غیر قانونی فعالیت می کنند و نظارتی نیز روی عملکرد آنها وجود ندارد.
    پلیس جریمه نمی کند

    گلایه های  شهروندان را اگر  با پلیس راهور در میان بگذارید،آنها آب پاکی را روی دست پارکبان های غیر قانونی می ریزند و تاکید می کنند که پلیس راهور فقط فعالیت دستگاه های پارکومتر را قانونی می‌داند.
    سرهنگ محمد ترحمی، رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در گفت و گو با خبر فوری تصریح می‎کند:  پلیس راهور طبق قانون عمل می کند و براساس ماده 15   قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 89 و آیین نامه اجرایی آن که اصلاحی سال 94 است هزینه پارک باید به شکل الکترونیک از شهروندان گرفته شود.

    بنابراین شهروندان مطمئن باشند که پلیس در محل هایی که پارکومتر وجود ندارد و پارکبان ها به شکل دستی از مالکان خودرو پول دریافت می کنند به دلیل توقف در محدوده پارکبان برگه جریمه صادر نمی‌کند.
    آن طور که او توضیح می دهد درآمدی که از این طریق به دست می آید نیز باید به حساب خزانه کل کشور واریز شده و به شهرداری ها اختصاص پیدا کند تا آنها نیز در همین محل‌ها اقدام به ساخت پارکینگ عمومی کنند.

    این درحالی است که از شرایط حاضر معابر کلانشهرها می توان نتیجه گرفت که هزینه هایی که پارکبان ها به شکل دستی دریافت می کنند برای ساخت پارکینگ هزینه نمی شود،زیرا مشکل کمبود جای پارک دربسیاری از خیابان های اصلی کلانشهرها تاکنون شرایط مطلوبی پیدا نکرده است.
    نیم ساعت اول رایگان

    فعالیت نامناسب پارکبان ها سبب شده بسیاری از شهروندان حق و حقوق خود را نیز فراموش کنند،برای نمونه براساس قانون نیم ساعت ابتدایی توقف در محل هایی که حتی به پارکومتر مجهزشده اند رایگان است.
    رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا می افزاید:هدف از ایجاد پارک بان توزیع عادلانه محل پارک خودرو در معابری است که تقاضا برای پارک زیاد است.

    بنابراین هدف از ایجاد پارکبان ها ایجاد شرایط بهتر برای شهروندان بوده است،اما نبود نظارت کافی و آماده نکردن بستر برای الکترونیک شدن پارکبان ها سبب شده شهروندان گرفتار مشکلات بیشتری شوند.
    به همین خاطر باید از مسئولان شهرداری خواست هرچه زودتر  معابر پرتردد شهر را به دستگاه های پارکومتر مجهز کنند و از این طریق زمینه را برای توزیع عادلانه محل پارک فراهم کنند.

    افزون بر این شهروندان نیز باید با رعایت قانون شرایطی را ایجاد کنند تا افراد فرصت طلب نتوانند از نیاز آنها سوء استفاده کنند،چراکه کم نیستند افرادی که برای به دست آوردن جای پارک حاضرند چند برابر هزینه پارکبان را به افرادی که به شکل غیر قانونی از شهروندان پول می گیرند پرداخت کنند تا جای پارک پیدا کنند، این نوع رفتار برخی افراد نیز برآشفته بازار پارکبان ها دامن می زند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو