فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۲۰ اردیبهشت ۹۶

دور دور دوباره خودرویی‌ها به مدد سایپا

عصر خودرو- امروز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه، گروه خودرو و ساخت قطعات از ابتدای ساعت معاملات با صف خرید سنگین سایپا شروع طوفانی داشت، از این رو بازدهی گروه طی یک روز معادل ۳.۴ درصد رشد کرد و شاخص خودرویی ها با افزایش ۶۳۷ واحدی در مدار ۱۹ هزار و ۲۴۴ واحد ایستاد.

دور دور دوباره خودرویی‌ها به مدد سایپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، در این روز سهامداران تعداد 394 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو به ارزش معاملاتی 53 میلیارد تومان در20 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این بین خساپا با جابه جایی 205.6 میلیون سهام به ارزش 27 میلیارد تومان صدر نشین گروه بود، خساپا امروز با 59 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را روی کل بورس گذاشت.
    این نماد با رشد قیمتی در آستانه مثبت کامل  به 132.9 تومان رسید و در پایان بازار صف خرید 5.7 میلیونی داشت، حقوقی سایپا 68 میلیون خریدار و 46 میلیون فروشنده بود، حقیقی 137 میلیون خریدار و نزدیک 160 میلیون در نقش فروشنده بود، در ساعات معاملات مدام شاهد صف شدن و عرضه صف خرید سایپا به دلیل کد به کد کردن این نماد توسط حقوقی بودیم.
    امروز نماد خودرو به رشد 1.6 درصدی در قیمت 279 تومان بسنده کرد، از لحاظ تکنیکالی نیز وضعیت خودرو چندان مساعد نیست، سهم زیر کومو  و در محدوده مقاومتی مهم  قرار دارد.
    خکاوه نیز نهایتا با رشد 1.5 درصدی در قیمت 108 تومان قرار گرفت، خشرق در آستانه صف خرید و مثبت کامل در قیمت 267 تومان به کار خود پایان داد، خفنر هم مثل روزهای سابق صف خرید بود، این نماد با رشد حدود 5 درصدی در قیمت 455 تومان قرار گرفت و بالاخره اختلاف زیاد قیمت معاملاتی و پایانی سهم  از بین رفت.
    خاهن با رشد تقریبا 5 درصدی صف کوچکی در قیمت 261 تومان داشت، خپارس در حاشیه 3 درصد مثبت و قیمت 109 تومان بود، خوساز نیز در حاشیه 4 درصد مثبت و قیمت 222.9 تومان جزو مثبت ترینهای بازار بود.
    خزامیا که در ساعت ابتدایی بازار تا 90 تومان بالا رفته بود، به دلیل نزدیکی به خط مقاومت بلندمدت نتوانست به رشد خود ادامه دهد و نهایتا در قیمت 89 تومان در حاشیه 2 درصد، متعادل و مثبت به کار خود خاتمه داد.
    در این جو مثبت گروه خوردو، نماد خمحور در حاشیه منفی کامل و قیمت 254.6 تومان در آستانه صف فروش شدن قرار داشت، همینطور نماد خاذین افت 1 درصدی و نمادهای خنصیر، خمحرکه و خریخت در حاشیه صفر منفی قیمت معاملاتی بودند.
    در پایان گفتنی است، سایپا به عنوان لیدر گروه جهت ورود دوباره به روند مثبت کوتاه مدت نیاز به شکست مقاومت محدوده 133 تومانی دارد که حجم بالای معاملات امروز در خساپا همراه با تقاضای قوی میتواند به عنوان یک فاکتور مثبت در این روزهای انتخاباتی قلمداد شود و احتمال شکست مقاومت در روزهای آتی را تقویت می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو